Tillägg på balkong

pepp

Trådstartare
Bor i en hyresrätt inne i stan.

Har inte riktigt reflekterat över det förut, men nu när jag hört mig omkring så; hur vanligt är det med balkongtillägg på hyran?
Jag betalar totalt 350 kr för min balkong året runt varje månad.

Får detta ens finnas? Man nyttjar ju inte direkt balkongen under hösten/vinterhalvåret.

Sv: Tillägg på balkong

Ska tillägga att det inte är nån extraordinär balkong utan bara en vanlig med räcken på bottenplan.

Tillägget brukar nog inte synas så på avin, som det verkar göra i ditt fall. Normalt sett är det helt enkelt så att balkong anses höja standarden, och därmed också hyran. Så motsvarande lägenhet UTAN balkong är billigare i månadshyra.

Om det heter just balkongTILLÄGG kaaan det vara så att balkongerna byggts till efteråt (vanligare iofs på bostadsrätter). Och att kostnaden för balkongen bara finns så länge tills den är så att säga avbetald. Men det är bara en teori. I bostadsrätter där man bygger till balkong kan man behöva ta ett till lån på lägenheten för att bekosta sitt balkongbygge (har hänt en bekant till mig). Men när det väl är avbetalt så är det ju avbetalt så att säga, och ger förhoppningsvis tillbaka vid försäljningen.

Vi har, men det är ca 100kr som ska täcka det underhåll som föreningen ansvarar för. De ansvarar för att nödvändigt underhåll utförs, men det än balkonginnehavaren som betalar.

Tack hörrni! Då är det väl bara att stå ut med den extrakostnaden :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 301
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Har funderat på en sak nu sen jag gjorde slut med pojkvännen. Jag har fortfarande bra kontakt och varma känsloförlamat min första...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 196
Senast: Eurydome
·
Övr. Hund Hej på er alla, vet att det finns miljontals trådar om detta ämne men kände att jag ville göra en egen ändå! :) Det är så att jag...
Svar
11
· Visningar
2 105
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg