Tävlingstråd för Maj

Sv: Tävlingstråd för Maj

Haha faktiskt, det är ju det där som gör honom bra! Lite surt såklart men det är inget att hänga läpp för, det går så bra ändå och på framridningen var han :love:
Domaren gillar honom och garvade när vi pratade efteråt, typ äldst i startfältet och så jävla lycklig!

Förresten, det var inte du som var med till Djurgården igår m din tränare?

Missade er helt och hållet men kollade lite på filmerna och det ser verkligen mycket bättre ut nu. Jag minns att jag sett er i Laholm 2010 tror jag det var ch då tyckte jag han såg ganska tråkig ut :o seg och lååång så det har verkligen hänt grejer.

Missade Settis också men vet nog inte vem hon är, men kommer ihåg hästnamnet (är med och arrangerar Boråsmeetinget). Har ni några synpunkter på vad som kan bli bättre/vad som var bra får ni gärna PM:a mig.

KL

Jag har ridit alla dagarna, började med LA:3 på fredagen för att sparka igång mig själv lite (dom första starterna på året rider jag så mesigt på banan). Känslan var trevlig och pållen gjorde sitt jobb men två stora missar. Slutresultatet blev iaf 69% och en 2:a plats slagen med 4 ynka poäng av en av mina bästa vänner.

På lördagen red vi LA:4 och MSV C:1 för Borås lag. LA:4 innehöll ett par stora missar den också men slutade ändå på 67% första utanför placering med otroligt starkt startfält. Bla 6 av 7 placerade på över 70%. MSV C:1 skötte sig hästen men jag var otroligt trött efter en lång dag och red som en kratta. Bla fel väg och lite annan smått och gott ;) slutade iaf delad 6:a på nästan 66%. Dessutom blev den en vinst för laget.

Meetinget avslutades med en fin ritt UTAN direkta missar, men mkt som kan bli bättre i MSV C:2 på 68% och en 7:de placering.

Det jag är allra mest glad för är att min häst har inte tjurat ihop en enda gång utan vi verkar ÄNTLIGEN ha kommit över dom spärrarna och framåtbjudningen är på plats.

Måste bara kolla med dig står det någon Luigi i stallet där du? och några andra tränar hoppning den 12/5? Youtube fortsatte spela upp klipp nämligen och stallet såg väldigt bekant ut. Det kanske inte ens är du som hopptränar men du kanske vet ändå?

Men nääää!! Jag tänkte att det var du men så blev jag osäker, var där med min tränare o min kompis som red och då var vi i ridhuset samtidigt hur länge som helst...

Jaha okej, det var ju synd! Men nu vet du ju typ hur jag ser ut...och det är nästan alltid jag som är med henne på tävling, om du ser henne igen så är jag oftast där också!

Haha, tack. Ja, just seeeeeg, låååång och tjurig har lite varit hans signum på tävling, så jag bara njuter i år när jag typ för första gången kan börja koncentrera mig på att rida istället för att rida mig genomsvettig bara på att få honom gå. Och Laholm 2010, tja, det var där vi var så usla att klockorna stannade och dessutom avslutade vi hela helgen med att tvingas utgå eftersom Battis tjurade ur fullkomligt och bara vägrade gå förbi domaren. :rofl:

Så här i efterhand tror jag att det ofta faktiskt handlat om att han inte varit helt kry, men det väljer jag att förtränga, det ger för dåligt samvete... :o

Vilka jättefina resultat du gjorde! Grattis! Jag håller med om startfältet, jag var lite i chock över alla fina hästar... :D

Edit: glömde: Haha, jo, det är Kräket och jag som skuttar lite (i dressyrsadel) för första gången på några år typ. Han är bättre på det än jag helt klart... :o Jag står inte i det stallet som huvudsakligen rider i den paddocken utan är medlem i paddockföreningen typ för att kunna rida dit ibland (lär väl bli typ två ggr/år om jag känner mig själv rätt) och rida över små hinder och bommar så har dålig koll tyvärr. :(

Senast ändrad:

SaraMara: Fy sjutton vad roligt, det måste kännas fantastiskt bra nu!! Jag har sagt det innan men säger det igen , tycker oxå han ser så himla mkt bättre ut nu än innan :)

Jag borde oxå släpa mig ut på nån dressyrtävling med de gråa hopphästarna, men det kommer alltid andra saker emellan :angel: framförallt den mörka grå han blir så spänd med dressyrstaket.. jag sitter och tycker det är så fuskigt när man ser alla videos UTAN dressyrstaket.. vi har så stora ridhus häromkring så det är alltid dressyrstaket :mad:

Senast ändrad:

Ja, det känns verkligen bra. Nästan så jag inte vågar säga att det känns bra ens... Fallet kan bli så stort då på något sätt. :D :o *skrockfull*

Haha, du får åka till alla de där ställena med smååå ridhus som jag avskyr att tävla i eftersom min alltid blivit helt trock, bakom hjälperna och tappat All form av bjudning och troligen trott att det är typ en box. Råda har ju ett litet ridhus = inga dressyrstaket, samma sak Stora Höga - garanterat dressyrstaketfritt (båda dessa ställen sitter domaren på kortsideläktaren och dömer t.o.m.), Partilles ridhus har jag för mig är dressyrstaketfritt också? Eller så får du komma och rida i vårt ridhus, i väntan på sarg så har vi dressyrstaket = skiiiitbra träning. Även om jag fortfarande har en hangup på safety systems dressyrstaket, de är inte direkt Battis favoriter. De jävlarna väser och pyser ju när han går förbi. :rofl:

kl
Jag och min svarting var i gävle och red en LC:2
Vår tredje start tillsammans och han var så duktig som inte bockade den här gången :p:D

Den röda skulle också fått följa med men fick ett jätte anfall av knottallergi så han ser ut som han har böldpest :crazy:

166775_10150809716577234_717112233_10109305_775784023_n.jpg

:love:

Jag kan knappt fatta det själv faktiskt. :p
Men djuret har blivit en klippa på tävling och vi fungerar mycket bättre ihop nu efter vilan. Verkligen jättekul! Så vi är anmälda till ytterligare tre små tävlingar så befäster vi byten i sommar och debuterar MSVB i höst. Fast då inte med mig i sadeln.

Hur är det med B?

Tack så mycket! Ja hon är energisk min lilla häst! Tror att hon saknar hoppbanorna faktiskt för där fick hon springa på mer ;)

Tycker att du gjorde en bra ritt och din häst är ju härlig! Ser stor ut men det är väl för att min är så liten kanske? ;)

Jag var ju bara där på lördagen och jag tycker att det var superbra! Ni har ju en fantastisk anläggning som gör att man blir grön av avund! Det enda jag kanske hade önskat var lite bättre info om vart sekretariatet låg. Om du satt i sekretariatet något på lördagen så var det jag och min klubbkompis som var lite hm, vad ska man säga korkade? men som tur var var sekretariatet snälla mot oss kusiner från landet :angel:

Hoppas att ni kör meeting nästa år igen för då ska väl min lille vara klar för att gå ivf La klasserna så då kan jag ta med båda och stanna över helgen :laugh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I dag, torsdag, kickar en ny omgång av Nations Cup i gång med dressyren. Det är belgiska Arville som är värd för tävlingen där ett...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ny dag, nya möjligheter. Under lördagen går sveriges störste guldhopp Armand Duplantis in i OS. Dessutom jagar Sverige medalj i...
Svar
0
· Visningar
108
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
13
· Visningar
687
Senast: Rosett
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka