tips hundras som passar mig

Amir

Trådstartare
Jag har svårt att hitta ett ras som passar mig jag är intresserad av stora hundar de ska vara snäll stark lyhörd vaksam

Hur ser din vardag ut? Hur och på vilket sätt kommer du aktivera hunden? Du skaffar hunden enbart för vakt eller varför vill du ha hund?

Har du någon hundvana sen tidigare?
Leonberger är en fantastisk ras som passar bra in på dina kriterier men inget jag rekommenderar att skaffa som förstahund.

Hur ser dig vardag ut - hur kommer hunden aktiveras. Vill du bara ha en hundkopmpis att gå promenader med eller vill du göra någonting mer aktivt med hunden (många hundraser behöver mycket mer mental stimulans än enbart promenader).

Engelsk mastiff är en rejält stor hund, men är lugn, snäll och har lite vakt i sig - dock är hälsan kanske inte det bästa i rasen. Länge sedan jag kolla hur det såg ut.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 066
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 258
Senast: Nota
·
Övr. Hund Tittar på ny bil - en xc40 men har svårt att hitta bur till hundarna. Någon som har en och vad har ni då för bur? Behöver en dubbelbur... 2
Svar
20
· Visningar
994
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 556
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka