Tävlingstråd för Maj

Sv: Tävlingstråd för Maj

Ah vad duktig du är!! Jättefin debut och man ser på er att ni bara kommer att bli bättre! Otroligt roligt att ha följt er under alla år:).

Oh, tack så mkt! :bow: :bump:

Upptäckte att jag glömde skriva resultatet i Intermediaire I - fick 63,947%, nästan 64 och blev 11a av 17 startande i ett mkt kvalitativt startfält.
Går fortfarande bara o njuter av känslan från ritten :D

Grattis till er och till alla andra som presterar så fint på tävlingsbanorna!

Vår Lilla Svart fortsatte prestera fint efter två vinster i Gnesta med en tredje placering på 68,7% den 1 maj i La:3.
Lillan1-1.jpg

Den andra Fröken Svart var iväg idag och fick dryg 66% i La:3 trots konstant gnäggande efter stallkamraten. Därefter knep hon en femteplacering i MsvC1. :laugh:
Motala22april2012140.jpg

Åhh vad det är roligt att rida och oj vad man blir ödmjuk till sina fina som presterar så bra! :love:

Gud va fina dom är båda två!! :d Grattis!

Cashmir: Hahah, va duktig han var, inte lätt att möta vida världen ;)

ja, han e rätt så frän :D han e drygt 165, jag som e 170 blir alltid förbryllad över att jag ser ut som en mygga på honom :eek:

Duktiga ni är! Du o pålle verkar ha en hög lägsta nivå :)

Oj, vad konstigt! Bara rakt upp och ner hade jag gissat att han var en bit över 170! Min är 164 och jag är 174 så det är spännande hur det kan bli!

Cashmir: Jag såg det, grattis! Spela inte förvånad ;) Den hästen bör väl vinna LB om du förstår hur jag menar! Jätteroligt! :)

Victovie: ÅH vad kul, stort grattis till både placering men också debuten! Måste vara väldigt tillfredsställande att ha gjort allt själv!

KL

Grattis alla till fina resultat, men framförallt till er som debuterat i nya klasser.
Tulip:love:

victovie: Hon ser ju superstadig ut i tvåorna. :love:

KL
Min pålla gick sin andra LA:3 i går, inte med mig som pilot dock. Jag rider henne själv hemma numer, men vågar mig inte på att tävla riktigt ännu.
Hyr in en duktig pilot i stället.
De fick 66,77% med 8:a på gångarter under allmänt intryck.:)
Och då var hon egentligen spänd och tappade påskjutet ibland.

Såg det, grattis! Ni går ju som tåget! Ja den som vann där på 75 var ju samma som vann min klass sist när jag kom tvåa, samma domare också... ;)

Satt hos domare H när du red Int I, riktigt kul att se er! Fick nästan ta på mig solglasögonen för att pannbandet och knapparna på din kavaj glittrade något sanslöst, tjusigt värre!

Grattis till alla fina resultat under helgen!! :)

Gick väl inte helt som planerat för oss, red bara B1 då hästen inte kändes helt 100, fick bekreftelsen på protokollet och valde att stryka mig från A1.. Gammal häst så sådana dagar finns, tycker dock hon betedde sig bra, och känner mig nöjd med dagen utifrån hur de sista dagarna innan tävling varit.
Film för de som vill se och "bedömma"..

http://www.youtube.com/watch?v=asViy_FXQT0&feature=results_video&lr=1&ob=0

Djuret är 22 och har aldrig helt förstått meningen med dressyr :p

ÄNTLIGEN!!!!! Äntligen vår första placering!!! Maj månad kunde inte böjat bättre! Började tävla min då 4 åring i höstas, gick sådär.... Denna säsongen (nu 5 år) började sådär.... för att i april bli precis utanför placering på 3 starter :( Men i lördags i Eslöv blev vi äntligen placerade i LB:1 på 64.8%, en 8:e plats. Känner att detta é början på nått bra. Får vi bara framridningarna att fungera så kommer det lossna hoppas jag - hon är så rädd för andra hästar att hon stressar nått enormt.

Haha jag har också haft lite stolpe ut i år, varit första utanför i nästan alla mina starter men nu vände det för oss också. :)
Min är också rädd för andra hästar och väldigt mötesskygg. Det är ett besvärligt bekymmer och inte helt rätt att komma till rätta med. Träna mycket möten med andra hästar på hemmaplan i alla gångarter. Jag har varit med på hoppträningar dels för att träna på att det är hästar som kommer farande lite varstans - otroligt bra träning! Däremot på tävling försöker jag förutspå de andra ryttarnas vägar för att undvika att sätta henne i de situationerna för att behålla avspändhet och ridbarhet.. Lycka Till!

Tack förresten, hon är fin men har precis som synes på fotot lite lätt för att bli hög i nacken och spänna till. ;)

Min är brun med bläs annars hade jag trott det var vi på dina bilder, precis så reagerar hon också. Inte kul med knoppar och pälsglans. Har ett "fegsnöre" i sadeln. Har också problem med hög nacke och spänd rygg (svårt att sitta ner!). Vem är din efter??

Satt hos domare H när du red Int I, riktigt kul att se er! Fick nästan ta på mig solglasögonen för att pannbandet och knapparna på din kavaj glittrade något sanslöst, tjusigt värre!

Haha, pannbandet erkänner jag mig skyldig till med lite kristallputs :angel:, men kavajen var jag omedveten om att det glänste så hemskt mkt :D, sorry! Tur ni såg ngt ändå, haha! ;)
Tack så mkt!!

aprilia + Breccia: Tack! :love: Ja Breccia det känns underbart att ha fått möjligheten att både få lära henne och mig själv samtidigt =)

mimus: Ja hon är väldigt säker även i ettorna :love:, bara matte på ryggen som ska hålla reda på sina ben och ge rätt hjälper samtidigt som hon räknar också ;). Passagen har hon väldigt lätt för, nu ska vi bara träna upp vår piff! (lära oss bägge två ^^)

Väldigt kul att se en ryttare som både har fött upp och utbildat själv! Inspirerande för framtiden. Tack för att vi får ta del av era framgångar!

KL
Idag har jag och min lilla tjej varit iväg och startat MsvC1 och MsvC2. Det är fortfarande klasser som känns lite svåra men för henne är det bra med program där det händer mycket så hon håller myrorna i styr. :)

Framridningen var i ett ridtält och det är väl inte vår favorit direkt då väggarna låter ngt hiskeligt stundtals när det blåser. Dessutom har vi alltid lite bekymmer på framridningar pga. att hon är mötesskygg. Så inför första starten kändes det som en smärre katastrof. Trots det skötte hon sig fint på banan med lite missar i de enkla bytena och en dålig ryggning. Ritten resulterade i 66,38% och vi slutade som 6.a och sista placerade. :)

Andra starten var Div 1 och nu kändes hon betydligt bättre redan på framridningen. Gjorde en ganska bra ritt där skolorna var bättre än tidigare. Bakdelsvändningarna är min akilleshäl och vi snurrade väl mest runt. De enkla bytena blev också här dåliga men i övrigt så hade jag en ganska fin känsla. Vi fick 65,11% och jag är mer än nöjd.

Äntligen börjar hon spänna av och bli ridbar även ensam i ett nytt ridhus. Det finns massor som kan bli klart bättre -vi har inga travlängningar att tala om, vi behöver jobba på de förvända bågarna i MsvC2'an, de är svåra och det enkla bytet kommer så himla fort då jag inte riktigt hinner stämma av. Bakdelsvändningar, ryggning ja diverse moment där vi nu tappar många poäng. Men några åttor knep vi lite här och var och det känns roligt att det finns så himla mycket mer att plocka fram när vi har ytterligare lite mer styrka och rutin.

För en gångs skull bjuder jag på film från båda ritterna, men som sagt vi är långt ifrån perfekta och har mycket att jobba på.

MsvC:1
http://www.youtube.com/watch?v=KBslG2dXXpo
MsvC:2
http://www.youtube.com/watch?v=y9Waq0Y8Jls&feature=youtu.be

För övrigt var den en annan Buke-medlem med en Florencio-avkomma som hade en helt strålande helg, STORT GRATTIS till dig! :bow:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I dag, torsdag, kickar en ny omgång av Nations Cup i gång med dressyren. Det är belgiska Arville som är värd för tävlingen där ett...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ny dag, nya möjligheter. Under lördagen går sveriges störste guldhopp Armand Duplantis in i OS. Dessutom jagar Sverige medalj i...
Svar
0
· Visningar
108
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
13
· Visningar
687
Senast: Rosett
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka