Tecken på graviditet??

Sv: Tecken på graviditet??

Yrsel och att kaffet smakar f*n.
På så sätt fattade jag sist, då jag gjorde abort, hade inte en tanke på att mina svimmningsanfall kunde bero på det;)
Men så tog jag ett test.
Nu vet jag iaf när jag blir gravid i cykeln vilket är bra när jag nu funderar på att skaffa en till..inte för att jag har problem att bli gravid inte.

Jo, kom på att hugg i magen vid hastiga rörelser har jag haft. Det började innan jag plussade.

Jag tycker det är fascinerande!!

Längtar tills jag och sambo bestämmer oss för att satsa!! :D

Fler berättelser! :bump:

Första barnet, världens hårdaste nipples typ en vecka efter ägglossning. Litet burr i livmodern, som en humla då och då.

Andra barnet blev jag sjukt trött. Sen blev jag jätteillamående.

jag kände nog bara mensvärk innan plusset (å andra sidan gjorde jag IVF och visste precis när det var dags att testa :p)

edit, nån vecka efter plusset så blev jag helt hysteriskt trött, fick starkare luktsinne och mådde lite lätt illa i ca 2 veckor (främst en stund på eftermiddagen) runt v. 7-9.
inte lika sugen på mat och blev mätt typ direkt, godis kändes inte lockande alls.

Senast ändrad:

Samma symptom alla tre gångerna ( är nyplussad nu, bf 7/2-11...). Spända bröst, stramande ligament, kissnödig, humörsvängningar, lätt illamående.
Hoppas att denna gång slippa eller åtminstone komma lindrigare undan med foglossning än de andra två gångerna.

Grotesk trötthet. Kunde sova 24h dygnet om jag fick!
Yttepytte illamående men inget jag direkt reflekterade över då.
Lite annorlunda smaksinne.
Brösten gjorde ont fast det gör dom även 2v innan mens också, men den här gången höll det i sig längre än normalt.
Va deppig och lättstött direkt från det att ägget fäste(efter uträkning när jag visste och läste i min blogg om hur jag mådde dom dagarna)

Graviditeten va oplanerad men lillbäsis är väldigt välkommen nu!!
Kom på att jag va gravid i v.6 5+någonting, minns inte nu. Så han ju vara gravid ett tag innan min hjärna plussade ihop två och två!

Inget alls faktiskt. Inte heller planerat så jag letade inte efter tecken eller kände efter..

Så när jag skulle duscha ( haha mins att det var första duschen i vår nyinköpta 2:a =P ) tittade jag på mig själv i spegeln och fick ropa in sambon som konstaterade att jag inte såg fel..

Mina bröstvårtor var size large ( annars xs :/ ) och vårtgården ( ogillar ordet ) var väldigt mörk ...

Jag hade bara utebliven mens under hela graviditeten, slapp allt annat.
Jag mådde jätte bra så längtar tills jag blir gravid igen, tyckte det var så mysigt:)

kl

Jag har haft samma symptom med båda barnen innan jag plussade, och det var att jag fick en sjuk mensvärk. Det gjorde verkligen ont dygnet runt och höll i sig till någon vecka efter plussen. Jag fick även tydliga blodådror på brösten.

Efter plussen var det illamående och kräkande dygnet runt i nio veckor, och sen har jag mått hyfsat bra fram tills slutet =)

//Julia

Typ samma med mig. Rejält ömma och spända bröst 1-2 veckor innan jag plussade. Testade negativt innan men misstanken fanns ju att det ändå kunde vara en parvel därinne...:love:

Och därefter, ja, jag har nog haft ALLA symptom på graviditet som finns. Illamående, metallsmak, molande värk som mensvärk ungefär. Nu är det ont i fogarna som gäller och svullna ben/fötter. Får även känselbortfall på vissa delar av magen. Och, då är det 3 hela månader kvar. Vart ska det sluta! ;)

men skall du ha bebis???
det har du inte sagt nått om!!:D

Nu blir jag ju helt ensam om det här!

Men jag blir superkänslig för lukter nästan direkt!
Precis samma sak båda gångern (precis nyplussad, BF 2011-03), sambon kom hem med nyrökt abbore den här gången och jag kunde inte ens vara inne. Är inte ett dugg känslig för det annars!

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
867
Senast: Humla
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka