Terriertråden!!

Sv: Terriertråden!!

Himla roligt att tråden hålls vid liv! Jag får skämmas som inte postat något på en evighet, det får bli en massa nya Ian-bilder ikväll :)

Långa kvällar ni har där borta i Elstockholmo :D ;)

Här är Zaga & hennes vapendragare. Tyvärr är dom bästa bilderna på naken unge och därför visas dom inte på nätet.

32532874.jpg

32532876.jpg

Zaga vill nog gärna ha en egen pool
32532894.jpg

Yay, en tråd där odjuren passar in!

Jag har 9 st terrorister, men bara 5 st hemma - dom är alla bäst såklart :love:

blogg
Byron - "Bajjon" - som är den mest glada och vilda hund jag träffat. Konstant i farten, älskar människor över allt annat, och enormt korkad. På sina ca 1½ år har han hittills hunnit lära sig hela FYRA kommandon... Men han är den underbaraste clownen man kan hitta!

blogg
Benjamin - "Benni" - Den kloka, lättlärda mannen i huset! Han är en terrier ut i klospetsarna, och ger sig aldrig aldrig aldrig. Han orkar hur mycket som helst, har ett humör som inte är att leka med och han visar sina åsikter mycket tydligt! Han är min bästaste vän, som alltid finns där när han behövs.

blogg
Peggy - "Pansarvagnen" - Lat, vacker, korkad, stenhård och envis. Hon leker som en valp, mejar ner allt i sin väg, kan hela TRE kommandon ordentligt och har noll intresse av att samarbeta med någon.. Men hon är hemmets prydnad, och valpvakt!

blogg
Monster - "Lis" - Hussegris utav enorma mått, det finns ingen annan som duger. Mycket allvar i sig, vaktar väl och är otroligt intelligent. Har dock inget intresse i att lära sig "konster" för att tillfredställa människorna, utan har bestämt sig för att bara spela dum då, hehe. Officiellt så avskyr hon alla valpar som finns, men i hemlighet så äääälskar hon att leka med sin nya lillasyster.

blogg
Hillevi - "Ville" - Helknäpp, vild, galen och söt! Superlättlärd, mycket envis, riktigt ettrig och tuff som faan. Hon backar inte för något, och låter som en motorsåg när hon attackerar dom vuxna. Min lilla gullegris som sover på mitt huvud varje natt!

Ja, det var mina terrorister. Fullt hus, fullt upp och full fart! Alltid någon som vill göra något, och alltid några som leker ihop..

Underbara!! Har du kennel eller?

Vad nice! Upptäckte att fleeera av dina valpar finns här uppe. Vet mycket väl vilken minst en av hundarna är:)

Ja, 4 st finns det kring dig :) Mkt trevliga allihop, synd att kullen på det stora hela blev dålig..

Söt-Ian, så stor han har blivit! :love: Kommer ihåg när han var en liten skit och du just hämtat hem honom, det är något särskilt med westie-valpar!

Här kommer en något :angel: ofokuserad bild på Bert

P1010844.jpg

En riktig mattegris, fast, om man hellre kan skälla på hönorna så vinner nog de över matte ändå :cool:

Några nya på mina clownar :)

Ståå fint!
5243.jpg

Life is good
5320.jpg

Sitta fint kan jag! (om någon har lite godis i fickan..)
5281.jpg

Smyyyyger in och viskar och berättar att jag nyss blivit ägare till en släthårig foxterriertjej. :)

Idag var jag iväg och provade konstgryt med henne för första gången. Det tog en liten stund innan hon fattade vad det handlade om, men när poletten trillade ner så trillade den ner på allvar. :D

*kl*
Det blir inte så mycket mer än bilder från oss den här gången... meeen..
Vattenterrier!

Terrängterrier:

... Och så hittade vi förstås den här: Little Terrier:

Awsome! Jag har aldrig vågat testa gryt med min lila donna. Får vi se bild? XD

"Min" är på weekendkollo med dagmatten. Jag sover och sover och sover :D

Han bor på ett ställe med massor av fåglar. Så många att han har insett att han INTE är en fågelhund = har slutat jaga de!

Kommer hem på onsdag eller så, så jag hinner sova några dagar till. I natt drömde jag om honom :D

Konstig färg din hund har :D

Har du inte hört att det är den nya trenden? Det gäller att vara hipp häruppe i Norrlandsskogarna! XD

Haha, jag vet inte om jag vågar släppa henne på gryt för att jag fått för mig att det skulle kunna 'väcka' upp skärpan i henne ännu mer, eftersom jag inte jagar med henne. Hon är redan rätt farlig på vilt och smådjur.

Och vilken FIN propellerhund!

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 504
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
641
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 108
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
702
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka