Test: Vilken ras är du?

Sv: Test: Vilken ras är du?

SamuraiSurprice skrev:
vart en German Pinscher och jag antar att det är dobbermann?!

Nej, Pinscher är en egen ras faktiskt! Finns i flera storlekar!
German Pinscher tolkar jag som Mellanpinscher!
http://www.sspk.nu/
"Pinschern är livlig, temperamentsfull, självsäker och balanserad. Detta parat med klokhet och uthållighet gör den till en trevlig fanlilje-, vakt- och sällskapshund."
"MELLAN- OCH DVÄRGPINSCHERN är sprungna ur samma rot. Följdriktigt har de mycket gemensamt. Pinschern, både i mellan och dvärgformat, är en hund som sannerligen berikar tillvaron. Den är trofast och skulle inte tveka att försvara sin familj till sista andetaget. Å andra sidan drar den sig inte för att frejdligt idka självservering från köksbordet så snart husse vänder ryggen till! Allt sker med gott humör och den numera långa svansen glatt viftande."

...malumbub...

Czesky terrier. - Tydligen framavlad av en genprofessor. Blandad skotsk och Scalyham terrier 1949.. Sen står det så här:
Personality;
Despite being created by a Czech version of Frankenstein (wow, tack! *asg*) this is in fact a fine working terrier with an equable temperament that also makes it a good child's companion. Weird hairy undercarriage. *asg*

Förstod redan innan att jag skulle bli en terrier av något slag. Fast jag är bra mycket sötare än den hunden.. :rofl:

Edit; Gjorde testet igen och blev... :eek: Scalyham terrier.. lika "ful" den.. :o

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Re: Test: Vilken ras är du?

Mumlan skrev:
Hu jag blev en Softis, en hund jag aldrig skulle drömma om att skaffa...
Oj..? Får jag vara så fräck att fråga varför...?
Är softies-ägare själv så jag blev lite nyfiken.. :)

Italian Greyhound.. *skrattar* Nu gillar jag inte den italienska varianten, men jag är ju frälst på greyhound och har två stycken (pensionerade kapplöpningshundar)

Jag blev Irish Water Spaniel.

F.ö en väldigt ful ras enligt mitt tycke, men då ser jag någon likhet iaf :D :idea:

Tosa Inu (Japanese fighting dog) :o

Men för all del, det stod att Tosan skyddar sina nära kära in i döden och den biten stämmer väl ganska bra. Särskilt helig är jag dock inte :D

Äger en Alaskan Malamute..

Vi har en Karelsk björnhund också (men det är sambons om man ska vara petig)

*låna*

Jag blev en dalmatiner, verkar vara ganska ensam om det...

eller en plott hound andra gången jag gjorde det... Har jag hört talas om den ens?

Old English Sheepdog!

Stor å långhårig, precis som jag! :D

Sv: Re: Test: Vilken ras är du?

Old English Sheepdog

Stor å hårig, precis som jag! :D

Old English Sheepdog...tror inte dom gick på mitt utseende hehe ( låååång å smal)
annars har jag flat coated retriever och jack russel

Jag blev en Polish Lowland Sheepdog...har aldrig hört talas om den rasen! Fast den är väldigt lik en Old English Sheepdog. Så ser inte jag ut kan jag ju lugnt påstå.....!

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 478
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 216
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
941
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 288
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31