Tävlingstråd januari - mars 2012

Sv: Tävlingstråd januari - mars 2012

Tack :D Vi är ju inte så supergrymma än direkt, men vi är ju FT-ekipage egentligen, har bara haft hästen ett år innan dess var hon mer eller mindre skogsmulle, och det här var vår andra "riktiga" dressyrstart så jag är nöjd! Dessutom är hon lite het och enormt känslig, men ambitiös! Ingen häst man bara åker med på direkt, men hon vill ju jobba och det är kul :D

Kul att du la in protokollet :)

Tycker alltid att det är spännande att se hur olika domare skriver. Ger ju en ganska bra bild över ritten också.

Ja det är ju lite det som är charmen med dressyr, att det är en bedömningssport så det kan skilja väldigt mycket från domare till domare! Domare 1 tyckte ju tex att min ökade skritt var överilad, medan domare 2 tyckte den var bra! :)

kl

Jag och min lilla häst var i Nyköping igår. Lilla häst är 7-åringen e.Cosmopolite S och det var andra gången han satte sin tass på en dressyrbana.
Den här gången var det lite mindre läskigt än sist (då ville han vända och springa hem - det satt ju en otäck tant vid ett bord i manegen :eek: )

Jag är så nöjd med min lilla häst, han var verkligen helt super både på framridning och inne på banan!
Domaren var av ungefär samma uppfattning, det blev 65,45% och en tredjeplacering i LB3. Supernöjd :love:
"Mjukt och trevligt ridet på fin häst. Var noga med att han är rakställd på raka spår och att han inte blir förböjd."

De har såna himla krav de där domarna :p Fast jag är medveten om att han borde vara rakare på raka spår och det kommer att bli bättre när han blir starkare, just nu vill jag ha honom lite överdrivet runt inner för att inte tappa bort eftergiften. Han får ju inte börja tro att man får springa omkring precis hur man vill bara man har gått förbi A :cool:

Den vinner inga Oscarsstatyetter för bästa foto och klippning men för ovanlighetens skull kan jag bjuda på FILM!

Vilken trevlig liten häst!! :love: Ser så avslappnad ut i sitt rörelsemönster trotts att det bara är andra gången!!

Vilken fining! Trevlig liten sak:) Kan nog bli fälttävlanshäst av den med;)

Påminner en del om vår Pluto gör han också!

+ RebeckaJoli

Tack :love: han är supertrevlig och precis lika mjuk att rida som man kan tänka sig. Har alltid ett fånigt leende på läpparna under dressyrpassen :D

Hehe, vi smygstartade ft-karriären idag när vi skuttade över några stockar vi hittade ute. Han tjöt av glädje :eek: det här kan bli roligt... eller för roligt möjligen :D Ibland misstänker jag att han är en ulv i ponnykläder... ;)

Ni passar verkligen superbra tillsammans! Jättefint och riktigt trevligt genomfört program:)!

Meh. Efter 9 filmfria Kamel-år så kan jag finally bjuda på en snutt när jag rider - och då har folk mage att klaga :eek:
Dagens i-landsproblem :devil:

Nämen det är ju världens coolaste Gobi. Har följt hans uppväxt sen han föddes:) För det är väl Gobi ue:Walör?? Isf har jag hästen i det stallet han är uppfödd. Han har alltid varit så oerhört cool o verkligen super psyke:love: Va kul att en "bukare" köpte honom.

Grattis ändån till förstaplatsen!

Waco: Stort grattis igen! Mkt fina procent! :bump:

JoCfin, PrinceFair och warg: Grattis till era framgångar!

Grymma procent Cashmir! :banana:

*kl*
Årsdebuterade idag i en MsvA:1 med Forsythia - satte nytt personbästa med över 2% bättre än i höstas! Drygt 68% och en 4:e plats. :bump:
Känns jättebra inför våran Intermediaire I-debut som är planerad i maj, längtar :banana:

Bara bilder från början av framridningen, film från ritten, dock inget program att formatera filmen så jag kan lägga upp den...
432355_10150592416155951_717330950_9403322_1796063101_n.jpg

421768_10150592419535951_717330950_9403330_1843088575_n.jpg

417757_10150592416655951_717330950_9403323_1832587023_n.jpg

417992_10150592419985951_717330950_9403331_293665669_n.jpg

Senast ändrad:

Du är så himla grym:bow:! Skitbra resultat och såg att Waco var placerad i samma klass:).

*halvt kl*
Ja det var vi :D Tack, det samma Victovie! ;)

Även vi satte ett personbästa idag!

Det finns en fördel med att rida först, framridningen är väldigt lugn och tom. Något dom uppskattas när hästen är nervös och ridhuset bara är 20×40.

Och vilken stjärna min lilla häst var idag! Han slappnade av efter en stund och lät mig rida.

Inne på banan så blir han givetvis mer nervös när rörelserna kommer på varandra, men fortfarande sååå mycket bättre än förra året! :love:

Fortfarande några missar och rörelser där det fanns mer att önska. Känns som en rolig tävlingssäsong väntar!

Vilken lycka att sedan se att det betalar sig i protokollet! 66,55% blev det! C-dommaren har sett oss från början och gav oss mkt beröm samt 69%!!!

Vi knep en 7e placering tillslut i ett väldigt starkt startfält! :banana:

Grattis till både Victovie o Waco, väldigt bra prestationer!:bow:

Normalt sett lägger jag inte ut så mycket resultat här...för det är ju bara de BRA resultaten oftast som visas här, sällan någon lägger ut sitt dåliga. Jag var i Lidköping igår o red en MSV C1, Grå var rätt så bra på framridningen, fick ihop paketet ngt bättre precis innan start men väl där inne så var det 3 domarbord med 3 personer sittande vid varje o dessutom är det ett rätt tittigt ridhus så han blev lite spänd precis i början.
Men efter själva inledningen hade jag en jättefin känsla o jag var riktigt nöjd med oss när vi kom ut....ända tills jag fick poängen, 60,6%:confused: Jag brukar inte hänga upp mig på sånt men denna gången känns det faktiskt orättvist.:mad:

Film finns här:
http://www.youtube.com/watch?v=1MmphZJecrA&feature=youtu.be

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sedan den 1 januari i år är det valfritt att rida med sporrar i internationell dressyr. Vid helgens femstjärniga tävlingar i Doha valde...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 330
Senast: Sassy
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
2
Svar
23
· Visningar
1 310
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 604
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar