Sv: Tävlingstråd för Maj
Grattis alla till fina resultat!
Själv var jag på programridning idag, LC:2 och LB:1. (Ägaren skulle egentligen ha ridit LCn, men vi gjorde ett ryttarbyte då hon drog på sig en sträckning i början av veckan.) Hästen kändes super på framridningen, han gick FRAM o var pigg o glad!
Tyvärr lyckades jag inte riktigt med att förvalta det till banan, jag tror jag spänner mig o då backar han av. Galoppen som funkade bra sist funkade inge alls idag, pålle undrade nog vad jag gjorde där uppe
Fick 56% i LC2an, blev lite besviken på mig själv att jag inte kunde prestera bättre men som domaren skrev, "stundtals mkt bra men ojämnheten straffar sig". Brist på framåtbjudning drar såklart ner betyget. Fick betyg 5 på 3 av 5 koeff. Däremot fick jag tre 7or som jag är glad över!
I LB:1 fick jag 56,90%, hade spö denna gång (eftersom det inte är tävling så var det tillåtet). Jag hade glappande tyglar o får inte till det ridmässigt. Galoppen gick som sagt inge bra, kändes som vi trampade vatten stundtals.
I slutet fick han helt plötsligt turbo!
Film från LB:1
Jag tycker det går sakta men säkert åt rätt håll, men jag har mkt att jobba på. Främst behöver jag bli bättre ridtekniskt, o hitta dragläget! Vara mer noggrann. Hästen kan bevisligen, han har gått på 68% med bättre ryttare
Nu är nästa sikte inställt på lokaltävling i juni, ska se till att slå mig själv!