Terriertråden!!

Sv: Terriertråden!!

1-2.jpg

Knubbisen
_MG_3154.jpg

1-1.jpg

Alfonz,blandras med mycket pitbullterrier,så jag hoppas att han får vara med endå,trots ej renras, en omplacering som haft det mycket svårt,jag tog över han på min 18 år dag,han är min största första kärlek! :love: Otroligt korkad,blir kallad kokosnöten av en av mina vänner,vilket säger en hel del...:D

En riktig fis-maskin som ska sova I sängen,UNDER täcket. I bland har han sina ljusa stunder,så har lyckats få in lite trick/kommandon,han gör nämligen allt för lite godis! En riktig fryslort på vintern,och älskar att ligga i solen på sommaren och jäsa,älskar att bada i sjön,får knappt upp honom. Min mamma kallar han för bulldozern,vilket också säger en hel del om han! Riktigt dumsnäll är han! Han är mitt ALLT,och den platsen han har i mitt hjärta kan ingen annan ta! :love:

http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/018-3.jpg?t=1297120061

http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/untpaff.jpg?t=1297120106

Gibson,staffordshire bullterrier,en liten kille på snart 17 veckor,helt galen,förstår inte hur en sån liten hund kan ställa till så mycket oreda! :o:D Självklart är han högt älskad endå av både matte och husse och jag är övertygad om att han kommer bli en perfekt hund för oss,även om man som sagt sliter sitt hår i bland. Är och låter som ett litet monster när han hänger efter "brorsan" Alfonz och tuggar han i hälsenorna... Han är iallafall snäll när han sover! :angel:

http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/015-4.jpg?t=1297119731

http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/005-3.jpg?t=1297119954

KL

Himla kul att tråden kommit igång! Jag och Ian längtar ihjäl oss efter att få spåra, och gnatar vidare hos privatinstruktören i tävlingslydnaden. Det går framåt och är riktigt roligt! :)

Vill även passa på att skryta med att Ians mamma och syster numera är titulerade ett "J" för sina godkända anlagsprov i gryt! Det finns hopp för westien, kusin Humlan jagar praktiskt, både räv och grävling! :)

Här är Nessie!

Är för lat för att ladda upp och lägga in bilder så här kommer en film istället:

http://www.youtube.com/watch?v=JKBLHQ4i12I

Nessie är 4 år i maj, alltid glad och riktigt jä*la envis. :devil:

Vi tränar och tävlar lydnad och spår, har LPII och är uppflyttade till lägre klass spår, siktar på ett förstapris l lkIII och uppflytt till högre i år samt viltspår och grytprov (får se om vi hinner med allt!).

Hon tycker om att bråka med andra hundar men har också sina favoriter.

Jag har en högställd JRT tik på 3 år. Hon är min första hund och vi trivs bäst i skog och mark. På somrarna kör vi agility på hobbynivå (blir sällan av på vintern eftersom jag inte gillar inomhuslokalen..) och sedan spårar och söktränar vi mycket.

Hon är en härlig liten hund och lär sig fort på både gott och ont! :p Kan ha henne lös överallt vilket är otroligt skönt, har vänner vars hundar sticker iväg direkt dom får chansen så jag tackar min lyckliga stjärna för att Nova följer mig så bra och kommer på inkallning osv.

Hon är bolltokig vilket är jättebra vid träning! Vet inte hur många tennisbollar (som är hennes favoriter) hon har tuggat sönder, och fort går det! :D

Annat som hon gillar är;

Bada!

Rida!

Plumsa i snö!

Och sen en bonusbild bara för att! :D

Här hemma finns fn endast en terrierskrutt och det är Strumpan..

* En australisk terrier i sina bästa år (blir 6 nu i sommar)
* pigg och framåt och alltid redo att hänga med
* Favoritsysselsättning: jaga och om tillfälle uppenbarar sig: bita ihjäl mattes höns
* En okomplicerad herre som gillar både barn & valpar.
* Otroligt hanterbar och tålig
* Inget etterknippe till "terrorterrier"

Bild_5_2.jpg

DSC_0084.jpg

DSC_0045.jpg

DSC_0788.jpg

Strumpan2.jpg

Stromboli_3_2_vannas.jpg

För tillfället är han hemsk i pälsen och ska strippas ner helt inom kort..

Men då blir det ju en TRÅKIG hund Jessan!!! Du vet en menlös tillintetsägande och klemig liten sak ;-)

*KL*

Är det någon av er som har erfarenhet av Terrier Brasileiro?

På blocket finns det ett par annonser på valpar och det verkar vara en helmysig ras! Nu letar jag inte hund men det vore intressant att höra mer om rasen :).

Nämen nej här ska inte tas bort nånting! :D

Och tack ni andra som kommenterat, hon är en väldigt rolig hund att äga även fast hon gör mig gråhårig ibland! :angel:

Har haft henne sen hon var 8 veckor gammal och det enda hon har bitit sönder var ett par ballerinaskor när hon var 6 månader.. Så ingen terrierist här inte! ;)

En tråd för mig :-)
P1050420.JPG

vår Boston terrier första dagen hos oss. Första gången han träffar en katt.

Min vackra, min bästa, min underbaraste... Optimus Prime!

Amstaffkille, nyligen fyllda 2 år. Världens goaste, gladaste och snällaste hund. Han har världens full av bästa vänner - alltifrån folk i vår umgängeskrets, till min lilla kanin i stallet som får sina dagliga pussar (Vilka uppskattas av ulltussen själv!) och inte minst pappa katt (aka. mördarkatten) här hemma som dagligen ger "valpen" en rejäl tvätt. Sötaste polar-paret någonsin.:love:

Han är folkkär, barnkär, djurkär, bilkär, soffkär, skogskär osv i all oändlighet. Men också vaktig (mattes superhjälte), envis som få (fingret är en vanlig reaktion på inkallning.) och enormt tjockskallig (så vi matchar bra!). Finner sig dock i att hunsas runt av tio kilo spaniel tik (pälsboll) och trivs bra med det. :love:

Bästa i livet är leksaker som PIIIIIIPER! :D

Han har lärt sig en del tricks faktiskt; Buga, Gimme-five, Gimme-ten, dansa, sitta vackert, ligga på sida och så Puss förstås - men det är väl medfött i dessa? :idea: Åh just det, han kan springa och knacka på hos "mormor" också (hoppar upp och skallrar på handtaget) som bor granne med oss. Så nu springer han dit då och då och kollar om hon är hemma, för där finns Karamellburken! :bump:

Slut på min monolog. :angel:

Bild på underverket:
32123862.jpg

Bonusbild!
26977222.jpg

Senast ändrad:

Är inte Boston terriern en terrier??? En bekant talade om det för mig igår att den inte är klassad som terrier egentligen? Vad räknas den till i så fall?

Den får vara med ändå! Jag visste faktiskt inte att den inte gjorde det, den klassas säkert som sällskapshund.

Här i huset bor det för närvarande 6 terrierister av rasen Australisk terrierist :D

P1010693.jpg

Cassandra, nestorn och mamma till övriga 5 terrierister.

Håller koll på läget, tävlar i agility.

Cassandra10-1.jpg

Cassandra6.jpg

Och vallar barn på utställning i klassen hund med barn. :bump:

Alltså, nu måste jag bara få detta klarlagt, har Gnist ägt dina hundar innan? Eller ni samarbetar?

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 504
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
641
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 109
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
702
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka