Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
HATAR när det händer!
Jag har inget spritskåp. Min sprit (konjak som förbrukas med 0,5 dl/år) står i föräldrarnas mat/dryckkällare.
Dubbelt!Coolt, det har jag aldrig sett. Jag gissar att i allmänhet ger det bättre skörd att hålla sig till en av varianterna (de är säkert hårt förädlade också).
Nu ska jag kanske inte uppmuntra till fylla inför jul, man måste ju tänka på BARNEN och så där.
Men ni vet väl att persiljerot är just roten till persilja också?
Jobbar i en ekobutik ( i Tyskland, vet ej om det finns sådana i Sverige), så hårt förädlad tror (hoppas?) jag inte. Men stjälksellerin var rätt slapp vill jag minnas.Coolt, det har jag aldrig sett. Jag gissar att i allmänhet ger det bättre skörd att hålla sig till en av varianterna (de är säkert hårt förädlade också).
VAD!!!! Detta är ju helt sjukt! Hade ingen aning. Mind. Blown!
Nu ska jag kanske inte uppmuntra till fylla inför jul, man måste ju tänka på BARNEN och så där.
Men ni vet väl att persiljerot är just roten till persilja också?
- Bladpersilja (P. crispum Foliosum-Gruppen) - rymmer sorter med både släta och krusiga blad. De kan kallas således kruspersilja eller slätpersilja beroende på bladens utseende. De används vanligen som krydda eller till dekoration.
- Rotpersilja (P. crispum Tuberosum-Gruppen) - även kallad persiljerot. Används som rotgrönsak.
- Känner mig lättad!!!
- Bladpersilja (P. crispum Foliosum-Gruppen) - rymmer sorter med både släta och krusiga blad. De kan kallas således kruspersilja eller slätpersilja beroende på bladens utseende. De används vanligen som krydda eller till dekoration.
- Rotpersilja (P. crispum Tuberosum-Gruppen) - även kallad persiljerot. Används som rotgrönsak.
- Känner mig lättad!!!
Jag ska strax gå och bli ölfryntlig! Funderar intensivt på vad jag vill äta till ölen.Tack och lov! Slipper bli glöggfryntlig!
Jag ska strax gå och bli ölfryntlig! Funderar intensivt på vad jag vill äta till ölen.
Det kommer nog att stå mellan något sådant å ena sidan och musslor å den andra.Nåt med mycket fett och kolhydrater!
Det kommer nog att stå mellan något sådant å ena sidan och musslor å den andra.