tips hundras som passar mig

Amir

Trådstartare
Jag har svårt att hitta ett ras som passar mig jag är intresserad av stora hundar de ska vara snäll stark lyhörd vaksam

Hur ser din vardag ut? Hur och på vilket sätt kommer du aktivera hunden? Du skaffar hunden enbart för vakt eller varför vill du ha hund?

Har du någon hundvana sen tidigare?
Leonberger är en fantastisk ras som passar bra in på dina kriterier men inget jag rekommenderar att skaffa som förstahund.

Hur ser dig vardag ut - hur kommer hunden aktiveras. Vill du bara ha en hundkopmpis att gå promenader med eller vill du göra någonting mer aktivt med hunden (många hundraser behöver mycket mer mental stimulans än enbart promenader).

Engelsk mastiff är en rejält stor hund, men är lugn, snäll och har lite vakt i sig - dock är hälsan kanske inte det bästa i rasen. Länge sedan jag kolla hur det såg ut.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 421
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 965
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 514
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka