T
TheBlackOne
Jag har nyligen börja leta stallplats åt min häst då jag ska flytta och då stötter man på detta fenomen rätt ofta på diverse ridklubbar och stall. Man tar in hästarna redan kring kl. 17:00!! Då får de sitt eftermiddagshö och sen får de stå inne till ca 20:00 innan de får en sista utfodring och sen är det natti natti.
Min häst har jag alltid brukat ta in kring 20:00-21:00 och hon har fått sitt kvällshö samtidigt. Jag kan inte se någon anledning till att man tar in hästen tidigare annat än möjligt för sin egen skull (då de flesta ska rida). Visst är det -25, snöoväder, åska, spöregn, storm, mygg/knott invation eller likanande tar man ju in dem tidigre men annars kan jag inte se någon rimmlig anledning.
Vad tycker ni? Varför tar man in hästarna så tidigt på en del stall?
Min häst har jag alltid brukat ta in kring 20:00-21:00 och hon har fått sitt kvällshö samtidigt. Jag kan inte se någon anledning till att man tar in hästen tidigare annat än möjligt för sin egen skull (då de flesta ska rida). Visst är det -25, snöoväder, åska, spöregn, storm, mygg/knott invation eller likanande tar man ju in dem tidigre men annars kan jag inte se någon rimmlig anledning.
Vad tycker ni? Varför tar man in hästarna så tidigt på en del stall?