Varmblod90
Trådstartare
Min brorsdotter letar efter en hund som hon kan ha när hon börjar på hundgymnasiet till hösten. Och bad mig att hjälpa henne att hitta någon hundras som kan passa henne.
Men jag sa till henne att jag har ju bara koll på collie. Andra raser har jag mindre koll och erfarenhet av. Så då tänkte jag på buke, kanske man kan få något tips här?
Hon kommer åka mycket buss så hon vill ha en hund som är smidig att ha med sig. Den ska inte vara liten utan runt medium ras.
Hon kommer vara på många olika miljöer både under skoltid och på fritiden så hunden måste kunna anpassa sig efter detta.
Kunna gå bra med andra hundar, vänlig och passa i familj.
Arbetsvillig och aktiv, dock inte för aktiv som tex schäfer.
Hon gillar att borsta så inget problem om hunden ha päls, som tex collie. Alltså inte för mycket päls.
En hund som är lätt att lära och uppfostra.
Vad tror ni om en Labrador?
Men jag sa till henne att jag har ju bara koll på collie. Andra raser har jag mindre koll och erfarenhet av. Så då tänkte jag på buke, kanske man kan få något tips här?
Hon kommer åka mycket buss så hon vill ha en hund som är smidig att ha med sig. Den ska inte vara liten utan runt medium ras.
Hon kommer vara på många olika miljöer både under skoltid och på fritiden så hunden måste kunna anpassa sig efter detta.
Kunna gå bra med andra hundar, vänlig och passa i familj.
Arbetsvillig och aktiv, dock inte för aktiv som tex schäfer.
Hon gillar att borsta så inget problem om hunden ha päls, som tex collie. Alltså inte för mycket päls.
En hund som är lätt att lära och uppfostra.
Vad tror ni om en Labrador?