Terriertråden!!

Sv: Terriertråden!!

"Mina" terriers spreds som frön för vinden ;)
2 av dem hamnade som sagt hos supertrevliga och "braiga" bukefalister :bump:

Detta eftersom jag för ett antal år sedan drog ner på terrierantalet iom att jakthundsantalet steg och jag stod i ett vägskäl om vad jag skulle satsa på.

Från:

Alla_5_.jpg

Till

DSC_0317.jpg

+ alla jakthundar då såklart :)

Då är den helt klart inte släkt med min! För min kommer i från skåne.

Men trotts olika päls så har de väldigt lika uttryck.

Imorgon ska jag och Poxz hämta hem en JRT till mig (och Slokisen).

:D

Presentation kommer senare men han heter Edwind och är hos mig för att matte ska flytta utomlands och är dels inte klar med rabiesvaccineringen (Edwind, inte matte) och så har matte inte hittat någon hyresvärd som accepterar husdjur. Så han är minst kvar tills i juli.

*KL*

Här finns det ett stycke terrorist terrier :)
Vidar blev 3 i Januari son till Gnist´s strumpan :)
Världens bästa vovve såklart ^^

DSC_1124.JPG

DSC00245.JPG

DSC_1231.JPG

DSC_0134%20%282%29.JPG

Knapplån.

Jag har numera bytt ras! Är stolt ägare av Skutt-terroer nu :love:

blogg

blogg

blogg

blogg

blogg

blogg

blogg

Första svenska kullen av Skutt-Terriers föds i sommar, är det någon som kanske är intresserad? Många skratt utlovas!

PICT0035.jpg

Zero. Foxterrier, blir 10 till våren.
Mildare och snällare familjehund får man leta efter. Vänlig i alla lägen.

Han är extremt sensitiv och känner av folks måenden. Han lägger sig hos den som behöver mest, eller inte mår bra på något sätt.
Trots att han är mycket jakt i sig, så lämnar han inte tomtgränsen fast vi inga staket har.

Alla hundar är ju en på miljonen för varje ägare, men de som träffat våran hund säger att en sådan får vi aldrig mer.
:love:

Åh jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser en foxterrier :love: Har haft 3foxar i familjen när jag växte upp och sedan också när jag blev vuxen.

KL.
Här kommer min vackra prins!
En blandning mellan Amstaff/APBT.
Just nu sover han bort dagarna efter att blivit sydd i två ben men annars är han en kille med mycket fart och bus i.
Han är väldigt matte/hussekär och ska vara med överallt. Han älskar att använda sin kropp!

Är 1 år och 1 månad, väger 23 kg och är snyggast i världen :love:
32148511.jpg

KL

Kul tråd! :D

Här kommer min terrierorist:

gulle.jpg

Nicki är en 5-årig airedale terrier, världens gulligaste!

Edwind har anlänt. Katterna är alldeles förskräckta och Edwind vill gärna leka men när de fräser så backar han direkt och går därifrån :love:

10-1.jpg

042.jpg

03-3.jpg

022.jpg

Vild och galen. Tycker att vara inne är det tråkigaste som finns. Promeneras 01 04 08 12 17 22 varje dag. De två ruskigt tidiga för att han väcker mig då men den första är inte lång vill jag lova...

Vi har gått unghundskurs. Han skäller nästan konstant, förutom gång fyra och fem, då var han tyst iaf halva tiden.

Jag börjar bli rätt trött :crazy:

(Jag är förtjust i honom men jag får ju aaaaaldrig sova. Husse väcker han inte...)

Hur gammal är han?

Fy jag skulle aldrig kliva upp vid den tiden för att promenera. Inte ens när Z var valp var hon ut mitt i natten :)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 504
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
641
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 109
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
702
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka