Tävlingstråd oktober - december 2011

Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

Tävlade "natt tävling" i Borås i lördags...:cool: Red MsvC2 o skrapade ihop 63,11% på min FT-pålle, blev 10 av 20 så jag var riktigt nöjd med det!:banana:

Borås? Trodde du var i Alingsås :cool: De va ivf va din superduperbästa hästskötare sa ;)

Grattis! Kul att det går så bra för er :)

Du får hälsa din stallkamrat att hennes uppfödning nu är på g igen efter sommarens skada, hennes nr föll tyvärr ur min telefonbok när jag bytte telefon så hon får gärna skicka ett sms till mig med sitt nr ;)

Tävlade "natt tävling" i Borås i lördags...:cool: Red MsvC2 o skrapade ihop 63,11% på min FT-pålle, blev 10 av 20 så jag var riktigt nöjd med det!:banana:

Grattis!! Men - det tycks råda viss oklarhet om var du var? Är du säker på att det var du som red:p

Men grattis ändå till dej och alla andra här som är så duktiga!:bow:

Men NOOOOOOOOOOOOOOOVA!!!! Hopplösa människa!
h040.gif
Vilken HÄST?! Vit Valack eller Brunt Sto?

Grattis i vilket fall :D

Grattis! Duktigt! Jag bankar på att det är den Vita (ej längre grå) :D

Äsch vad ni är jobbiga hela högen!:D Borås, Alingsås, what´s the difference? Ställe med ridskola och ridhus, långt att åka o mitt natten.....:angel:

Men men ALINGSÅS då för bövelen om det nu ska vara så himla petigt!

Settis: Ja hon är verkligen en fantastisk människa som ställer upp o åker ut mitt i natten för att sällskapa med en människa som sitter upp när hon kommer, rider och sen lastar o åker hem nästan direkt!:bow::love:

Men NOOOOOOOOOOOOOOOVA!!!! Hopplösa människa!
h040.gif
Vilken HÄST?! Vit Valack eller Brunt Sto?

Grattis i vilket fall :D

Tja, att starta MsvC på en 5-åring finns inte på min karta så då återstår den vackre GRÅ!!!!:love: Numera ngt vitare men ändå Grå för mig!

Han undrade iaf vad i hela friden vi skulle ut på mitt i natten men ställde sen käckt upp precis som vanligt! Vilken tävlingsindivid han är.:bow:

Vad roligt Novali :). Din grå/vita är ju en riktig sagohäst :love:

Grattis Nova!!

*kl*

Jag och min 4-åring debuterade LB:2 för några veckor sedan. Hon gick riktigt dåligt veckan innan, tjurade ihop och tänkte inte gå på tygel. Tränaren satt upp men hon fick inte heller ordning på henne. Så vi åkte dit för att kolla på omgivningarna och träna på att vara inne på banan.

På nåt sätt blev det lite fel med tidsberäkningen :angel:, och jag kom in på framridningen samtidigt som de sa att jag var nästa in i collecting ring. :o Oups, bara att dra på sig kavajen och sitta upp då...

Min stencoola häst bryr sig inte om nåt när hon kommer på främmande ställen, tittar inte när hon kommer in på en hoppbana. Men dressyrbanor däremot, de är ju helt tomma, måste vara nåt fuffens!!
Chatsi anade hästätande ugglor i mossen och ägnade hela tiden på banan med att titta efter dem... :angel: På läktaren? Bakom domaren? I taket? Högtalaren?

Över tygel på samtliga moment, men vi genomförde iaf dem, på ungefär rätt plats dessutom. Jag sa till domaren innan att jag skulle börja rida lätt om hästen blev alltför spänd och det gjorde jag några gånger. Fokuserade på att hon skulle gå framåt, och det gjorde hon, dock med viss tvekan ibland.

Slutade på 51,33%, och ja, vi har ju utrymme att förbättras! Jag räknar med att det kommer att dröja ett tag innan jag får henne att slappna av innanför dressyrstaketen.

Man måste ju börja nånstans! :) Jag tycker över 50% första gången är helt okey! Då är man ju iaf "godkänd" på allt. Sen får man ju jobba utefter det liksom. Över 50% är mitt mål för helgen :D

Man måste ju börja nånstans! :) Jag tycker över 50% första gången är helt okey! Då är man ju iaf "godkänd" på allt. Sen får man ju jobba utefter det liksom. Över 50% är mitt mål för helgen :D

Fast det stämmer ju inte, 60% är godkänd...

Så är vi tillbaks i semantikdiskussionen. 5 är ju "med tvekan godkänd" så 50% är ju samma sak, dvs godkänd om än med tvekan. Men dett är en kosntig benämning dett kan jag hålla med om.

*kl*

Fick förra veckan för mig att rida en klubbtävling idag. Tyckte dock inte att ponnyn är klar så jag lånade en ridskolehäst. Fick möjligheten att rida honom i tisdags så att jag iaf hade suttit på honom innan. Hade väldiga problem med galoppfattningarna då (ridskolebarnen får knappt honom att galoppera alls).

Red iaf en L:B1 på 65% och fick minsann en 9a på första travmomentet:). Visserligen snällt bedömt, men alltid kul att få ett högt betyg:p. Galoppen gick helt åt skogen eftersom han vid det laget hade räknat ut att jag inte längre hade ett spö i handen... Ridskolehästar är smarta djur.

Kontrollräknade protokollet då jag såg att koefficienten på sitsen var fel, så rätt poäng är 67.5%. Är faktiskt riktigt nöjd:).

Kul att kunna låna en häst sådär så du fortfarande kan hålla igång lite tävlingsrutin.

*kl*

Red KM idag. Man får välja program och jag red LB:2, samma som förra helgen.
Divan var väldigt spänd då vi var tillbaks i hennes gamla stall och det var ju väldigt spännande men styrde runt utan några större missar och fick 67.68% och vann!!!!:D

Väldigt nöjd med denna säsong.

LB:1 i mars, 58%
LC:1 april 50%, INTE nöjd med den domaren men men
LB:1 utomhus 55.6%
LB:2 förra veckan 64%
LB:2 idag 67.68%

Dessutom blev hon klass 1 på Kvaliteén och fick 8 på ridbarhet, tror vi var 1 poäng från diplom.

Längtar till vårsäsongen nu.

Stort grattis till vinsten! Riktigt bra gjort på en liten fyraåring:)

Är toppen för mig att kunna ta en ridskolehäst sådär på en liten klubbis. Är riktigt roligt och L:B1an är nog ett av mina favoritprogram att rida:).

Därav att jag skrev godkänd inom citationstecken... 5=med tvekan godkänd, men det är defakto godkänt, om än med tvekan. Och över 50% första gången tycker jag är bra! Då har man ju fått några 6or och några 5or iaf, och då är det ju faktsikt godkänt på några moment och med tvekan godkänt på några. Kan ju jämföras med att välja att se glaset halvtomt eller halvfullt :) Men ska man hård-dra det så har du ju rätt såklart att 6=godkänt.

kl

Rapport från gårdagen! Superspänd häst, livsfarliga pelargonier, jag sitter som en smörklick i en het stekpanna i sadeln eftersom den inte ger mig något stöd, hade hellre ridit barbacka typ... Men slutade ändå på 61,7% i LB:1 och fick fina kommentarer av domaren, trotts att jag tyckte ritten såg haffsig ut :crazy:

Film

Samma sak i LA:1 men där tyckte jag att vi fick till en bättre bakbensaktivitet, speciellt på slutet där bakbenen körde ett alldeles eget program ovan mark :grin: 3 bakutsparkar drog ner poängen lite, men i vårt livs första LA slutade vi ändå på 54,2% och fina komentarer där oxå, där domaren beklagade bakutsparkarna och den ngt oroliga formen. Jag är iaf jättenöjd!

Film

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 365
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 374
Senast: Vicks
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 543
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ i oktober -21 opererade jag bort en stor hjärntumör på 7*7cm, visste inte att jag hade en, den upptäcktes 3v innan av att jag fick ett...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
15 011
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar