Tävlingstråd oktober - december 2011

Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

*kl*

Vi har debuterat msvB i helgen! Red både lördag och söndag samma klass, b2. Jag har egentligen aldrig vågat drömma om att rida bra byten på tävling ( för att han spänner sig så fruktansvärt) men nu har det ändå varit 80% ok byten på träning så jag tänkte vad fan det är väl bara att prova. Man får bortse från bytespoängen liksom. Jag tänkte att jag skulle vara mycket nöjd med ett snitt runt 58-60 för då har jag gjort det andra bra.

Lördagen mes-red jag som bara den, var liksom lite panikslagen över situationen... Knas i båda bytena (blir så när man inte förbereder har jag hört) och felställd skänkelvikning istf diagonalslutor och 10 m volter istf 8 m volter i galoppen. Fick ändå till min STORA glädje 61,7% och känslan av att inte höra hem i klassen infann sig INTE!

Söndag tänkte jag stryka mig, för bättre kunde det ju inte bli?? Åkte ändå och fick till riktigt bra skolor och 2 RENA BYTEN AV TVÅ MÖJLIGA!!! sen hade jag två felridningar och formen var lite spänd. Men döm min förvåning när jag ändå fick 63,7%. Jag grät när jag fick protokollet i handen!

Bästa helgen på länge! Nu ska vi träna vidare, sen blir det b4! Tjohoo!:bump:

Vad härlig läsning!

Måste varit en extra lycklig känsla av att ha lyckats ännu bättre än man gjorde innan:D Speciellt om det innan var bra!

Vad duktiga ni är, grattis till fint resultat!

Tack tack! Det är inte så läskigt som man tror! Fattar inte varför jag har tvekat så länge??? Är så otroligt rädd att känna känslan att man inte hör hemma i klassen, att man inte har där att göra... Är så himla LYCKLIG!

Åh vad kul, grattis! Visst är det mycket roligare att rida MSVB ändå? :D

Superkul! Vill inte alls starta msvc längre!! Helt plötsligt kännns det lite "meningslöst". Blev faktiskt lite inspirerad av din debut, jamenar det är väl bara att pröva?:idea::banana:

Så känner jag oxå, sen är det ju verkligen så att allt som kan hända händer oavsett klass, jag har svårt för samma saker i msv c som msv b! Känner inte heller att jag måste ursäkta min existens i msv b vilket jag trodde. Fast är fortfarande lite bitter över att avsluta säsongen med 58% men jag kommer nog över det snart! :p

O msv b4 är mycket roligare, gillar det nog bäst av msv b programmen faktiskt :)

kl

Igår tävlade jag mitt livs första LB dressyr. Vet att domarna dömer mycket hårdare på "riktig" dressyr än de gör på fälttävlansdressyren, så hade inte så höga förväntningar. Hade som mål att hamna över 50% iaf. Lina gick som en klocka! Mot hand ett par gånger men annars var hon fin. Landade på 60,69% och låg på placering en bra stund, men på slutet kom dressyressen och puttade ner mig till någonstans i mitten på startfältet. Men vad gör det? Jag är såååå nöjd med vår debut på "riktiga" dressyrbanan!

Film finns här: http://www.youtube.com/watch?v=iS3aD1T4liI
Ursäkta formatet och att den inte är redigerad, men min dator vill inte samarbeta med min kamera så får ladda upp det direkt på youtube och då blir det lite konstigt

Tack! Jag tror knappt det är sant. Detta var mitt 'slut'- mål med denna häst, att rida över 62% i msvb. Nu får man hitta på nåt nytt...:crazy:

Tack!! Är supernöjd!! Även om man inte ritkigt är på er nivå än :D men det kanske kommer! Ska starta LA till våren hade jag tänkt :D Hårdträning i vinter! Vi kan alla rörelser, men man ska ju göra det bra oxå :D

Ang ditt nya mål; Över 62% i msva! :)

Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*

första gången jag lägger ut film här, men det är väl dags att blotta sig :D

Film från LC:2 tävling igår på min medryttarhäst. Han är ett danskt halvblod på 24 år som jag har ridit i snart 2 år och vi brukar tävla lite för skojs skull :)

Han var riktigt taggad igår och riktigt kul att rida honom, oftast brukar han bli seg inne på banan men så var inte fallet igår :D

här är filmen på mig och 24-åringen

Jag red samma klass som dig! :)

Som nyinflyttad skåning lyckades jag åka vilse påvägen dit så det tog mer än dubbelt så lång tid att komma fram, vilket ledde till en rätt så kort framridning & icke helt lösgjord häst. Poängen blev därefter, slutade på 61%

Jag & min hopphäst debuterade även LA:1. Vi fick tyvärr inget helt protokoll eftersom jag fick hjärnsläpp & gjorde ett eget program ;) & lite hästen med. Men 7:a på skänkelvikningen & en bra kartläsare till nästa tävling så ska det gå vägen! :)

Här är en liten filmsnutt: (fick en 8:a på uppridningen iaf!) & det som kommer efter en 4:a haha

dres111023_171858369.png

Senast ändrad:

Haha snygg karatekick!! Tycker det ser ut som en väldigt fin liten häst:) Välkommen till Skåne :D Jag satsar på LA till våren :D

Men du, gör inte så stor grej av det när hästen bråkar lite. Du ser lite brysk ut i handen och korrigerar rätt hårt. Gör inte det inne på banan utan bara sitt still och rid vidare:). (Vet precis hur det känns, men det är liksom för sent att göra något åt det där och då).

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 369
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 374
Senast: Vicks
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 543
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ i oktober -21 opererade jag bort en stor hjärntumör på 7*7cm, visste inte att jag hade en, den upptäcktes 3v innan av att jag fick ett...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
15 011
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar