Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Misär. Jag är gräsänka. Två veckor framåt.

Idag fyndade jag någon vegetarisk "färssås" i frysen. Åt den med pasta. Fattar inte vem i det här hushållet som har gjort och dessutom fryst in en så trist sås. Den smakade som något SONEN kunde ha svängt ihop på två minuter som trettonåring, men så länge har den inte legat trots allt.

Måste tröstäta något och funderar på vad.

Misär. Jag är gräsänka. Två veckor framåt.

Idag fyndade jag någon vegetarisk "färssås" i frysen. Åt den med pasta. Fattar inte vem i det här hushållet som har gjort och dessutom fryst in en så trist sås. Den smakade som något SONEN kunde ha svängt ihop på två minuter som trettonåring, men så länge har den inte legat trots allt.

Måste tröstäta något och funderar på vad.
Åhå två veckor....då kanske du kan prova de fantastiska potatisbullarna på påse eller kanske slå på stort och öppna lite konserver?:D Ungefär min meny...är inte alls bitter. Å nej.

Åhå två veckor....då kanske du kan prova de fantastiska potatisbullarna på påse eller kanske slå på stort och öppna lite konserver?:D Ungefär min meny...är inte alls bitter. Å nej.
Men då tvingas jag ju gå och handla!

Alltså, problemen är inte slut med det. Jag vet inte var PARTNER förvarar nyckeln till tvättstugan!

(Jag kanske kan be min mamma komma och ta hand om mig? Jag är ändå hennes BARN.)

Jag gjorde soppa för typ första gången idag. Öppnade kylen, hittade sötpotatis, palsternacka och morot. Kokade med grönsaksbuljong, hällde av det mesta av vattnet och mixade sen med creme fraiche. Kryddade med lite chili, ingefära och färsk limesaft. Kändes väldigt lyxigt och avancerat trots pinsamt få ingredienser och minimal ansträngning.

Nu vill jag koka mer soppa, och gärna mixa så den får en fin gräddig konsistens. Har ni några bra tips? Tänker att det borde gå fint att göra en variant på potatis och pörjosoppa också, vad tror ni? 😊

Är omotiverat och ovant sugen på något med kött. Jag kan laga kötträtter, men ungefär vad vill jag ha? Något vintrigt.

Gjorde kokosmjölkgryta. Hade, utöver diverse grönsaksslattar, lila morot. ALLT blev rosa. Såg för djävligt ut men var otippat gott så länge jag inte tittade ner i tallriken...
Så var det för mig när jag en gång beställde in en kall gurksoppa i Polen (det var varmt, okej!) och dom hade missat informera om att det var rödbetor i. Utseendet var inte riktigt vad jag hade förväntat mig.
Soppa 77.webp

Jag lever med ett ständigt sug efter vietnamesiskt jag. Hade helt andra planer igår men innan jag visste ordet av blev det en liten avstickare till Ica för att se om jag kunde få ihop en liten soppa... nu saknades ett par kryddor så det blev lite improviserat och annorlunda. Dessutom skippade jag nudlarna ty åt ganska ordentlig lunch samt fika på eftermiddagen så nåt lite lättare räckte. Stekt köttfärs och svamp i, blev det.

EFE8A1A5-D88A-4A92-855D-DB258E5FD632.webp

Efterrätt: popcorn!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
33 34 35
Svar
684
· Visningar
30 105
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 784
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 325
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
733
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar