Tävlingar 2016

Vi är ju på ft veckan o idag gick Bosse unghästbedömningen, Sara, Staffan och Lasse dömde. Lille Bo hoppade felfritt, tror han var den enda i 100 klass som gjorde det.
Fick fina vitsord och 49 poäng. Staffan gick fram till Emma efteråt o kommenterade att hon ridit jättebra i terrängen så gissa om ungen sken som en sol!

Han var så fin o de var så fina ihop o ungen rider så väl :love:

70 p är max @Gabby_Ossi !

Oj så länge sedan.. en hel månad typ ;)

Måste man inte kvala som ekipage som junior? Såg att en gammal rutinerad ringräv skulle vara med i samma * klass med en ryttare som inte tävlat den tidigare överhuvudtaget? Det kanske @Novali01 har koll på.

Jo, men nu räcker det med 2 100 med m65. Har hästen gått 2* och ryttaren ridit 1* (ponny i hästklass funkar oxå) så får de rida 1* direkt. Tror det har blivit lite fel i TR...

Jo, men nu räcker det med 2 100 med m65. Har hästen gått 2* och ryttaren ridit 1* (ponny i hästklass funkar oxå) så får de rida 1* direkt. Tror det har blivit lite fel i TR...

Jo fast det fanns inga resultat alls på ekipaget i några 100 klasser därför blev jag lite förvånad när dom skulle starta 1* direkt för det trodde jag inte var tillåtet eftersom det står klart och tydligt att juniorer måste kvala som ekipage i allt dom gör och det innebär från 90 klass.. Men det är ju helt i linje med allt övrigt i fälttävlan idag att det står fel i TR :crazy::banghead: Visste faktiskt inte att hon hade köpt/lånat/whatever den hästen?

Jo fast det fanns inga resultat alls på ekipaget i några 100 klasser därför blev jag lite förvånad när dom skulle starta 1* direkt för det trodde jag inte var tillåtet eftersom det står klart och tydligt att juniorer måste kvala som ekipage i allt dom gör och det innebär från 90 klass.. Men det är ju helt i linje med allt övrigt i fälttävlan idag att det står fel i TR :crazy::banghead: Visste faktiskt inte att hon hade köpt/lånat/whatever den hästen?

@Bison Skulle ju ha den :cry:

Ja här verkar TR säga emot sig självt, för å ena sidan står det ju att juniorer måste kvala som ekipage, å andra sidan står det att man får gå ut i den klass som häst/ryttare är kvalad till enligt det exempel du nämner.
Suck för TR :banghead:

Men guud vilken panik när hästen bara försvinner in i skogen @PrinceFair :eek: Normala hästar brukar ju stanna bland de andra hästarna när de kommer lösa :angel: (Förutom Pyssling som också springer så långt hon kan innan hon fastnar, i ett rapsfält :banghead: )

Jo, de brukar ju det, men vi hade visst inte tränat tillräckligt på det här med att ha ett träns hängande runt benen :laugh:
Normalt sett är han en häst som aldrig gör ett handtag mer än han absolut måste, stå i ett hörn i boxen och se sovande ut är mer hans melodi :angel:

Själv har jag fått rida en fullblodsherre några tävlingar nu och debuterade honom i 100 klass i Baståsen! Fyfan vad roligt det är att rida terräng :love:
13562107_988756774576466_1562978709_n.jpg

(ni kan börja kolla vid 0:50)

Ja här verkar TR säga emot sig självt, för å ena sidan står det ju att juniorer måste kvala som ekipage, å andra sidan står det att man får gå ut i den klass som häst/ryttare är kvalad till enligt det exempel du nämner.
Suck för TR :banghead:

Fast det bör ju bara gälla den kategorisering av ryttare som inte behöver kvala som ekipage. Men visst är det motsägelsefullt och luddigt! Kanske bör vara någon med kunskaper på riktigt i det engelska språket som gör denna översättning.

Fast det bör ju bara gälla den kategorisering av ryttare som inte behöver kvala som ekipage. Men visst är det motsägelsefullt och luddigt! Kanske bör vara någon med kunskaper på riktigt i det engelska språket som gör denna översättning.
Och i det svenska :p

Det skulle vara så enkelt att bara lägga till i paragrafen om kvalifikation vid hästbyte att det inte gäller vissa ryttarkategorier då, så slapp man fundera.

Och i det svenska :p

Det skulle vara så enkelt att bara lägga till i paragrafen om kvalifikation vid hästbyte att det inte gäller vissa ryttarkategorier då, så slapp man fundera.

Har man ridit upp till * klass så kommer man ju bara undan med att ha två kval i 100 klass istället för fyra.. Om man är senior då. Juniorerna har ju fortfarande 4 st som ekipage. För mig är det ganska tydligt vad som menas men det står helt klart fel i Tr.. Fattar inte hur dom kan klanta till det så

För att få gå rätt in i en * klass på det här viset så ska ryttaren enligt den nationella kategoriseringen ha gjort godkända kval i 3* klass så det är ju en tabbe de lux dom har gjort!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: ufot
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 482
Senast: Svartkatt
·
Tävling Angående fotografering på tävling. Hur fungerar det på de platser där ni har fotograf? Får alla skriva under någon form av samtycke...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 072
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar