Terriertråden!!

Sv: Terriertråden!!

:) Ja jag är verkligen frälst! Man undrar varför inte alla har en staffe och varför inte jag skaffade en tidigare!
Det är faktiskt tack vare buke som vi upptäckte rasen. Vi hade inte en tanke på rasen när vi började leta nästa hund och hade nog aldrig tittat ens åt det hållet om inte jag startade en "ras-valstråd" här.
Fantastiskt!

Halvt kl

Jag är också sugen på en ministridsgris :love:. Men hur föriga är de egentligen? Nästa hund ska vara lättlärd och samarbetsvillig, något som nuvarande hundar inte är :angel: (en boxer och en gammal shih-tzu). Boxern anser väl mest att matte är ett nödvändigt ont som ger en mat och gos och envisas med att försöka träna in både det ena och det andra :p.

Vår hane har mycket will-to-please och vill gärna lära sig nya saker!
Dock slår han gärna till dövörat så fort det finns minsta lilla molekyldoft av tik..
Men det ska vi minsann åtgärda. ;)

Hos Charlie finns det förighet i överflöd iaf!:)
Han älskar att bli älskad och vill därför alltid vara till lags.

Härligt att höra! Min boxer är lite mer "mind your own business". Tanken var att hon skulle bli min tränings- och tävlingshund men nu är hon gårdshund. Mitt tålamod med tränandet räckte typ dit. :angel: :cool:

KL

blogg
Familjens blondin, är alltid 100% lycklig. Men när han får använda löpbandet blir han 120%!

blogg
Valpjäkeln älskar det också, och är så fräck att hon hoppar på i farten och knuffar ner en vuxen..

blogg
Min vackra pansarvagn myser i soffan

blogg
Pappa - mamma - dotter

blogg
Mitt livs stora kärlek! Här liggandes på min plats i sängen, såklart..

Himla roligt att tråden hålls vid liv! Jag får skämmas som inte postat något på en evighet, det får bli en massa nya Ian-bilder ikväll :)

Besten tål inte värme så bra, så han är mest som en död sill när det blir över tjugo grader. Vilket passar mig jättebra, för jag är likadan :D

Nu borde det vara ungefär en månad kvar tills han ska tillbaka till ägaren, får se om de märker någon skillnad på hans fostran. Pälsen är iaf sjutton gånger bättre än när han kom, inte alls så spröd och han har nästan helt slutat klia sig (vilket kanske inte är så konstigt när vi tvättar honom max en gång i månaden mot tidigare två gånger i veckan...)

KL.
I helgen ska jag och mitt åbäke åka till skärgården uppe i sthlm och vara hos mina föräldrar och deras lilla fyrbenta tjej.
Kommer antagligen massvis med bilder då!

KL

Kan nog bara hålla med om Staffen. Ångrar inte en dag att jag köpte min staff i våras, roligare liten hund får man leta efter ;)

Allas mysvovve i farmors knä på midsommar.
4508.jpg

Sitter vi såhär fint tillräckligt länge kanske vi får smaka?
4555.jpg

Trött efter en hel dags busande med storasyrran
3311.jpg

Mamma, jag ÄLSKAR verkligen midsommar!
4465.jpg

Jag har en D3100 :) Har endast deras standardobjektiv nu, har precis fått ny kamera. Ska införskaffa zoom först tänkte jag, det är rätt bra att ha när hundarna ska fotas utomhus. Sen får man ta lite pö om pö, det kostar ju tyvärr en hel del.

Okej :) Ja ett zoom är ju alltid användbart när man ska fota busande vovvar! Det är ju så himla kul att fota, men jäkligt dyrt som sagt :/

*KL*
Jag ska åka och hälsa på ett gäng Irländska terrier valpar i helgen... Och jag ska INTE ha med mig en hem!!!!

Men gosa och busa kan man alltid <3

Edwind fick paket idag. Med torkad vom och en annan variant på naturligt godis. Och två markeringskoner som vi använder till att klicka lite. Till det även fem böcker från "Hundcoachen", alldeles gratis :D

Jag ska åka till London i tre dagar nu, får se vad husse kan åstadkomma :rofl:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 504
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
641
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 108
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
702
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka