Terriertråden!!

Sv: Terriertråden!!

Och vilken FIN propellerhund!

Tack. :)

Vet inte om de blir skarpare? Jag har ju en innekanin (som ska flytta ut så fort jag blir färdig med uteburen...) och min terrorist klarar av att respektera att Sixten är untouchable. Hundar är smarta.

Ja de är smarta.

Min odåga lär sig faktiskt saker bara man är überkonsekvent.

Som att man inte får kissa på stolpen där tidningsbudet kedjar fast sin vagn. Den har varit förbjuden sedan dag ett och nu tittar han inte ens på stolpen :D

Att det inte är önskvärt att skälla vid hundmöten börjar också sjunka in, nu gnäller han istället. Han VILL ju skälla men matte blir arg då :crazy:

Söta lilla propellerhunden har nu tuggat på barnen vid upprepade tillfällen. Ingen av gångerna har hon blivit provocerad eller så, tre av betten har skett i barnens ansikten. Rena rama turen att det inte tagit i ett öga. :crazy:

Säljaren är beredd att köpa tillbaka henne men vill inte betala mina utlägg för vacc, vilket jag tycker känns surt. Men, det är väl bara att bita i det sura äpplet och returnera vovven. Är jag väldigt långsint om jag inte lämnar med det nya passet där vaccinationerna är införda, när jag inte får betalt för utläggen?

Jag har inte bara vaccinerat lilla vovven, jag har fixat tandstenen och trimmat frissan och slimmat henne en aning plus testat konstgryt en gång, där hon visade riktig talang. Hon är uställd flera gånger med CK och HP typ varje gång, föräldrarna är jaktsvampar + pappan dessutom SUCH. Så det känns riktigt surt att det inte var den där "barnhunden" som säljaren påstod.

Senast ändrad:

Enligt mig: korkat resonemang som drabbar hunden iom att den då ska behöva vaccineras igen helt i onödan bara för att du är sniken. Vad har du för nytta av att ha kvar vaccinationerna?

Säljaren hade inte vaccinerat hunden på nästan 2½ år (senast våren 09) och om jag låter köpet gå tillbaka ska hon bara gå och skrota där enligt säljaren. Med ditt resonemang borde i så fall säljaren likväl kunna betala mig vad det kostat att fixa nya vaccinationer och pass? Och jag har inte heller någon lust att bjuda på den här kakan för att säljaren sen ska sälja hunden en gång till och ta ut lite mer pga pass/vacc, som jag lagt ut för.... Fånigt, barnsligt och jättetjurigt jag vet.

Alternativet är att jag hittar nytt hem till hunden på egen hand och då kommer ju självklart passet inkl de nya vacc att följa med. Säljaren har redan sagt att jag får välja själv om jag returnerar hunden eller hittar nytt hem på egen hand.

Så, nu när den värsta surheten har gått över har jag meddelat säljaren att hon får ta hunden i retur inklusive det nya passet. Jag har ju som sagt ingen nytta av det i alla fall. Hemskt sura pengar (851kr!), men så är det ibland.

Tråkigt att höra. Vad är det som inte blev bra?

Några bettfel har ploppat upp, och en del av dom röntgade hundarna har kassa armbågar. Två har visat känsligheter mot foder, men blivit bättre efter foderbyte så ingen utredning finns för att se exakt vad det kan vara.

Jag skulle ju aldrig i livet gjort den kombinationen själv - men eftersom tiken kom dräktig så är ju ändå valparna mitt ansvar och så. Känns mycket tråkigt att det blev så många "missar".

Men tack och lov blev ALLA valparna riktigt bra mentalt, så det hade ju kunnat vara värre.

Vet inte om jag lagt in denna tidigare, den är några veckor gammal nu.

Men detta är min knäppa yngsta terrorist;

blogg

Kan inte låta bli att tycka det är gnälligt att inte vilja skicka med passet. 851:- är väl ingenting när man tänker på hur mycket det trots allt kostar att ha husdjur. Det är ju knappast så att tidigare ägaren har sålt hunden i tron att den inte skulle funka med barnen. När det gäller barn och hund så enl min erfarenhet är det 9 gånger 10 barnen som provocerar fram reaktioner. Vilket i sig inte är så konstigt då det är barn och de inte har något konsekvenstänkande. Min egen hund litar jag faktiskt inte mycket på med barn efterom de räcker att barnen är oaktsamma lite hastigt för att hon ska bli rädd och ev nypa till.

Kan inte låta bli att tycka det är gnälligt att inte vilja skicka med passet. 851:- är väl ingenting när man tänker på hur mycket det trots allt kostar att ha husdjur. Det är ju knappast så att tidigare ägaren har sålt hunden i tron att den inte skulle funka med barnen. När det gäller barn och hund så enl min erfarenhet är det 9 gånger 10 barnen som provocerar fram reaktioner. Vilket i sig inte är så konstigt då det är barn och de inte har något konsekvenstänkande. Min egen hund litar jag faktiskt inte mycket på med barn efterom de räcker att barnen är oaktsamma lite hastigt för att hon ska bli rädd och ev nypa till.

Läste du mitt senaste inlägg innan du tryckte på knappen? :)

Hundar ska inte vara så lättretliga att de biter för att ett barn vill ta en leksak bredvid hunden (barnets leksak) eller klappa det. De ska gå sin väg och helst varna tex morra innan de hugger.

Några bettfel har ploppat upp, och en del av dom röntgade hundarna har kassa armbågar. Två har visat känsligheter mot foder, men blivit bättre efter foderbyte så ingen utredning finns för att se exakt vad det kan vara.

Jag skulle ju aldrig i livet gjort den kombinationen själv - men eftersom tiken kom dräktig så är ju ändå valparna mitt ansvar och så. Känns mycket tråkigt att det blev så många "missar".

Men tack och lov blev ALLA valparna riktigt bra mentalt, så det hade ju kunnat vara värre.

Ah, ja just det. Nu minns jag att du importerade en dräktig tik. Trist att det inte blev bra.

Väcker upp tråden med lite bilder på min fina dam som hunnit bli 4 år i sommar, tänk vad tiden tickar..

284685_10150268581866641_593031640_7994220_5331221_n.jpg

263221_10150268642971641_593031640_7995214_6275232_n.jpg

Markerar och talar om att lillvilden är på rymmen ..
281460_10150268643106641_593031640_7995216_3026634_n.jpg

Smyger
282480_10150268643261641_593031640_7995218_2595152_n.jpg

Sötaste kampgrisen i hela vida världen
262830_10150268643336641_593031640_7995220_1636334_n.jpg

Steker i solen för att bättra på brännan
283565_10150268581961641_593031640_7994223_2370408_n.jpg

*kl

Edwind har varit i lokala hundhagen några gånger sista veckan.

Där har vi mött en fralla som var rolig att leka med men den skull ge sjutton i Es vatten :mad:

Och så mötte vi två springer spaniels med husse, de är så sjukt kära i sin husse :love:

Idag så har vi träffat en mellanschnauzer, en kungspudel, en dvärgpinscher (som var större än E = inte så rastypisk :D ) och en Taxador :love:

Och kan konstatera att han kan hundspråk även om han har lite svårt att lägga band på sin iver till vardags. Den äldre och mkt mer ranghöga schnauzern behövde bara titta på E för att han skulle "ge sig". Pinschern och Taxadoren kom samtidigt och det blev lite smågruff då både E och pinschern är okastrerade, hyffsat jämbördiga och så var taxadoren det finaste de sett (tik) :rofl:

Jätteroligt att se att han kan umgås med både tikar och hanar! :bow:

*KL*

Mina två terrorister.
Lillfröken växer så det knakar och börjar se lite långbent ut redan. :p

11081101.jpg

11081107.jpg

11081112.jpg

"Kallar du det där att gräva?"
11081137.jpg

"Det här är att gräva!"
11081138.jpg

Storterroristen
110809004.jpg

Lillterroristen, som här hjälpt mig med brödbak (ätit upp det lilla mjöl som hamnade på golvet).
110809006.jpg

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 504
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
641
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 108
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
702
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka