Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag, som typ har levt på sallader med typ fetaost i flera veckor, frågade min middagsgäst vad hen är sugen på och det visade sig vara "något kallt, kanske sallad, med typ fetaost".

Därmed har jag totalt hjärnsläpp och kan inte alls komma på vad jag ska göra ;) Har ju en massa kallrökt lax som sagt och hittade ett recept på en sorts tallrik med lax med päron, oliver och fetaost som jag skulle kunna åtminstone ta avstamp i, om det finns hårda päron i butik...
 
Sista dagen på jobbet före sommarlovet idag. Slutade till lunch, som blev sushi på ett, med tanke på placeringen, mycket bra ställe. Nu på kvällen ugnsrostade jag några färskpotatisar och blandade med lite sugar snaps, rädisor, dill, basilika, dijon och citron och åt till en bit varmrökt lax. Bubbel till!
 
12 bitar blandad sushi och sjögrässallad som take away från Rå epok i Lund. Förtärdes i Stadsparken med väninna. I höst öppnar de i Malmö! Frågade personalen var, de sa "Vart var det nu, i Limhamn eller Västra hamnen" SOM ATT DET ÄR SAMMA SAK!!! För fasiken en halvtimmes cykel emellan de två stadsdelarna. Hoppas Västra hamnen.
 
Skulle testa att göra typ pannbiffar på Pulled oats idag vilket gick mindre bra. Förstår inte alls hur tanken är att det ska fungera (även om receptet påstår att det går :meh:). Så istället för biffar blev det bara en stekt röra av smeten. Meeen, den var väldigt god så det gör inte så himla myvket. Soltorkade körsbärstomater, örter, lök, vitlök, spiskummin och lite balsamico som smaksättning. Till det ugnsrostade knippmorötter samt färskpotatisar från trädgården. Turkisk yoghurt och en sallad med grönsaker, fetaost och oliver. Så gott!
 
Skulle testa att göra typ pannbiffar på Pulled oats idag vilket gick mindre bra. Förstår inte alls hur tanken är att det ska fungera (även om receptet påstår att det går :meh:). Så istället för biffar blev det bara en stekt röra av smeten. Meeen, den var väldigt god så det gör inte så himla myvket. Soltorkade körsbärstomater, örter, lök, vitlök, spiskummin och lite balsamico som smaksättning. Till det ugnsrostade knippmorötter samt färskpotatisar från trädgården. Turkisk yoghurt och en sallad med grönsaker, fetaost och oliver. Så gott!
Åh, jag väntar fortfarande på möjligheten att prova Pulled Oats! Verkar väldigt spännande tycker jag, och det där lät ju jättegott trots brist på biffar :)
 
Åh, jag väntar fortfarande på möjligheten att prova Pulled Oats! Verkar väldigt spännande tycker jag, och det där lät ju jättegott trots brist på biffar :)
Ja men det är en rätt bra produkt tycker jag nog - men den kräver sin kryddning. Och det var supergott även om mitt tålamod inte riktigt klarade av att biffarna föll isär :o
 
Igår åt jag yoghurt, blåbär och valnötter till lunch och vi middagstid var jag, delvis tack vare ett salt bad, vrålhungrig.

Vi lagade vår standardsnabbmat, stekta grönsaker (portabello, pak choi, lök, squash, morot) och nudlar, igår crossover-style med stekt halloumi. I grönsakerna kinesisk soja, chiliflakes och sesamolja. Åt med sriracha och en massa thaibasilika (den växer fantastiskt fint på balkongen!).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
24 209
Senast: Piaff
·
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
347
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 506
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp