Tävlingstråd oktober - december 2011

Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

Det har du helt rätt i. Men hon "laddade" vekligen och då blir det tyvärr mkt häst i handen och att jag glömmer mina ben...Men det ska ju vara förvänd hela vägen & ska jag lyckas hinna korrigera och fatta ny måste man vara snabb i tanken. Dessutom var jag redan uppstressad för att jag red fel väg innan det. Så får skylla på mina nerver där, men de är lite av ett problem att jag har för bråttom spec om det blir fel. Går att rätt är det ju alltid lätt ;)

Tackar! Då kanske vi ses ute på någon tävling! :) Jag ska rida på MRK härnäst har jag för mig.

Dit ska jag med, tror jag rider både B:1 och A:1, men har inte riktigt bestämt mig. Tänkte passa på, för det är ju typ de enda 2 tävlingarna som är kvar i år, på närmare håll. Iaf för mig, vart bor du?

Jag bor i Malmö, men har hästarna i Grevie. :) Jag funderade pü att rida LA:1 oxü men tror inte jag ger mig pü det, vi har ju bara tävlat en LB:D Tror vi ska ha lite fler LB i ryggen innan vi ger oss pü det :)

Nu har jag gjort en galen sak! Jag har anmält mig till LA:1! Kollegorna övertalade mig, jag har ju inget att förlora och så får jag på papper vad vi behöver träna på över vintern... Känner jag att det inte kommer funka är det ju bara att stryka sig liksom. Det värsta som kan hända är att jag förlorar 150kr... Jag känner mig helt Wild and crazy!

Jag och Cebbe tävlade i helgen, vi var i Stenungsund och red MsvC1. Framridningen var jätteliten 20x40 och hal, ute var det plaskblött. Jag vad rejält förkyld och hade ingen ork. Resultatet blev en ganska lam ritt med dåliga skolor och en lite spänd häst. 64,8 fick vi iaf och blev överaskande 2a på det:)

Gladast blev jag ändå att min stallkamrat blev 3a och vi fick rida ärenden ihop. Men nu är det slut på att rida MsvC bara iaf. MsvB är så mkt roligare:bump:

Grattis!! Kanonbra jobbat ju! :D Härligt att rida ärevarv ihop med stallkompisen! Åh va det va längesedan jag red ärevarv, min senaste placering (bland de 6 första) var det prisutdelning till fots :(

Min häst blir helt galen när det är dags för ärevarv. Ändå gången någonsin som han lättar fram och försöker sticka, så det får nog bli att hämta rosetter till fots för mig i framtiden. Känns ju itne som om jag blir placerad så pass ofta att vi får anledning att träna på att rida ärevarv ändå... ;)

*KL

I lördags tävlade jag LC:1 på Ninya, deltävling nummer två i ridskolans seriedressyr kombinerat med CR. Hade tre mål med tävlingen; rätt gångart på rätt spår efter galoppen, göra halt på mindre än 10 meter, och slutligen slå min ridlärares dotter... :D

Jag och Ninya lyckades toppa dagsformen precis innan start och hon var helt elektrisk och helt underbar :love: har aldrig varit så roligt att rida program förut, även om galoppen blev lite jobbigare när hon var så på som hon var. Vi fick 64,07%, blev etta av 6 starter och fick dagens enda åtta! Till sista tävlingen för i år sedan så blir det LB:1 istället...

Bild från ridpasset helgen innan tävlingen :D
galopp.jpg

Grattis!! Kanonbra jobbat ju! :D Härligt att rida ärevarv ihop med stallkompisen! Åh va det va längesedan jag red ärevarv, min senaste placering (bland de 6 första) var det prisutdelning till fots :(

I dressyr är det ju dessutom bara 3 första till häst nuförtiden, om det är några till häst alls!

Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*KL*

Var idag väg på årets sista tävling, tyvärr. Det har varit en kanonhöst för oss, både tävlings- och träningsmässigt. Scenskräcken, skyggandet för domaren och framåtbjudningen som länge har varit problem för oss har förbättrats oerhört för att nämna lite.

Klassen vi red var en LB, men kul att komma ut på något. Han var kanonfin på framridningen, men dog på banan, troligtvis eftersom han tycker att det är så genant att kissa på banan. Han segade sig därför runt hela banan, tappade kvaliteten på gångarterna och var lite ofokuserad. Det blev en helt ok ritt ändå, vilket resulterade till 64,5% och med det var jag på placering länge, slutade någon utanför. Fick allafall mycket trevliga kommentarer om att det var trevligt uppvisat på välriden häst och mycket beröm för min sits. Alltid kul :)

Nu ska han få gå ner i form några veckor, någon form av vintervila och därefter är det träning inför en regional LA i februari. :)

Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Kul att se hur det går till i Sverige när det gäller ponnyerna!
Har suttit och tittat på bundes från tyskland i x-antal timmar :p men aldrig sett championat för ponnyer i sverige. :)

*kl*

Red en LB:2 i Vällingby på min 4-åring idag. Fjärde tävlingen totalt och enda i höst, eller jag ska rida KM nästa helg men det räknas inte :D

Hon skötte sig jättebra. Hade 2 stora missar, en fel fattning och travinslag i skritten.

64% och 2 sketna poäng från placering, jädra skitmissar :D
Fick superfin kritik från domaren;
Härlig häst med framtiden för sig. Rör sig mycket och trevligt. Ännu lite ostadig och vinglig.

Ser framemot vår säsongen.

*kl*

Jag och medryttarhästen (24 år) gjorde sista tävlingen för i år nu i helgen :)
Vi red LC:2 och lyckades skrapa ihop 63,2 %, men det roligaste var kommentaren från domaren: "Vackert ekipage!" :D

Nu blir det ett litet uppehåll från tävlandet över vintern, men sen är vi på det igen i vår :)

här är ritten från i helgen:
http://www.youtube.com/watch?v=XSuQ-3B97_I

jag är med på din film...... red efter dig,vi fick också rosett:laugh:
62,14procent, blev jätteglad att domaren skrev elegant häst....vi ska på 2 tävlingar till innan vintern.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 369
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 374
Senast: Vicks
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 543
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ i oktober -21 opererade jag bort en stor hjärntumör på 7*7cm, visste inte att jag hade en, den upptäcktes 3v innan av att jag fick ett...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
15 011
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar