Tidiga graviditetstecken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tidiga graviditetstecken

Hittade detta på familjeliv: http://www.familjeliv.se/Gravid/graviditetstest.php

De vanligaste testerna i Sverige
Här har vi sammanställt kommentarer på de vanligaste hemtesterna och dess känslighet:

* Clearblue graviditetstest
Normal känslighet (testar positivt på nivå 50 mIU/ml). Finns att
köpa på apoteket.

* PREG graviditetstest (ACO)
Normal känslighet (testar positivt på nivå 50 mIU/ml). Finns att
köpa på apoteket.

* RFSU graviditetstest
Ganska hög känslighet (testar positivt på nivå 20 mIU/ml). Finns
att köpa i bl.a. pressbyrån, affärer och apotek.

* StorkHjälpens graviditetstest
Prisvärda test. Ganska hög känslighet (testar positivt på låg nivå
20mIU/ml). Prisvärda test med försäljning över internet.


Själv hittade jag s.k. "tidiga grav-test" på http://www.mirres.varuhus.net/

De ska man kunna ta redan 6 dagar efter själva befruktningen.

Själv beställde jag 50 ÄL-tester och 10 vanliga grav-tester. Det är MKT snabb leverans. (Kom dagen efter beställning) Billigt, och ingen frakt!
Lycka till!:p
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tidiga graviditetstecken

När började tröttheten hos er gravida och illamåendet???
Är i v5 nu och känner ingen trötthet än iallafall och inget illamående men det lär väl komma!
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Eina skrev:
Själv hittade jag s.k. "tidiga grav-test" på http://www.mirres.varuhus.net/

De ska man kunna ta redan 6 dagar efter själva befruktningen.

Själv beställde jag 50 ÄL-tester och 10 vanliga grav-tester. Det är MKT snabb leverans. (Kom dagen efter beställning) Billigt, och ingen frakt!
Lycka till!:p

Åh det verkar ju hur bra som helst :) Är inne på Mirres Varuhus nu och ska beställa, har jag tur så kanske kanske de hinner komma redan imorgon :bow:
Visste faktiskt inte att det fanns test som man kunde ta så tidigt.
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Jag var varken trött eller illamående. Snarare var jag faktiskt piggare än vanligt och hade inga problem att hålla mig uppe om kvällarna. Jag kräktes visserligen en gång men det var när jag hade sprayat med hårspray, för jag tålde inte min vanliga hårspray helt plötsligt. :D Så det är inte helt säkert att man blir trött eller illamående.
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Beställde de sk "tidiga testen" från Mirres igår eftermiddag och fick mail att de gått iväg med posten redan nån timme efter, så håll nu tummis för att jag får dem idag md posten :banana:

Men nu funderar jag på nästa sak,
om man ska testa sägs det att det är bäst på morgonen för att koncentrationen i urinen är högre, men är det för att man sovit och därför inte druckit nyligen, eller är det bara så att oavsett så är koncentrationen som högst på morgonen?

Knepiga frågor jag vet, men jobbar natt och är därför vaken på nätterna, dricker massor då för att verkligen hålla mig vaken, och sover sen på dagen.
Borde jag kanske testa när jag vaknar på eftermiddagen istället?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tidiga graviditetstecken

ulda skrev:
Jag var varken trött eller illamående. Snarare var jag faktiskt piggare än vanligt och hade inga problem att hålla mig uppe om kvällarna. Jag kräktes visserligen en gång men det var när jag hade sprayat med hårspray, för jag tålde inte min vanliga hårspray helt plötsligt. :D Så det är inte helt säkert att man blir trött eller illamående.


Lyckliga du,
det låter som en drömgraviditet :love:
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Tingla skrev:
Beställde de sk "tidiga testen" från Mirres igår eftermiddag och fick mail att de gått iväg med posten redan nån timme efter, så håll nu tummis för att jag får dem idag md posten :banana:

Men nu funderar jag på nästa sak,
om man ska testa sägs det att det är bäst på morgonen för att koncentrationen i urinen är högre, men är det för att man sovit och därför inte druckit nyligen, eller är det bara så att oavsett så är koncentrationen som högst på morgonen?

Knepiga frågor jag vet, men jobbar natt och är därför vaken på nätterna, dricker massor då för att verkligen hålla mig vaken, och sover sen på dagen.
Borde jag kanske testa när jag vaknar på eftermiddagen istället?

SOm jag förstått det, ska man inte dricka på så länge som möjligt, vilket lättast "görs" när man sover. Så det hela går ut på att spä ut urinen så lite om möjligt, alltså samla den utan att dricka =)

Lycka till!
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Mensen uteblev och brösten ömmade. Efter någon vecka så var "bopparna" som vanligt igen och jag märkte inte av graviditeten förrän magen började växa. Jag är tack och lov en av dom som sluppit allt vad illamående heter!

/Timsetim (ve 26+1)
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Kände inte speciellt mycket varken innan plus eller efter plus. Blev illamående i v 6.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 532
Senast: Modest
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 263
Senast: Liran
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 808
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 904
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp