Tävlingar 2016

Gick inte att ställa upp den tabellen så bra.. men iallafall så är C-kategorin den enda gången hästens starter är med förutom det där lilla omtalade stycket då

Men om du kollar så står ju inte hästen med på kvalen förrän du kommer till FEI´s C- ryttare
Ja, men det tolkar jag som att det är först då som kvalkraven för ryttare och häst faktiskt skiljer sig, fast det kanske blir en logisk vurpa ändå för om man är C-ryttare lär man ju ha tillräckligt med kvalificerande resultat ändå :confused: Om det inte är så att man har dem inom FEIs 8-årsperiod istället för den nationella kvalperioden :idea: :rofl:
Och så undrar man varför folk inte orkar rida fälttävlan O_o

Ja, men det tolkar jag som att det är först då som kvalkraven för ryttare och häst faktiskt skiljer sig, fast det kanske blir en logisk vurpa ändå för om man är C-ryttare lär man ju ha tillräckligt med kvalificerande resultat ändå :confused: Om det inte är så att man har dem inom FEIs 8-årsperiod istället för den nationella kvalperioden :idea: :rofl:
Och så undrar man varför folk inte orkar rida fälttävlan O_o

Va? Jag fattar inte vad du menar ? ÅÅh orkar inte :p

Dom nationella ryttarkategorierna ska oxå vara inom en rullande 8 års period .. så det är väl 3 olika kvalsystem kan man säga :rofl:

Va? Jag fattar inte vad du menar ? ÅÅh orkar inte :p

Dom nationella ryttarkategorierna ska oxå vara inom en rullande 8 års period .. så det är väl 3 olika kvalsystem kan man säga :rofl:
Jag orkar inte heller egentligen :D
Jag fattar ju idén med ryttarkategorier, men jag vet inte om det är nödvändigt att ha dem nationellt också.
Kan de inte bara göra som förut och skriva vad häst respektive ryttare behöver ha gjort, och om man behöver ha gjort något av det tillsammans, please and thank.

@PrinceFair skönt att höra att allt verkat gått bra för G.

R slet sig för några år sedan i tågarp medan mamma höll på att göra iordning för dressyren. När mamma till slut fick tag i mig var det ca 30 min till dressyrstarten och då hade R försvunnit i dimman på en nysådd åker. Några norskor mötte honom långt senare ca 4 km bort. :p

@PrinceFair skönt att höra att allt verkat gått bra för G.

R slet sig för några år sedan i tågarp medan mamma höll på att göra iordning för dressyren. När mamma till slut fick tag i mig var det ca 30 min till dressyrstarten och då hade R försvunnit i dimman på en nysådd åker. Några norskor mötte honom långt senare ca 4 km bort. :p
Ja det är väldigt skönt, när man är på okänd mark har man ju ingen aning om vart de kommer att ta vägen. Tänk om han hade tänkt sig att stanna i Norge! De berättade för oss att det gick en annan häst lös i samma skogsområde sedan 3 veckor, den hade tydligen blivit sedd men ännu inte gått att få tag på :o
Hästar alltså :rofl: (lite skönt ändå att det inte bara är jag som tappar bort min :p)

Var och kollade på Bruces terräng igår, gick banan och kände att jag var glad att det inte var jag som skulle ge mig ut i alla fall... Har ju inte sett något när de tränat och han såg visserligen säker ut i H100-debuten i Strömsholm men jag tycker ju det var ganska stor skillnad, så tänkte typ att kommer de runt så är det bra gjort. Men ryttaren måste ha gjort ett jättejobb med honom i terrängen, de hoppade runt felfritt på hinder! Så nu är de kvalade till JSM på första försöket! Jagade dock inte tiden så tappade placering. Sedan tog ryttaren även SM-Brons med sin ponny så jag hoppas hon är nöjd med helgen :p

Idag har Åke och jag tyvärr brutit sviten och han har fått sina första hinderfel i terrängen!
Två utspringningar lyckades vi med och det är väl sånt som händer, tänker jag. ;)
Första på ett smalhinder som stod på böjt spår efter ett nerhopp där jag tänkte se om han var mellan skänklarna och sökte hinder själv - det gjorde han inte! :p

Andra på en spets som stod likaledes den på böjt spår efter ett räcke och jag vis efter förra stoppet skulle säkra lite mer när han tittade till på något och frös lite = ingen kräm kvar.

Summa summarum: Jag skulle gjort tvärtom. Rattat lite på första smalhindret och haft mer stövel på spetsen. Ah well, man lär så länge man lever. :)

Min rapport har väl de flesta redan läst på fb. Jag är supernöjd med att Grå verkligen sökte hinder på linjen smalhinder, nerhopp - böjt spår 4 galoppsprång smalhäck i nerförsbacke. Jag kunde bara sitta still och rida lite framåt.. Så häftig känsla! Sen mindre nöjd med vita soffan och kuddarna då där jag föll av 2 hinder från mål ... Han hade nog hoppat det på andra försöket om han hade fått gå fram och titta... Oh well.

Hmm varför skulle det inte gå framåt ;) Han fick faktiskt oxå sitt första hinderfel i terrängen någonsin igår :angel:
För att det kan gå bakåt? Och det vore ju dumt...
Nu tycker jag du fokuserar på ditt soffliggande igen! Det gjorde du ju till och med dagen (?) innan starten! O_o Sluta med det och hoppa över soffan istället! :laugh:

För att det kan gå bakåt? Och det vore ju dumt...
Nu tycker jag du fokuserar på ditt soffliggande igen! Det gjorde du ju till och med dagen (?) innan starten! O_o Sluta med det och hoppa över soffan istället! :laugh:

Jag fattar faktiskt inte alls vad du menar :confused:

13876218_10154384037881797_2938965301444863545_n.jpg

:rofl::rofl:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: ufot
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 482
Senast: Svartkatt
·
Tävling Angående fotografering på tävling. Hur fungerar det på de platser där ni har fotograf? Får alla skriva under någon form av samtycke...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 072
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar