Tävlingstråd augusti 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tävlingstråd augusti 2011

igår var jag och tävlade i Vara och red Lätt C:2 och fick ihop 68,92% och 1:a plats

Igår startade jag och lillponnyn en regional MSV C:1 på Aledal på Öland (arrangerat av Ostkustens dressyrryttare). Han kändes fin på framridningen men blev lite spänd inne på banan och då också lite lång. Vi skrapade ihop 59,2 % vilket jag känner mig nöjd med. Med tanke på motståndet kom det knappast som en överraskning att vi hamnade i nedre delen av resultatlistan, men vad tusan, kul att vara med liksom! ;)

*knapp*

Säsongens första tävling gick riktigt bra. Vi trodde väl att vi kanske skulle lyckas få sista kvalet till MSVB men inte att vi skulle komma tvåa på 67.23%.
Detta var en MsvC:1.
Dessutom lyckades hon klämma till med en åtta på ökade traven. :)

Ärevarv
retretRRKK13aug118.jpg

Fladdrig rosett
retRRKK13aug122.jpg

Åh vad roligt, grattis! :laugh:

Vad är det för skydd du har? Är de bra?

Jag och Zalza red med i lag för distriktsmästerskapen idag. Jag red en MB1 (danskt) och slutade på 66 %. Jag blev lite nervös (har ju ingen tävlingsrutin kvar i kroppen), framridningen hade fint underlag, men banan var som en sandstrand efter alla som ridit före mig så det blev lite svårt för min lilla häst att hålla takten OCH lilla jag red fel en gång... Båda hälsningarna gick för 8or, men halten i programmet stod benen åt alla håll. Men trots det åkte vi hem med segertäcke och champagne. Det blev jag glad för :)

Det enda jag kan konstatera är att jag vill och behöver tävla meeeer!!! :D

Jättefina var ni! Så himla coolt att rida c-ponny bland alla andra maffiga 175-monster!

Och grattis till Breccia för fina resultat i LA4 och MSVC1 på samma tävling :)

Tack så mycket! :)

Det är Catagos dressyrskydd. Jag har en till uppsättning, fast svarta, hemma. Jag gillar dem skarpt!

Smallgot; Aha du red med de stora djuren! Vad roligt! Det var en liten söt ponny med i vår klass igår också. Så himla ballt att se tycker jag.
Var det första start i hästklass?
Och nu blev jag jättenyfiken på hur det gick för Bräk. Vart håller hon hus???

Lektra; Härligt! Grattis!
Schysst att få med sig skumpa som pris. :p
Min ryttare red också fel en gång i går. Och jag vet inte hur många gånger hon har ridit programmet. Ibland blir det hjärnsläpp. :angel:

Men vad kul!
Det är en jättefin %. Grattis.:bump::bump:

Vi var på Augustidressyren. Jättefint ordnat.:bow:
B gick en LB:2.
Kommentaren från ryttaren efteråt var "hemma går hon för MSV, men på tävling går det inte att styra runt en LB.":devil: Hon verkar lägga nervositet i fart och blir inte kontrollerbar. Innan starten var hon kolung. Efteråt tog det ca 1 timme innan hon lugnade ner sig. Stegra och skutta som en vild ko..

Hon fick i alla fall 68%, samma poäng som segraren.

Ååh, tack! :) Var så kul att vara med! Hur många år har man inte suttit på läktaren där och drömt om att få deltaga liksom?! :D

Och jättegrattis till Breccias fina resultat!

Corax: Nej, vi har varit igång ett par år bland stora hästar, men det är först i år som vi har vågat oss på lite regionala starter också. Och stort grattis till ditt fina resultat! :)

Så fint, ni är värda det så mycket!!

---

Vi var också iväg och tävla igår på samma tävling som Corax fast vi red några klasser under kan man ju säga och hade en utstrålning och motivation som kan beskrivas med en bild :angel:

DSC01924.jpg

Men jag är nöjd efter de omständigheter som varit. Vi hamnade ungefär i mitten av startfältet i resultat och mer än så ska vi verkligen inte ha heller just nu :o

Grattis till dig och de andra i tråden som gjort fina resultat! :D

Vi blev kära i din ponny! :D
Jag har ju oxå vart på Öland och är riktigt nöjd med hästen.
Red ihop 62% i la:4 och det räckte till en tredjeplats, tänker inte klaga på % men jag hade riktigt trevlig känsla på banan och det var en trevlig ritt.
I MSVC:1 var han bättre, missade första enkla bytet och fick inte till slutorna alls och tyvärr ett omslag i sista galoppökningen som var mitt fel. 66% blev det men det var ju otroligt duktiga ryttare med så vi blev typ åtta o ingen placering men hur nöjd som helst! Fick åtta på inridningen, snirkelvägen och samlad galopp.
Asnöjd på alla sätt o vis :)

Haha, det var ju trevligt att höra! ;) Måste säga att du verkligen har en sjukt fin häst! Såg din ritt i LA:4-an och det såg verkligen jättebra ut! Vi blev väldigt förvånade att procenten inte blev högre, men himla kul med tredjeplaceringen! :)

kl*

Jag var också på öland och tävlade (och agerade hästskötare till världens bästa tränare)!

Första MSV C:1 gick helt okej, hade en jättemiss i förvända galoppen tyvärr men annars flöt det på bra... Blev lite irriterad för domaren ändrade bedömningen (de i början fick ganska högt och de tyckte flera stycken), men så är det ibland och givetvis kul för dem! Dock ingick inte jag i den skaran, strax under 67% och precis utanför placering.
Andra msv B:4 gick faktiskt bra, han blev lite bakom lod bara och då hängde domaren upp sig på det.. Och väääldigt låga 57% :(

Men men nya tag så red jag Lagtävlansprogrammet för juniorer på lördagen (debut), och jäklar vad jag kämpade och han var väldigt duktig! Dock hängde inte hjärnan med så jag red fel 2ggr, 18 minus! Slutade bland de sista på 61% men känslan var bra, nu ska vi bara rida rätt och få bort småmissarna! Hade ändå fått ca 63% om jag inte ridit fel så jag är nöjd! :D

Dessutom så var alla mina sköthästar jätteduktiga! 3 vinster och 3placeringar, då blir man stolt :D

Tack, önskar att han var lika bra hemma så man kunde träna på det som kärvar på tävling och traggla men icke! :D Blev lite förvånad också över % men jag tänker inte klaga eller gnälla, avskyr sånt. Är nöjd med båda ritterna, spec den andra och det har varit underbart roligt!

Har fått lite bilder nu också.
rillealedal6.jpg

rillealedal5.jpg

rillealedal4.jpg

rillealedal.jpg

Jag var iväg på samma tävling som Corax men Lc-LB klasserna. Debut med nya hästen. Visste inte om hon skulle bocka av mig eller resa sig pga av sadeltvånget som alltid kommer fram i "nya" situationer. Men Min mamma höll benhårt i henne direkt efter uppsittning och ledde runt oss som värsta knatteridningen:o. Men Hon skötte sig galant trots allt!

LC var en planerad "titt" klass och det var tur för hon gick varken att styra eller stanna.. Men blandad kompott mellan 2or och 8 or och i botten på resultatlistan..52% hehe.

I LB.1 höjde vi oss och vi tog oss runt på hyffsad procent 62,4% men många fel i ritten. Så vi fick en placering som nr 8. Jättekul!

Insåg dock att kort bana inte är till för min långa häst... Jag hade fullt sjå att hinna med i svängarna.

Corax: Jag missade dig men såg att din häst blev placerad:)
seabaz: Tror jag red direkt efter dig och sa att du hade en fin häst :).

6041582744_75e8e0c3aa_z.jpg

miagi

Senast ändrad:

Ah, då vet jag vem du är och vem du tränar för! :)

Så himla fina resultat för din tränare! Spiderman är ju döläcker, en av de hästarna jag gillade mest under hela tävlingsshelgen.

Synd på dina resultat, men konkurrensen var ju verkligen behård. Jag skrev åt domaren i två av dina klasser, och det var jätteimponerande att ni kom tillbaka så fint efter dina dubbla felridningar :) Kändes som om halva startfältet hade en felridning i det programmet.

Vad synd att jag inte visste om att du skulle dit så jag kunde träffa dig och din lilla kringla. :)
Kul att det ändå gick så bra för er på första tävlingen!

Ja vi är supernöjda med hästen! Hon var väldigt fin även om vi har en del problem med att få till stången och framförallt kindkjedja/krokar.

Vad tjusiga ni är!!
Och vad slimmad han är om man jämför med min tjockburk. :o Jag skäms nästan. :D

Hur kommer det sig att du valde att åka till Öland av alla ställen???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvart i åtta i morse, när jag precis somnat om efter M's besök och en värknatt utan sömn, ringde arbetsförmedlingen. De fick besed från...
Svar
17
· Visningar
1 303
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 5 augusti, Måndag Personal slutar hela tiden, det går inte lika fort att få in ny personal... Men vi deltagare är lydiga medborgare och...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu börjar nedräkningen – 50 dagar kvar till OS i Paris. De tre olympiska grenarna, dressyr, hoppning och fälttävlan, kommer äga rum i...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka