Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Trånga framridningar är rätt vanligt både i fälttävlans dressyren o all hoppning så det var därför jag funderade på jocfins inlägg. Men med fler tävlingsplatser som inte har två stora ridhus så kanske det är nåt även dressyrnissar får lära sig att leva med.
Just denna tävlingsplats är ganska exceptionell faktiskt vad gäller besvärlighet, t.o.m min annars stencoola valack skyggade rejält vid något tillfälle då paddocken är byggd med sarg och tak men inga väggar och det går ridskolehästar i hage på ena sidan och hästar som passerar till/från ridhus och framridning på andra - dessutom samma framridning för två samtidigt pågående klasser varav minst en var en "bytesklass" gjorde att det blev rätt spännande...
Arrangören är superseriös och skriver t.o.m ut detta i ryttarmeddelandet så att alla skall veta det innan, men jag vet många som väljer att inte alls åka dit p.g.a. att framridningen är så "svår" (jag tycker snarare ridhuset är svårt jag ), det är helt klart annorlund att försöka klura ut vart george-ekipagen är på väg...
Jag brukar inte skriva mycket alls här, läser mest, så jag tänkte berätta lite kort om min häst
Replika är född 2006 och import från lettland. E. Rektors (Rubinstein) ue. Absinth.
Jag köpte henne för ett år sedan & hon har haft extremt svårt för galoppfattningar, men det börjar äntligen släppa!
Hon blev inriden ganska sent, förra sommaren, så hon är bara riden i ett och ett halvt år
På filmen är det våran tredje tävling och våran första lyckade Under dom två första tävlingarna stod hon mest på bakbenen... Hur som helst så resulterade det i 66,97% och vinst
Rider: Nej, jag köpte henne från ett försäljningsstall
Marvin: Ja, det står 6/8 -10, men det är från -11 Jag var klumpig och skrev fel år, haha! Så där var hon riden i ett år
Årest sista dressyrtävling för oss, och ÄNTLIGEN fick vi godkända procent, och i bägge programmen (LC:1 och LB! Hur kul som helst, även om det egentligen var pest och pina. Blåste halv storm i samband med regn, parkeringen var en sjö, stor när vi kom- större när vi åkte. Många kom inte ens pga vädret- riktigt hiskeligt var det. Men, vi hade att välja på att skratta eller gråta och då var det mycket roligare att skratta och gråta för att man skrattade så mycket
Så för oss glada clarebergare blev det en rosett i varje ritt, hurra hurra! Nu kan vi vara nöjda med i år
Tack! Jag är verkligen glad för att vi äntligen fick godkända procent. Och för ett år sedan kunde vi inte ens göra halt, så det känns verkligen toppenbra med ett sånt avslut! Och sen var det ju bara att göra det bästa av vädersituationen ^^
SaraMara: oj, vad kul med en föredetting! Själv är jag fortfarande relativt ny, i alla fall när de andra börjar prata gamla hästar.. Men räknar jag är jag nog ändå inne på.. 4'e året kanske? =)
Haha, ja, då räknas du definitivt som "ny". Själv red jag ju där under åttiotalet och början av nittiotalet och känner mig ändå för "ny" (eller ung) när jag blev tillagd i gruppen "gamla Clareberg" eller vad den heter på Fejjan.
Gissar att typ inga av de hästar som stod där då är kvar, finns någon av de där riktigt gamla ponnyerna kvar?
Hm, äldst på alla sätt och vis bör vara Tingeling, så det är väl kanske han som du möjligtvis kan känna till som är kvar? Och kanske Mimosa. Ringer det någon klocka på dom?
Ahh, Tingeling minns jag! Stickelhårig vit/svart ponny? Honom älskade jag som liten, men då var han ung och busig. Han måste vara typ 25 år nu? Fräckt att han fortfarande lever och är kvar, han var en riktig favorit förr!
Åh, lilla raringen! Gud vad kul att han lever än! Nu blev jag nästan lite rörd, jag läste om honom i en gammal dagbok som jag fick från mamma för ett tag sedan och det mesta på hela sidan var bara hjärtan... Jag hade fått snurra stiglädrena två gånger och hade haft svårt att hålla honom på spåret...
Hästhantering
Hej!
Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
Juridik & Ekonomi Bara tanken på en inrutad budget ger mig en instängd känsla, det skulle inte fungera för mig. Jag har haft det otroligt knapert men ändå...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.