Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lever med ett ständigt sug efter vietnamesiskt jag. Hade helt andra planer igår men innan jag visste ordet av blev det en liten avstickare till Ica för att se om jag kunde få ihop en liten soppa... nu saknades ett par kryddor så det blev lite improviserat och annorlunda. Dessutom skippade jag nudlarna ty åt ganska ordentlig lunch samt fika på eftermiddagen så nåt lite lättare räckte. Stekt köttfärs och svamp i, blev det.

Visa bifogad fil 24517

Efterrätt: popcorn!
Jag försökte ha ett vietnamesiskt tema häromåret, men det blev för svårt. Jag hade tex mycket svårt att orientera mig bland de vietnamesiska produkterna i asiatiska-ish butiker.

Rårakorna igår blev jättegoda! PARTNER vill öva mer på att få dem snyggare. Gärna för mig!

Bifogade filer

• D6908C6D-60AC-4094-9546-74918D790B66.webp
    D6908C6D-60AC-4094-9546-74918D790B66.webp
    115,2 KB · Visningar: 45
Min konsult-kok från Frankrike såg ut så här:arghh::eek::banghead::yuck::rofl: på tanken på förvälld svamp

Idag löksoppa i kylan - fy vad lång tid det tog att karamelisera löken och vad sött det blev :yuck:

Sambon och jag åt brunch idag i snöstormen, väldigt trevligt och gott så jag är fortfarande mätt såhär 6 timmar senare :angel: mycket roliga och trevliga sallader, någon jättegod bänröra, lax och annat men som den finsmakare jag är tyckte jag helt klart att den stekta potatisen plus den varma nyponsoppan med mandelbiskvier var absolut godast! :D (jag åt dock inte båda sakerna samtidigt!)

Häpp! Hipsterfamiljen har ändrat kulinarisk stil lite?

Nja, det här var nåt konstigt infall. Lite ur min komfortzon, men klart utmanande.
Tröstade mig med att göra små biffar med Mandi-krydda (nåt turiskt?) som åts i tortillas med hummus, labneh och machésallad. Alla gillade det utom SKORK som ensam åt en burk picklad rödlök, direkt ur buken, med gaffel. Avslutade storstilat med att dricka en halv deciliter spad, ur nämnda burk. SKORK älskar picklade saker, häromdagen var det en burk gurka som rök.

Nja, det här var nåt konstigt infall. Lite ur min komfortzon, men klart utmanande.
Tröstade mig med att göra små biffar med Mandi-krydda (nåt turiskt?) som åts i tortillas med hummus, labneh och machésallad. Alla gillade det utom SKORK som ensam åt en burk picklad rödlök, direkt ur buken, med gaffel. Avslutade storstilat med att dricka en halv deciliter spad, ur nämnda burk. SKORK älskar picklade saker, häromdagen var det en burk gurka som rök.
SKORKS ålderskategori brukar enligt min erfarenhet gilla oliver, sill och Gammel Dansk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
33 34 35
Svar
683
· Visningar
30 082
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 784
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 325
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
733
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38