Tips på riktigt, riktigt bra handskar??

cello

Trådstartare
Alltså verkligen riktigt, riktigt bra. Jag vet inte om det är jag som misshandlar eller om jag köper för dålig kvalitet (antagligen är det väl en kombination), men de går åt som toapapper. Efter bara några veckor är det minst ett hål på varje hanske! :devil:
Det gäller både vinter- och sommarhandskar. Rid- och arbetshandskar. Jag skulle verkligen vilja ha ett par som håller, minst ett år, och kan tänka mig att de får kosta en del i så fall...
Tips någon? :bump:

Alltså mina Roeckl verkar odödliga iallafall :p
Jag har dem varje dag, både rider och stalljobbar med dem och de blir slitna efter ett år men inga hål.

Alltså mina Roeckl verkar odödliga iallafall :p
Jag har dem varje dag, både rider och stalljobbar med dem och de blir slitna efter ett år men inga hål.
mina roeckl tappade nästan allt grip på ett halvår och hade börjat få hål på fingrarna. Har dock "långa naglar" så det var väl därför. Men grippet......

Jag tycker också Roeckl är jättebra (för ridkänslan) men att de går sönder rätt fort. Jag har dem endast när jag rider och har andra "grovhandskar".
Sedan finns det ju många olika modeller av Roeckl.

mina roeckl gick sönder i sömmarna. vill gärna prova nån mer innan jag avskriver dom, älskade dom annars. passade min händer och bra grip. sen är det ju priset åxå som gör att jag tvekar.
köpte ett par HVpolo i ullared. dom var riktigt najs. nöjd med både passform, grip och pris. men dom var väldigt stora i storlek tyckte jag.

Jag använder SSG Technical som jag är supernöjd med. De håller i alla fall längre än många andra handskar jag haft.

Tegera 9120, arbetshandskar. Finns både fodrade och ofodrade.

Jag använder SSG Technical som jag är supernöjd med. De håller i alla fall längre än många andra handskar jag haft.

Roeckl håller inte här heller, så använder de enbart på träning/tävling. Ökar hållbarheten lite.

SSG technical höll längre än Roeckl men inte så himla länge egentligen.

Däremot till vardags - det går inte ta död på mina Tegera PRO. Har deras winter, och använder till ALLT. De är på tredje vintern, vägrar slitas. Och då har jag de i stallet, vid ridning, när jag skottar snö, byter däck och ja allt man kan hitta på.

Däremot till vardags - det går inte ta död på mina Tegera PRO. Har deras winter, och använder till ALLT. De är på tredje vintern, vägrar slitas. Och då har jag de i stallet, vid ridning, när jag skottar snö, byter däck och ja allt man kan hitta på.

Det är verkligen fantastiska handskar och de går utmärkt att tvätta. Älskar fodret.

Sealskinz är sjukt bra såhär års eftersom de är vattentäta. Jag köper från england via en nätbutik, och rekommenderar modellen "winter riding glove".

Roeckl i skinn, finns i alla fall två olika modller i koskinn respektive getskinn, tyvärr dyra och är rätt svåra att få tag på (jag köpte mina i Tyskland).

Snygga, men kvalitétsmässigt rena katastrofen anser jag, som är van vid annan standard från jobb. Absolut inte värda priset (fick två par i present).

Är det den Tegera-modellen som är grå med vitt skinn och typ en iskristall på? Jag har den och tycker de är stela och hala (har släta lädertyglar). Inte nöjd alls. Och de luktar så konstigt, troligtvis pga att de är i äkta skinn.

Roeckl har inte bäst hållbarhet men ger överlägset bäst känsla och det är det viktigaste för en ridhandske tycker jag. :)
Har flera olika modeller, de som slits snabbast är de vanliga tunna Vesta. Men de håller minst 2 år iaf. Vesta Winter är snäppet rejälare. Har också Suprema Winter, supersköna, snygga och varma. Varmast är Polartec. Mina har spruckit i sömmen men jag har lagat dem så de funkar ett tag till.

Satsa på arbetshandskar för stallet och Roeckl för ridning. Rusta har bra billiga handskar. Jag har ett par därifrån som är stretchiga, smidiga och har någon sorts gummi på insidan så de ger otroligt bra grepp.

Är det den Tegera-modellen som är grå med vitt skinn och typ en iskristall på? Jag har den och tycker de är stela och hala (har släta lädertyglar). Inte nöjd alls. Och de luktar så konstigt, troligtvis pga att de är i äkta skinn.

Roeckl har inte bäst hållbarhet men ger överlägset bäst känsla och det är det viktigaste för en ridhandske tycker jag. :)
Har flera olika modeller, de som slits snabbast är de vanliga tunna Vesta. Men de håller minst 2 år iaf. Vesta Winter är snäppet rejälare. Har också Suprema Winter, supersköna, snygga och varma. Varmast är Polartec. Mina har spruckit i sömmen men jag har lagat dem så de funkar ett tag till.

Satsa på arbetshandskar för stallet och Roeckl för ridning. Rusta har bra billiga handskar. Jag har ett par därifrån som är stretchiga, smidiga och har någon sorts gummi på insidan så de ger otroligt bra grepp.

Kommer faktiskt inte ihåg, de är inte framplockade för vintern än. Ska kolla är de tas fram. Men om jag inte minns helt galet så är det inget skinn alls på dem utan de är i syntetmaterial. Snökristall är det på dem, men det är det på alla vintermodellerna.

Mina Roeckl håller alltså i månader. Inte år :S

Tror det är de grå med kardborre som avses, det är de jag menar i alla fall. Oranga detaljer, grått konstskinn och svart textil. Googla på mitt nr ovan, så kommer modellen upp som jag avser.

Jag har inte samma som @Lovisaleonora

Mina finns på clas ohlson, art nr 40-8443-1 så kan man kolla.

Helt i syntet, greppmaterial hela handflatan. Svart på handflatesidan, grå/gul/svart på ovansidan. Varken skinn eller syntetskinn på dem. Och är efter tre säsongen fortfarande helt oslitna när man kollar på dem.

Jag har inte samma som @Lovisaleonora

Mina finns på clas ohlson, art nr 40-8443-1 så kan man kolla.

Helt i syntet, greppmaterial hela handflatan. Svart på handflatesidan, grå/gul/svart på ovansidan. Varken skinn eller syntetskinn på dem. Och är efter tre säsongen fortfarande helt oslitna när man kollar på dem.

Det är samma, sedan finns det ofodrade och med fleecefoder. Bägge lika smidiga. Och det finns också utan kardborreknäppning.

Det är samma, sedan finns det ofodrade och med fleecefoder. Bägge lika smidiga. Och det finns också utan kardborreknäppning.

Fast jag har varken kardborre eller konstläder? Men grundmodellen kanske är samma? Svinbra är det i alla fall, och fantastiskt grepp.

(Centaur - jag sniffade nyss på dem, luktar inte konstigt eller syntetiskt eller nåt. Förutom stall ;))

PS Det var visst rea på dem nu med, man kanske skulle skaffa sig ett par till ;)

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882
Hästvård Min häst skos var 8:onde vecka. Funkar bra, skorna sitter bra, inga tappskor, inge ömmande eller liknande. Han hade uträknad foderstat...
2
Svar
28
· Visningar
2 943
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 670
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12