Sv: Tävlingstråd för Maj
Missade er helt och hållet men kollade lite på filmerna och det ser verkligen mycket bättre ut nu. Jag minns att jag sett er i Laholm 2010 tror jag det var ch då tyckte jag han såg ganska tråkig ut
seg och lååång så det har verkligen hänt grejer.
Missade Settis också men vet nog inte vem hon är, men kommer ihåg hästnamnet (är med och arrangerar Boråsmeetinget). Har ni några synpunkter på vad som kan bli bättre/vad som var bra får ni gärna PM:a mig.
KL
Jag har ridit alla dagarna, började med LA:3 på fredagen för att sparka igång mig själv lite (dom första starterna på året rider jag så mesigt på banan). Känslan var trevlig och pållen gjorde sitt jobb men två stora missar. Slutresultatet blev iaf 69% och en 2:a plats slagen med 4 ynka poäng av en av mina bästa vänner.
På lördagen red vi LA:4 och MSV C:1 för Borås lag. LA:4 innehöll ett par stora missar den också men slutade ändå på 67% första utanför placering med otroligt starkt startfält. Bla 6 av 7 placerade på över 70%. MSV C:1 skötte sig hästen men jag var otroligt trött efter en lång dag och red som en kratta. Bla fel väg och lite annan smått och gott
slutade iaf delad 6:a på nästan 66%. Dessutom blev den en vinst för laget.
Meetinget avslutades med en fin ritt UTAN direkta missar, men mkt som kan bli bättre i MSV C:2 på 68% och en 7
e placering.
Det jag är allra mest glad för är att min häst har inte tjurat ihop en enda gång utan vi verkar ÄNTLIGEN ha kommit över dom spärrarna och framåtbjudningen är på plats.