Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu börjar årets skörd på allvar. Idag lax på en bädd av lök, vitlök, grönkål och röd mangold. Ovanpå turkisk yoghurt med soltorkade tomater och fetaost. Några färskpotatisar och broccoli till. Jordgubbar till efterrätt. Allt utom broccolin var egen odling. :)
 
Gick tillbaks till vietnamesen från i onsdags för lördagslunch igår, vi delade en portion sommarrullar och sedan åt jag pho med biff 😍

På kvällen åt jag rester från fredagens sallad och sedan en bit Kvibille ädel och lite jordgubbsyoghurt med blåbär till kaffet.
 
Nä jag har icke det (av principiella skäl undviker jag golfklubbar :o:angel: )
Däremot är jag mycket intresserad av att testa fikat i Solvik (kuggaviksgården) i Åsa :) Har du varit där?
Jag har nog bara ätit någon glass där vid någon barnrelaterad blodsockerkris. Som jag minns det kändes miljön aningens exkluderande, men det kan vara fel (dvs ha sin förklaring mer i blodsockernivån än i sociala faktorer).
 
Jag har nog bara ätit någon glass där vid någon barnrelaterad blodsockerkris. Som jag minns det kändes miljön aningens exkluderande, men det kan vara fel (dvs ha sin förklaring mer i blodsockernivån än i sociala faktorer).
Det verkar ju dumt om dom är exkluderande när jag tänker att det är en organisation som ändå ska vara inkluderande. Och när en ser det verkar det ju vara typ svensk sommaridyll liksom.
 
Det verkar ju dumt om dom är exkluderande när jag tänker att det är en organisation som ändå ska vara inkluderande. Och när en ser det verkar det ju vara typ svensk sommaridyll liksom.
Möjligen gjorde stämningen i mitt sällskap att jag vid tidpunkten inte var helt redo för helyllesvensk alkoholfri idyll. Möjligen. Jag ska ge det en chans till inom kort. Kul cykelavstånd med min nya elcykel!
 
Nu har jag Flyttat Ut På Landet. Dock ej semester ännu.

Lunch:
 

Bifogade filer

  • 20180701_150602.jpg
    20180701_150602.jpg
    433,2 KB · Visningar: 53
Lördagen spenderades vid havet, tack vare en stadig helgfrukost blev det bara en smörgås och islatte och lite kex innan middag på ett födelsedagsfirande. Tacos, massa cava, jordgubbstårta och mer cava utgjorde middag!
Söndagen var en upprepning i stort sett; stadig frukost följt av smörgås vid havet och en GB sandwich. Nu förbereder vi grillning, burgare och klyftpotatis!
 
Eftersom det är viktigt att vila upp sig inför semestern har jag typ inte gjort något alls idag. Började med att inte gå upp. Förrän efter 12... Det kom nämligen en sällskapssjuk katt och la sig och då kunde jag ju inte bara gå därifrån. När jag väl släpat mig upp fick jag rätt oinspirerad frukost. Men kaffe och kakor till efterrätt. Till middag nyss blev det påspytt och ett par stekta ägg. Och kaffe och kakor. Nu funderar jag på att ta mig samman och försöka orka åka och visningsträna min häst lite...
 
Visserligen är sägs hungern vara en bra krydda så det kan ha grumlat omdömet, men jag kan precis ha ätit den godaste matpajen någonsin. Vanlig pajdeg, vanlig oststanning och en fyllning med morotsslantar, morotsblast, gul lök, lite citron, timjan, vitlök och fetaost. Orimligt gott med en sallad och ett glas vitt vin till.
 
Nu portvin, ost och Brideshead Revisited med Jeremy Irons och Anthony Andrews. Ack så fröjdefullt!
Inte nya säsongen av Nailed It?
Det kunde lika gärna varit jag idag i Nailed It-köket, har gjort tårta modell stor med smörkräm på 1 kilo smör. Alltså, smörkräm och nästan 30 grader värme inomhus är en asdåligt kombination! Och jag löste det, men den jäkla krämen höll på att smälta under den fem minuter långa bilresan till kalaset. Panik!

Men tårtan var god och kalaset bar trevligt! Blev bjuden på massa spännande plockmat, varav det mest fascinerande en potatisterrine med grön gelé. En jättegod bulgursallad var annars det godaste som jag åt mest av :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
24 193
Senast: Piaff
·
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
347
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 506
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp