Snacks har jag aldrig tänkt på i sammanhanget. Har du exempel på goda dylika? (Som inte mättar FÖR mycket.)
Ugnsbakade oliver och dito tomater
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snacks har jag aldrig tänkt på i sammanhanget. Har du exempel på goda dylika? (Som inte mättar FÖR mycket.)
Vi pratade om det där med fredagsmat på lunchrasten idag. Vad de skulle laga ikväll. Klart det är godast med någon extra festlig mat, men för mig är det viktigaste med fredagar (och lördagar): snacks innan maten/medan man lagar mat (typ oliver, några tärningar god ost.. sånt man äter med tandpetare), tända ljus, lite trevlig jazz eller annan musik, vin/bubbel innan maten eller medan man lagar maten.. Det sätter stämningen lite oavsett vad jag äter
Åh ja, det där är det mysigaste av allt. Laga mat ihop medan man babblar, kramas, dricker vin och lyssnar på bra musik.
Tilltugg brukar jag undvika om det inte är av typen morotsstavar (så där ihop med rödvin) för annars äter jag för mycket och middagen blir inte samma njutning.
Idag gjorde vi hamburgare med sötpotatispommes som blev helt sjukt bra, bästa gången helt klart. Frasiga UTAN fritering.
Och dansar! Köksdans!
Och dansar! Köksdans!
Här blev det några chips och nån sorts ”torr” alkoholfri cider-mousserande-ish respektive chardonnay till matlagningen. Jag hängde, dansade och tittade på medan pumpasoppa lagades och små lammkorvsslantar stektes.Vi snacksade på oliver innan middagen. Äter man bara en 3-4 stycken stör det inte aptiten.
Lagade ugnsrostade rotsaker, stekt halloumi och en syrlig tomatsallad på färgglada småtomater, tunt mandolinad rödlök och dressing med vitvinsvinäger, olivolja och kryddor. en stark srirachamajonnäs till maten och rioja till.
Jamen, det är ju hela vitsen! Något litet att tugga på för att kunna preppa middag extra länge utan att någon bryter ihop.Tex oliver eller ost har jag nog aldrig tänkt på som snacks. Aalltså inte det ordet. Lite oliver eller tex torkad frukt eller nötter eller vindruvor till vinet, händer det att jag ställer fram. Men det är inte viktigt som mysighetsfaktor för mig, utan mest ett sätt att göra mig mindre aggressiv pga hunger. Mer av självmedicinering än helgstämning.
Jag tolkar ordet snacks som chips och jordnötter, o dyl. Feta, salta saker som jag inte tycker om riktigt. Plus att tex frukt är bättre mot blodsockerrelaterade mentala haverier.Jamen, det är ju hela vitsen! Något litet att tugga på för att kunna preppa middag extra länge utan att någon bryter ihop.
Jag tolkar ordet snacks som chips och jordnötter, o dyl. Feta, salta saker som jag inte tycker om riktigt. Plus att tex frukt är bättre mot blodsockerrelaterade mentala haverier.
Tex oliver eller ost har jag nog aldrig tänkt på som snacks. Aalltså inte det ordet. Lite oliver eller tex torkad frukt eller nötter eller vindruvor till vinet, händer det att jag ställer fram. Men det är inte viktigt som mysighetsfaktor för mig, utan mest ett sätt att göra mig mindre aggressiv pga hunger. Mer av självmedicinering än helgstämning.