Tävlingstråd januari - mars 2012

Sv: Tävlingstråd januari - mars 2012

Både jag och nej. Klasserna döms ju inte annorlunda för att dom bytte namn, de är fortfarande i alla avseenden Lätt klass.(tex placerar du dig räknas det som placering i LA inte Msv.)

Som Warg var inne på så döms det ibland högt och ibland lågt utan att nämna namn blir jag alltid helt chockad när jag ser en del rida och få skyhöga poäng för :eek: ritter.

Det var inte bedömningen av domarna jag syftade mest på, de dömmer nog som de alltid gjort, en öppna ska ju alltid vara en öppna (det enda som skiljer nivåerna åt är ju graden av samling i den) :D Utan att förbundet ville förtydliga för ryttarna vad klasserna faktiskt innebär? Man lade ju även om ordningen på LA:6(Msv C1) och LA:5(Msv C2) för att de skulle spegla deras svårighetsgrad? :)

Jag håller abslout med att ibland så går det upp och ibland så går det ner och själv tittar man och förundras över dem som tappat glasögonen.. :D

Nej jag vet att det inte var det som du syftade på men till slut kommer det ju faktiskt ner till det ändå hur man än vänder och vrider på det. Domarens syn på hur saker och ting ska dömas för det är ju allt annat än enhälligt kan man ju lätt säga.

Nej jag vet att det inte var det som du syftade på men till slut kommer det ju faktiskt ner till det ändå hur man än vänder och vrider på det. Domarens syn på hur saker och ting ska dömas för det är ju allt annat än enhälligt kan man ju lätt säga.

Absolut! En bedömningssport är och förblir alltid en bedömningssport. Det som är en nöt för vissa är guld för andra och vice versa.

Men det gör ju iaf allt så mycket mer spännande ;):D

Men Nova, dressyrtant som du är ( ;) ) dina hörnpasseringar :eek:

Tror du kan tjäna in många poäng på att rida nogrannare vägar, hästen är ju stadig och lydig.

Men Nova, dressyrtant som du är ( ;) ) dina hörnpasseringar :eek:

Tror du kan tjäna in många poäng på att rida nogrannare vägar, hästen är ju stadig och lydig.

Jag råkar dock veta att Nova fick 7 på vägarna ;)

Är det sant? Hörnpasseringarna, iaf de närmast kameran är ju inte bra för den nivån? Eller är det kameravinkeln som luras?

Vilken inspirationskälla!!! Du rider så följsamt och mjukt, jättefin häst också.

Det stämmer inte riktigt. Om jag går in på ASVH-avelsindex så har min häst en registrerad placering i MSV-klass och det är en LA6-placeringe alltså till och med tagen innan klassen bytte namn till MsvC1. Personligen håller jag dock med dig och röknar itne riktigt MsvC till de medelsvåra klasserna.

VA ! då är det någon som begått ett fel för inte sjutton får man Medelsvåra placeringar för en LA6, då skulle jag ha 20 st till där ungefär och näpp det har jag inte.

Eller inte jag då utan hästarna naturligtvis. Eller jag har bara ridit en massa LA;5 kom jag på ytterst få LA6 då jag aldrig varit ett fan av de programmet. Men skulle det då vara skillnad på LA:5 och LA:6 ? Det verkar ju väl konstigt?

Senast ändrad:

Var tvungen att kolla min häst och det står att den har placeringar i msv klass men ingen i lätt klass. Placeringarna har den i msvc2 så då räknas det som msv då.

Undrar om det är efter att klassen bytte namn. Hade det varit placering när klasserna hette LA6 eller LA5 så hade det kanske stått lätt klass

KL

Det lustiga i det hela är ju att det SER lite slarvigt ut på filmen med vägarna, tror det beror på att det filmas ovanifrån men jag hade 7:a på vägarna med kommentaren: Noggrant! ha haha

Och visst var han springig här o där o vi hade missar men jag såg ju resten av klassen o jämför med deras ritter. Han blev ju spänd när han kom in pga 3 domarbord som han inte är van vid men det var ju borta så fort vi vänt bort från domaren första gången.
Jag har ju ridit några MSV C nu o hade ju högre poäng förra gången när vi hade avbrott o grova missar och det är det jag jämför med.

Nåja, vad är en bal på slottet?;) Jag är nöjd med min känsla o ska rida ännu bättre nästa gång så ska det ju för 17 gubbar resultera i bättre poäng.:banana:

warg: jag såg din ritt både i skövde o lidköping och så stor skillnad var det inte som %:en anger.

Nej, själv tycker jag att jag hade mer precision och bättre skolor i Lidköping, men lite mindre gnista. Sen fick jag ju ett omslag i sista galoppökningen, det var retligt. Ritten i Skövde var inte 5 procentenheter bättre än den i Lidköping - men jag tror att bedömningen överlag var tuffare i Lidköping? Det är ju svårt att sätta en objektiv norm för bedömning. Tyvärr såg jag inte dina ritter på någon av platserna, jag får hålla utkik i framtiden :-)

Han har en härlig energi din häst och ni har ett fräscht tempo tycker jag! Fint ridet!

Jo det verkar ju jättekonstigt, nånstans är det fel. Min häst har en registrerad placering i Msv och det måste vara från en La6, det är enda placeringen vi har i närheten av Msv nivå. Däremot har han inga i lättklass trots att jag vet att vi i allafall haft en placering i regional LA2, lokala syns ju inte.

Edit: Det är inte så att dina La5 placeringar är från den tiden man fick ha de klasserna även på lokaltävling? I såfall kan ju förklaringen varit att det varit lokaltävlingar och att de därför inte är med.

Senast ändrad:

Mystiskt, för någon av oss har det uppenbarligen blivit fel. Det var väl nån mer här i tråden som har MsvC resultat rapporterade som Msv och jag kollade en annan häst som jag vet har resultat i MsvC men inte MsvB och den hade också placeringar rapporterade i Msv. Knepigt man undrar ju hur det ska vara.

Vi har en häst med resultat i LA6 som är inrapporterade som Msv poäng. Så samma bör ju vara för MsvC klasserna nu antar jag?

Det lutar alltså åt att det är Riders resultat som borde vara rapporterade, hon får väl kolla upp det om hon tycker att det spelar roll. Det kan ju vara intressant för sto och hingstägaren.

Senast ändrad:

Nej det spelar ingen roll för min del, det handlar om två valackar som är sålda för längesedan. Sina placeringar har dom ju ändå fast dom ligger som Lätta ? Det handlar ju om en hel del vinster och 2,3 placeringar. Vet inte hur det påverkar hingst och stoägaren? Så om det hamnar på hingsten att den har si och så många avkommor i Msv klass så blir det ju helfel? Det är ju inte ens msv klass ? Särskilt som din placering då som tom hette LA6 när den togs.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sedan den 1 januari i år är det valfritt att rida med sporrar i internationell dressyr. Vid helgens femstjärniga tävlingar i Doha valde...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 330
Senast: Sassy
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
2
Svar
23
· Visningar
1 310
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar