Tempa sig gravid

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Stoppard

Är det någon som använt sig av tempmetoden för att
fastställa ägglossning? Erfarenheter?
 
Sv: Tempa sig gravid

tänk på att tempen stiger efter ägglossningen, det kan med andra ord vara lite väl sent att att ha sex efter det - tempning använder man för att få koll på när i cykeln man har ägglossning och om man har regelbundna cykler kunna räkna ut när man har ägglossning nästa gång, tempen ska tas innan man gått ur sängen på morgonen vid samma tidpunkt varje dag...
 
Sv: Tempa sig gravid

Tror bara det funkar om man har väldigt regelbunden mens - för mig funkade det inte alls. Jag blev rekommenderad såna där ClearBlue ägglossningsstickor istället, de är tydligen säkrare och dessutom får man veta INNAN ägglossningen att man snart ska ha ägglossning ;)
 
Sv: Tempa sig gravid

Ja, vi gjorde faktiskt det. Som de andra skrivit, så ökar tempen först efter ägglossningen. Men då vet man i alla fall att man haft det (eller helt säker kan man ju inte vara, men man får ju en indikation i alla fall). För mig var det syntes det tydligt i tempkurvan när jag haft ägglossning - har för mig att tempen ökade 0,5 grader dagen efter.
 
Sv: Tempa sig gravid

Jag tänkte att jag skulle kombinera tempning och ägglossningstest. Jag litar inte på något av dem så båda blir kanske lite säkrare.
 
hallå...

Jag kan av erfarenhet säga att det fungerar att tempa sig.

Det viktigaste med det hela är att tempa precis sammatid varje dag innan man har gått upp ur sängen.
Går man upp och går så ändras tempen i kroppen och det blir missvisande.

Jag har väldigt oregelbunden mens mellan 37 och 48 dagar.
jag skrev diagram på hur tempen var i kroppen.
Efter ägglossning stiger tempen lite innan mens- om mens är på g så
dippar tempen strax innan. men är man gravid så fottsätter tempen att stiga.

lycka till
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 756
Gravid - 1år Jag håller på att bli förkyld och jag blir alltid heltäppt i näsan vid förkylning. Jag hittar motstridig information på nätet angående...
2
Svar
22
· Visningar
1 935
Senast: Fille
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: McFlurry
·
Hästvård Hej. Jag har ett föl som är 15 dagar gammalt idag. Hon föddes med fölsjuka och vi har varit på Ultuna och spolat leder osv när hon va 3...
Svar
1
· Visningar
741

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp