Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 16746

Alla fel. Sötad ”greek style” yoghurt från Lidl.
Men attans god, iskall med hallon. Lite syrlig, jag och SKORK frossar. Observera den piffiga bordsduken inköpt på Indiska anno 1992, som rest från köksbord hos Mor till Torptillvaro i skogen. En klassresa nedåt, om man är bordsduk.
Aha, de har väderkvarnar på förpackningarna nu ... Tidigare såg de ut så här:

milbona-greek-yoghurt-jpg.12964


Och den uppmärksamma tittaren noterar då genast att korsen som brukar toppa de där kupolerna är borta.

615@60.jpg


Det blev en del liv om det så nu har de tydligen gått över till religionsneutrala väderkvarnar i stället.
 
Aha, de har väderkvarnar på förpackningarna nu ... Tidigare såg de ut så här:

milbona-greek-yoghurt-jpg.12964


Och den uppmärksamma tittaren noterar då genast att korsen som brukar toppa de där kupolerna är borta.

615@60.jpg


Det blev en del liv om det så nu har de tydligen gått över till religionsneutrala väderkvarnar i stället.

Det verkar som om det är väldigt riskabelt med bilderna på hinkarna med yoghurt (tänker på turk-grek debaclet för några år sedan) :D

Men det finns säkert någon offensiv symbolik i en väderkvarn också :laugh:
 
Jag grillar enbart i fast grill på innergården hos mig. Det är en plattbelagd del av gården :) Skulle absolut inte grilla i engångsgrill i park nu under eldningsförbudet. Det tar jättemånga timmar innan de svalnat så mycket att man kan slänga dem. Någon gång har det varit varmt nästa morgon till och med, men det var nog en liten kolgrill och inte en engångsgrill.
Tror det är bötesstraff till och med att bryta mot eldningsförbudet. Det är varje enskild kommun som beslutar om förbud så förbuden kan se lite olika ut. I min kommun gäller "Endast fasta godkända grillplatser samt utomhusgrillar i trädgårdar får användas, och då med försiktighet och under eget ansvar."
Engångsgrill har jag faktiskt aldrig använt. Jag är ingen grillningsfantast egentligen. Det var bara det här med kronärtskockor som fick igång mig. Jag drömmer om hur enastående underbart goda de säkert blir. Men jag har vattenslang (med kommunalt vatten i) alldeles bredvid den stenbelagda uteplatsen, så jag grillar nog där en av de närmaste dagarna då.
 
Aha, de har väderkvarnar på förpackningarna nu ... Tidigare såg de ut så här:

milbona-greek-yoghurt-jpg.12964


Och den uppmärksamma tittaren noterar då genast att korsen som brukar toppa de där kupolerna är borta.

615@60.jpg


Det blev en del liv om det så nu har de tydligen gått över till religionsneutrala väderkvarnar i stället.
Jag tycker att kupolen ser lätt muslimsk ut utan kors!

Men det hela påminner mig om när den grekiska yoghurten visade sig prydas av ett foto av en turk, eller om det var tvärtom, för många herrans år sedan! Det förstår ju vem som helst att det var en skymf mot den avbildade.
 
Jag tycker att kupolen ser lätt muslimsk ut utan kors!

Men det hela påminner mig om när den grekiska yoghurten visade sig prydas av ett foto av en turk, eller om det var tvärtom, för många herrans år sedan! Det förstår ju vem som helst att det var en skymf mot den avbildade.
Han fick 1,7 miljoner skäl att vara nöjd efteråt ändå (även om han begärt 50 miljoner, greker knusslar inte :D)
 
Jo engångsgrillarna är indragna i många affärer. Var väldigt många år sedan jag grillade på engångsgrill, de duger ju inte till nått! Men jag har en liten portabel "grillhink" som jag kan hänga på cykelstyret även när den är varm, den är perfekt att ha med i parker eller vid havet efter jobbet :up:
 
Vad är de där plattrunda sakerna i skålen till vänster?
Lupinbönor. Jag köper dem som spansk tapas på "min" Hemköp, då inlagda i saltvatten. Samt gör ett av allt att döma fruktlöst odlingsexperiment med dem i detta nu, då under namnet gullupin (Impecta). (Alltså inte den invasiva lupinarten utan en annan.)
 
Är märkligt sugen på lax med någon slags riktigt god citronsås till middag ikväll. Laxen kan jag ordna, men citronsåsen är det värre med... Någon som kan någon bra?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
24 157
Senast: Piaff
·
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
347
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 506
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

Tillbaka
Upp