Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyplockad färskpotatis, ryggbiff, blåmögelostsås, sallad och vindruvor :d

36823189_2288034394547347_7745132031163498496_n.jpg
 
Snabbt ihopsläng utflyktslunch på stranden idag. En liten sallad med mozzarella och så wraps med matjessill, potatis, dill, syrade grönsaker och gräddfilssås. Lite småknäppt, men gott. Persikor och termoskaffe efteråt.

Igår kväll indisk tanke away. Jag åt daal, panak paneer och för mycket naan.
 
Jag fortsatte med smörgåstemat i ett par dagar till i veckan alltså, när en inte ens orkar göra sallader i värmen är det inte fel.

Igår, pizza med ANANAS till fotbollen. Jag vet inte vad som tog åt mig men det var ruskigt gott! Polkaglass och kaffe till kvällsmat. Idag har jag ätit kycklingspett på Jenin Grill till lunch (sällskapets vegetariska tallrik var både vackrare och godare men jag klagar inte), till kvällsmat efter bad lär det bli pizzarester och förhoppningsvis ymniga mängder oliver, jag är ruskigt saltsugen efter en mycket varm dag.
 
Tog mig tillfälligt samman på kvällen och lagade lite mat. Stekte lammfärs med chili, vitlök och massa spiskummin. Och skal och saft av en citron. Rullade in i ett libabröd ihop med babyspenat, ruccola, guacamole och riven ost. Sriracha på. Vilket kanske var dumt för vissa tuggor var liksom mer starka än goda :D Men hur som helst gott! Rödvin till. Nu funderar jag på att trycka i mig resten av guacamolen ihop med tortillachips. Verkar spontant väldigt nödvändigt.
 
Och på temat ”det gör någon annan” så snyltade jag först lite pasta med långkokt köttfärssås från föräldrarna när jag kraschade där, för att sen komma hem till middagen som sambon lagat. Det råkade vara köttfärssås och spaghetti :D
Avslutade med jordgubbar från trädgården, grädde och mjölk.

Åt även fantastisk citronsorbet idag hos Bräutigams efter ett händelserikt bad (glas i foten för mig och sällskap av stor svart orm :eek) Smakade även lite av Svanssons hallonsorbet (innan han glufsade i sig allt) och den är himla god men citronsorbeten var verkligen perfekt en sådan här galet varm dag!
 
Personalen var busy busy och jag hade bråttom så hann inte fråga.
Tror det är färsk durian där bredvid också? :D
 
Är god mor. Son ringde och bad om trösterik middag. Den Goda Modern lagade typ italienska (vegana) köttbullar i tomatsås, och pimpade pasta med vitlök, chili, rökta hasselnötter och citronzest. Därefter vit chokladmousse med pikanta inslag av blåbärs- och lingonpulver. Hallonsås till.

Mor, lilla mor, vem är väl som du?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
24 25 26
Svar
514
· Visningar
24 122
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
347
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 506
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp