Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lagar lagom knäppa saker. Vegetarisk skagensallad. Tofu inlagd i spad avsett för ansjovis. Gravar morot. Fooled pork.

Vad allt kan inte ett BARN driva sin MOR till. Jag får tårar i ögonen när jag tänker på min egen moderliga godhet, och jag förstår att även ni får det.

Eftersom det strax är jul åkte jag förbi thaivagnen i Enviken på vägen hem och köpte middag :D Kan ha haft mest att göra med min icke-existerande aptit (note to self: aptiten blir om möjligt sämre med skiftjobb :meh:) och halvt medvetslösa trötthet.

Imorgon ska jag försöka pigga upp mig med skinkan som nu är kokt och strax ska griljeras samt älgköttbullar.

Julgodis har jag inte hunnit med pga jobb så jag köpte en Lindt-ask med minipraliner, det blir alldeles lagom år mig :)

Sitter och funderar på om pepparrot och citron och gräslök fungerar tillsammans. Har hittat ett recept på räkröra men vill gärna tillföra lite citron. Hmmm..... :idea:

God Jul(tårta) på er!

bWxD38W.jpg

9jhF5ti.jpg

Återkommer kanske med rapport på hur den smakar - men kan iaf säga att jag har badat i kristyr, att tårtan var snyggare i mitt huvud och att jag inte tar Ansvar för dom galna tomtarna för dom är köpta (passande såhär på kommersens högtid :angel: :D)
Tack för hjälpen hörreni med receptfunderingar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
670
· Visningar
29 785
Senast: Enya
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 147
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 197
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat