Tävlingstråd januari - mars 2012

Sv: Tävlingstråd januari - mars 2012

Jo som jag sa innan så håller jag ju med dig, jag räknar inte heller MsvC klasserna som "riktig" Msv. Dock verkar det ju som att de flesta fått sina MsvC (och gamla LA5 och LA6) placeringar inlagda som Msv placeringar så då är det väl förmodligen så det ska vara. Om det nu är så ska ju rätt vara rätt och även dina läggas in som det, det kan ju spela roll för statistiken, speciellt för stoet eller om hingsten inte har så många avkommor. Fast jag förstår om du inte bryr dig, jag skulle inte heller göra nått åt det om inte uppfödaren uttryckligen bad mig eller nått liknande.

Va duktiga ni var igår igen Waco! Fick tyvärr inte möjlighet att titta dock. Man startade sj nästan nattetid ^^.

*kl*
Tävlade igår på Åstorpsortens nationella dressyrtävling, red en St George och målet var att komma över 62% för att ta ett kval till debuten i Intermediaire I. Särskilt med tanke på hur startfältet såg ut med x antal danskar, norskar och skickliga svenskar så hade jag inga andra mål än %en och att genomföra en bra ritt (o ha kul!).
Och kul hade vi! Och resultatet blev högre än jag vågat förvänta mig på en nationell start - 66,316% som gav en 4e-placering!! :banana:

Hade starttid vid 20:30, och klassen slutade strax innan kl.23 - kan dock bara tacka o buga för tävlingsarrangören som la in en extra St George så att alla anmälda fick starta :bow:. Starkt jobbat!

Resultatlistan
Film ifrån gårdagens St George

Och så här i efterhand kommer även filmen från våran årsdebut i MsvA:1 från förra helgen.

Senast ändrad:

+ NilaD: Tack så mycket! :bow: Ja det är hon verkligen, bara vill vill vill jobba :).
En typisk avkomma från stofamilj (36) ur Bordighera-genen :love:

Jättefin!!:love: Men det har hon ju alltid varit, dock ser hon betydligt starkare ut nu,. Grattis!

och det var inte många p upp till 2an heller ;)

Tack!! :love: Ja det känns att styrkan har vuxit mkt i vinter, jag sitter upp 45 min innan start (5min skritt lång tygel, 5min kort, 35min genomtrimning). Vi skrittade lite innan vi skulle in på lång tygel, damen taktar när man plockar upp tyglarna på väg mot baningången :D. När vi sen går ut från banan och leder henne (mkt klapp o beröm) så laddar hon om igen och är allmänt taggad.
En klass till? :angel:
Nej det var nära upp till 2an också! = D

Märkts också på framridningarna i sig, förr behövde man trimma igenom grejerna ordentligare så man hann komma igenom den "osäkra första fasen" i rörelserna ett antal gånger innan man hittade rätt läge och sen gå in. Nu sitter det från början och ska bara kännas på innan start :). Ska bara fortsätta höja kvalitén hemifrån nu! :bump:

Senast ändrad:

Jag hävdar bestämt att du och spanjoren är som gjorde för varann:bow:! Vill ju såklart se filmen!

Aj, skapas det en ny tråd till april och framåt? Har nämligen en tävling (Min första i dressyr) inplanerad första april. C:

Jag har förresten varit ute med 7-åringen igen... helt appropå att Nova lite förtäckt menade att det var fegt att inte dela med sig av usla resultat :angel:

Varför uselt resultat? Längs ena långsidan i ridhuset var det ju solfläckar och det hade min lilla häst aldrig sett förut :eek:
Men det var bara tredje gången han var ute, så då kan det väl vara ok att vara superspänd. Framridning ute dessutom och det har vi inte heller provat tidigare.

Programmet var LA:1 (förfärligt program btw, hade inte ridit det sen de ändrade galopprogrammet) och resultatet 56-ish procent.
Det finns film tror jag men den ska varken jag eller ni behöva titta på :rofl:

Tack! :love:

Cashmir: Läckra bilder :d

Technique: Ja precis, det kommer en ny tråd för april!

PrinceFair y Victovie: Okej, tack. c:

Och jag hoppas det inte gör något att man är lite oerfaren. ^^

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sedan den 1 januari i år är det valfritt att rida med sporrar i internationell dressyr. Vid helgens femstjärniga tävlingar i Doha valde...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 330
Senast: Sassy
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
2
Svar
23
· Visningar
1 310
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar