Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick rispappersrullar hos en kompis igår kväll och väl hemma sen gjorde vi mojitos. Proportionerna blev inte rätt direkt, så vi fick fylla på lite mer lime. Sen behövdes det lite mer rom och lite mer sockerlag, men så blev det för sött och så slant någon med limen så vi fick fylla på ännu mer rom och sockerlag.

Idag är det smärtsamt ljust ute, huvudet bultar och jag behöver arbeta koncentrerat några timmar. Tur att jag fick god frukost bestående av fet yoghurt, jordgubbar, blåbär och valnötter och en liten surdegssmörgås med lagrad ost och tomat. Nu kaffe och fokus,
 
Senast ändrad:
Det blev lite märkligt igår - jag flexade ut vid tre och åkte hem till väninna för flädersaft, popcorn och fotboll. Vi glömde liksom av att äta middag innan vi åkte in till stan för konsert på Liseberg, så det slutade med att vi käkade på Max inne i parken. Det är helt okej för vad det är tycker jag.
 
Mim partner är helt inne på att grilla ikväll. Jag är sommarförkyld och inte sugen på nåt förutom saft, glass och melon (och jordgubbar om de nu gick att få tag i till vettigt pris). Lösningen blir väl att partnern grillar med barnet medan jag ligger på soffan och tycker synd om mig själv.
 
Låter högst njutbart! Har du nåt recept på hemlagat iskaffe som inte är sådär sjukt sött?
Jag är ganska simpel av mig, så jag brukar bara göra en dubbel espresso i min lilla kaffemaskin, låta stå med 2-3 isbitar i en minut eller två och sedan fylla på med typ 1-1,5 deciliter mjölk och röra om. Jag tycker om när det är lite sött så jag rör oftast ner en halv tesked honung i den varma espresson innan jag lägger i isen, men det kan man ju skippa om man vill!
 
Låter högst njutbart! Har du nåt recept på hemlagat iskaffe som inte är sådär sjukt sött?
Jag brukar göra ungefär som @Mineur : jag gör en så stark och koncentrerad espresso jag kan och rör i en liten gnutta socker(vi pratar under en halv tesked, men jag tycker ändå att det behövs). Sedan häller jag espresson över ordentligt med is, skakar iKaffe kraftigt och häller på den också. Ibland har jag i en liten slatt grädde på slutet innan jag rör om och det rundar av smaken mycket trevligt, men är inte nödvändigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
24 200
Senast: Piaff
·
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
347
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 506
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp