(Har redan tappat bort vilken sorts kvalifikation vi pratar om )
De nationella ryttarkategorierna Där det står klart och tydligt att juniorerna måste kvala som ekipage från 90 klass.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
(Har redan tappat bort vilken sorts kvalifikation vi pratar om )
Fast hmmm, det står "Övriga ryttare på häst som under innevarande år fyller högst 18 år – måste kvalificera sig som ekipage"De nationella ryttarkategorierna Där det står klart och tydligt att juniorerna måste kvala som ekipage från 90 klass.
Fast hmmm, det står "Övriga ryttare på häst som under innevarande år fyller högst 18 år – måste kvalificera sig som ekipage"
Så om man har gjort kvalificerande resultat i 1* eller mer och således är i ngn av ryttarkategorierna måste man inte kvala som ekipage även om man är junior tolkar jag det som?
Tur att man är en tråkig person som rider mååånga starter i varje klass så man slipper ha koll på detta
Jo, men där står inget om att man behöver kvala som ekipage.Jo det måste du göra även som senior dvs två 100 klasser om du ridit * klass
Nationellt: G ryttare Nivå Minimikrav på antal kvalificerande resultat (där inget annat anges avses Bas0) Ekipage H90 Inga H100 Ryttarens omdöme CNC1* 2 x H100 CNC2* 2 x CNC/CIC/CCI 1* CNC3* 2 M65 x CNC/CIC/CCI 2*
Jo, men där står inget om att man behöver kvala som ekipage.
(Fast om det spelar roll för ryttaren/hästen den här diskussionen började med vet ju inte jag )
Jag känner till några som är väldigt sugna på SM också, ej juniorerJa men eller hur! Det är ju minimum kval och såvitt jag vet så är det bara juniorerna som använder sig av det. Har inte sett en enda senior upp på landslagsnivå som ens skulle få för sig att göra så få kval som juniorerna gör med sina hästar.. helt skevt är det! Finns ju inget långsiktigt tänk överhuvudtaget.
Fast det står ju olika på de kategorierna och "övriga ryttare" och längre ned står det att vid byte av häst får man räkna osv osvHallå det står ju ekipage
Fast det står ju olika på de kategorierna och "övriga ryttare" och längre ned står det att vid byte av häst får man räkna osv osv
Så då borde man få göra kvalen på varsitt håll tänker jag? Bara att häst och ryttare har samma krav, medan för de högsta kategorierna skiljer det sig mellan hästen och ryttaren?
Som sagt, tur att man inte behöver bry sig för egen del!
Jag känner till några som är väldigt sugna på SM också, ej juniorer
I proppen till Hovdala finns en länk till en bilaga som anger att SM räknas som CNC3* och att man måste vara kvalad till det.Det lär bli spännande att se hur reglerna till SM kommer tolkas med tanke på att SM ska gå i 2* klass i år . Det räcker ju då att vara kvalad till CIC2* vilket innebär en MER i CIC* klass. Undrar om dom kommer lysa ut klassen som en specialare som det gjordes förr om åren när Gärds hade MsvA special där det krävdes att man var kvalificerad för 3* klass. Eller svår klass som det då hette rakt av.
Står ju såhär under SM regler 2016 seniorer.
Deltagande ekipage skall vara kvalificerade att rida på den nivå SM för Seniorer arrangeras. Klasser SM arrangeras som CIC3*/CNC3*, alternativt med dressyr och hopprov i 3*-klass och terrängprov i CIC2*, med terrängtempo enligt propositionen. SM kan ingå i en öppen klass, och bildar då egen avdelning.
Vilket blir jättespännande med tanke på att det då blir svårare att kvala in till YRSM där det krävs en start på nivån för att få rida SM
Deltagande ekipage skall ha genomfört minst en tävling på den nivå SM för Unga Ryttare arrangeras. Klasser SM arrangeras som CI/CN2*. Svenskt Mästerskap kan ingå i en öppen klass, och utgör då en egen avdelning.
I proppen till Hovdala finns en länk till en bilaga som anger att SM räknas som CNC3* och att man måste vara kvalad till det.
Fast det kan väl inte stämma Ska alla utom 3*-ryttare gå ut i max 100-klass oavsett vad hästarna har gjort med tidigare ryttare? Eller missförstår vi bara varann deluxe?Om du ridit 3* behöver du inte kvala som ekipage förrän i 1* klass
Om du ridit 1 och 2* klass behöver du kvala som ekipage from 100 klass
Det är ju här det blivit fel iom det stycket som står.
Kanske... vet inte hur ruinerad jag har lust att bli baraSka du rida någon internationell * klass i år @PrinceFair ?
Fast det kan väl inte stämma Ska alla utom 3*-ryttare gå ut i max 100-klass oavsett vad hästarna har gjort med tidigare ryttare? Eller missförstår vi bara varann deluxe?
Ah, förr stod det solklart vilka kval häst och ryttare kunde göra på varsitt håll, och vilka som man behövde göra som ekipage.