Sv: Tävlingstråd för Maj
Man kan ju inte vinna jämt! Och är man inte bäst kan man iaf vara snyggast!
Snygg är han ju!
Vi var ute på dressyrtävling i helgen, LC:1 och LB:1.
Satsade på över 53%, då vi legat på 51% tidigare...
I LCn fick jag henne avspänd och fin på framridningen och så ridbar som hon var på banan har hon aldrig varit innan (iofs, bara varit innanför dressyrstaket 3 ggr tidigare). Sen är hon ju ostadig och öppen i formen, bitvis helt över tygel, men det är hon ju hemma också, och det blir bättre och bättre.
Vi fick 58,14% och 7or på övergångarna i serpentinerna, fria skritten och en galoppvolt (där hon brukar försöka rymma annars). Jättenöjd!
Efter 4 timmars väntan var det dax för LBn, och jag trodde att jag inte skulle behöva rida fram lika länge. Eller hur, hon var jättespänd och jag hann inte få henne lösgjord till jag skulle in på banan. Dessutom såg jag sen på tiden i kameran att jag blev inkallad 10 minuter för tidigt.
Hon kändes mer som hon gjort tidigare på banan, gick inte riktigt fram för skänkeln, gick emot handen och struntade lite i vart jag styrde...
53,10% blev resultatet och därmed var ju målet uppnått, men då kändes det inte alls lika bra längre...
Nåja, det blir ju bättre och vi kämpar på hemma. Nu går det iaf framåt för varje gång och det är roligt att dressyra igen!
Bildbomb från LBn:
Såhär gör man halt enligt Chatsi:
Spänd...