Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår hade jag en spontan middagsbjudning med några vänner. Sambon gjorde fusilli och chilitomatsås och jag gjorde små frikadeller av hemgjord seitan. Oliver (ICAs grekiska med kärnor, prisvärda!) och ruccola till.

Till efterrätt bakade jag en citruskaka som blev väldigt lyckad! Mjuk citronkaka med limefrosting på. Grönt ingefärste till.
 
Igår gjorde partner lax... eh, ja vad säger man? Laxkakor? Laxbullar? Äh skit samma, fishcakes fast gjorda på lax i alla fall! Massor av dill och citron och grejer i alla fall. Åts med en sallad på matvete och grillade grönsaker samt en yoghurtdressing med honung och citron. Det var så vansinnigt gott att jag varit sugen på dagens lunchlåda ända sedan jag gick och la mig i går kväll. 46 minuter kvar nu. Inte för att jag räknar eller så.

Ikväll blir det mackor p.g.a andra aktiviteter, men imorgon tänkte jag göra någon slags gazpacho. Kanske den gröna varianten, som jag tyckte att jag lyckades rätt bra med någon gång förra sommaren.
 
Canneloni gjord på färska lasagneplattor idag. Fyllningen bestod av zucchini, spenat, lök, färskost, hasselnötter och pesto. Allt täcktes av en hemgjord tomatsås med lite färskost i och mozzarella. Grönsallad till och så en glass till efterrätt :D
 
4653E423-68A3-4CF4-9BF6-F68BCB56FA6E.jpeg

Pizza och gin&tonic. Klassisk kombo?
 
Jag har just badat och är kall. Tyvärr är min partner lika illa däran, så hur middagen ska bli lagad återstår att se. Lite ost och kex vore gott, men då måste nån handla... Att skriva här och förhala matframskaffandet lär nog inte hjälpa alls, tyvärr.
 
Jag gjorde såna där goda biffar på riven squash och riven halloumi. Jag har mycket gott om squash, men det lär avta med effekterna av bevattningsförbudet. Till biffarna persisk-ish örtomelett. Omelett SPÄCKAD av nyskördade örtkryddor. Vitt vin. Är nu lite salongs. Underbart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
24 25 26
Svar
514
· Visningar
24 121
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
347
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 015
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 506
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp