Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stackars mig som inte haft ett kök på snart 6 veckor men som nästa vecka får ett hejdundrande magiskt grymt kök med de mesta i utrustning :love: vill ha MASSOR av tips på era bästa recept som passar att göra efter jobbet! Har väl 10-15 recept som jag varvar med (på hyffsad nivå, rullar ALLTID köttbullar osv själv och använder aldrig färdiga såser eller påsar) och så lite annat ”testa på” däremellan eller hur man ska uttrycka sig, men nu när jag får en helt annan möjlighet (det förra var ett 60-tals med halvkass spis) så vill jag också slänga in en hel del nytt! Svårighetsgrad spelar ingen större roll! :) HIT ME! :bump:

Det där med att steka färsk, fylld pasta lite och sen ångkoka är ju fenomenalt! Jag gjorde detta, med lök, svamp och haricot verts. En skvätt vitt vin. Vitlök och persilja. Rödtjut i glasen. Helt ok för en kväll i januari i mörkret på landet.

Varför öppnar man en restaurang om man inte kan laga mat?? *Miran, just hemkommen från ett besök på nyöppnad restaurang*
En är en driven mångsysslande problemlösare som uppskattar att sig an utmaningar och utvecklas inom olika yrkesområden. Ingen utmaning är för stor - allt går med en positiv attityd!

Det är iaf så jag tänker mig att CV/personligt brev från en sådan restaurangägare ser ut :angel:

En är en driven mångsysslande problemlösare som uppskattar att sig an utmaningar och utvecklas inom olika yrkesområden. Ingen utmaning är för stor - allt går med en positiv attityd!

Det är iaf så jag tänker mig att CV/personligt brev från en sådan restaurangägare ser ut :angel:

Ja troligen. :) Roligast var den "vegetariska tallriken" som en beställde. Alltså fem felafelbollar och två morotsbiffar direkt från ica-hyllan. Till det pommes från vanlig fryspåse, tre gurkskivor, en coctailtomat och en liten klick tzatziki minus vitlök.

Varför startar man en restaurang om man inte ens vill FÖRSÖKA laga mat???

Ja troligen. :) Roligast var den "vegetariska tallriken" som en beställde. Alltså fem felafelbollar och två morotsbiffar direkt från ica-hyllan. Till det pommes från vanlig fryspåse, tre gurkskivor, en coctailtomat och en liten klick tzatziki minus vitlök.

Varför startar man en restaurang om man inte ens vill FÖRSÖKA laga mat???
Men det vet du väl att sån där kaninmat inte är RIKTIG mat, så varför skulle någon försöka laga det? :idea:

:p

Ja just, dagens middag skulle partner ordna, trodde ett ögonblick att petruskas bihustru handlat maten.
Vi skippar alltså att prata om maten, men drack en vansinnigt god flaska rödvin till.
Jag gjorde en sås på en kruka basilika, rejält med ruccola, c-f i mini-fettversion och sriracha, den blev super efter ett varv i mixern. Pepprig, örtig och lite het.

Vi testade indisk take-away från hittills oprövad restaurang idag (passade på när sambon ändå var i Gbg så ut idet inte blev riktigt så begränsat). Jag safeade och valde lamm med yoghurt, russin, nötter och kashmir-masala. Väldigt väldigt god!
Sambon testade kockens stolthet som var någon typ av yoghurtmarinerad kyckling vilket var helt okej men nä, inte det bästa vi ätit. Vitlöksnaan till det som såklart var gott men bröden var väldigt små :meh: borde beställt två! (Till mig själv alltså) :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
33 34 35
Svar
683
· Visningar
30 047
Senast: sjoberga
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 161
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 202
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka