Titlar, hjälp!

B

Bums

Då har jag då hittat en hund, efter meriterade föräldrar och självklart är då hanen från tyskland och vissa av titlarna är obegripliga. Säkert helt självklara om någon förklarar, men jag kommer inte på vad det betyder, hjälp någon?

Det är då VHD Champion och ADRK Champion & FH1.
Dom andra förstod jag :idea:

Sv: Titlar, hjälp!

Det är klubbtitlar innom rottis klubben.
FH1 är om jag kommer ihåg rätt spårning.

Sv: Titlar, hjälp!

VDH = Verein Deutsche Hundevesen och då är han utställningschampion i en av kennelklubbarna i Tyskland.

ADRK är förmodligen att han är utställningschampion eller klubbsieger i Rottweilerklubben.

Jag vet inte vad FH1 är, men fråga SKK.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 186
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 091
Senast: Sasse
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 644
Senast: alicegard
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 769
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka