Tävlingar 2016

Trollet var en riktig liten stjärna hos Sporren igår!
Lydig och fin i dressyren vilket gav lite knappt 66% :up:
Sen i hoppningen var han jättefin men tittade till/blev lite överrakad i kombinationen så insprånget blev lite kort och han nådde inte fram utan fick klämma in ett extra och då föll bommen och en fick vi ett tidsfel. Men men, resten var jättebra.
Målet i terrängen var att ta oss runt felfritt på hinder för första gången på en bana vi inte tränat på förut. Mission accomplished!:banana::love: Han var super hela vägen runt! Lite blyg för publiken men superfin på alla hinder och possitiv och framme. Det blev en hel del tidsfel men det gick inte att rida fort i skogen i leran efter skyfallet och vi har ännu inte galoppen att rida in det sen:D

Trollet var en riktig liten stjärna hos Sporren igår!
Lydig och fin i dressyren vilket gav lite knappt 66% :up:
Sen i hoppningen var han jättefin men tittade till/blev lite överrakad i kombinationen så insprånget blev lite kort och han nådde inte fram utan fick klämma in ett extra och då föll bommen och en fick vi ett tidsfel. Men men, resten var jättebra.
Målet i terrängen var att ta oss runt felfritt på hinder för första gången på en bana vi inte tränat på förut. Mission accomplished!:banana::love: Han var super hela vägen runt! Lite blyg för publiken men superfin på alla hinder och possitiv och framme. Det blev en hel del tidsfel men det gick inte att rida fort i skogen i leran efter skyfallet och vi har ännu inte galoppen att rida in det sen:D

Härligt!! :banana:

Vi var ju där o såg vår kompis Mirja vinna Amatörtouren! Super superkul för hon har en fantastisk häst och rider själv kanon men har överlåtit mesta ridningen på sin dotter nuförtiden!:bump::banana::bump:

Nu började jag fundera på SM och Hovdala igen, står ju att det ska SM för både Senior, Junior och YR, men står bara om CCI*/** och CIC*/**, brukar inte Senior-SM vara 3*? :confused: Vilka klasser kommer SM-vara i egentligen?

Nu började jag fundera på SM och Hovdala igen, står ju att det ska SM för både Senior, Junior och YR, men står bara om CCI*/** och CIC*/**, brukar inte Senior-SM vara 3*? :confused: Vilka klasser kommer SM-vara i egentligen?

Det är nytt nu att SM går i 2* med dressyr och hoppning på 3* nivå om jag kommer ihåg rätt. Annars blir det inga starter alls.

Jaha, vi var på ett spännande tävlingsäventyr i helgen, hos Ullensaker rideklubb i Norge!
Väldigt trevligt arrangemang, dressyr och hoppning gick på en fin anläggning med bara en dressyrbana så det var väldigt lugnt och skönt. Terrängen gick på ett annat ställe ute i en skog på sandmark (tänk er typ Trossnäs-aktigt).
Fin terrängbana med stora hinder och många typhinder, välbyggt och tydligt för hästarna vad de skulle göra och även om det var lite svängigt och kuperat här och där hade alla hinder schysst anridning :up:

Vi inledde med en bra men inte perfekt dressyr på 43 straff, äntligen en vettig bedömning!
Hoppningen var ganska spänd så där fick jag slita som ett djur och vi var felfria fram till det sista, men det tog vi med oss, kanske att jag var lite för ivrig där. Jaja.
Terrängen var underbar och felfri på de första 14½ hindren :love: men sen bestämde sig lilla häst för att han inte hade lust att hoppa i vattnet och jag gled elegant längs hans hals och ned på marken :rage::rage::rage: Vi låg bra på tiden och hade nog f-n vunnit om inte detta hade hänt, GRRRRR!!!

Men äventyret var inte slut där!
Medan jag svär över detta fail travar min häst iväg, för att strax få tränset runt benen och sätta iväg i vilda rodeosprång över terrängbanan och ut på parkeringen, där han enligt vittnen hoppade över en bil (!!) och försvann ut i den norska skogen :eek:
Så det var bara att ge sig ut på spaning efter den häst som flytt, några norska ryttare red före och följde spåren och efter en stund blev stackars Gobi hittad ståendes ute i skogen, där han även passade på att sjunka lite lagom i en myr när han skulle bli fångad...
Lite spak var han, men otroligt nog har han bara några små sår på bakbenen som minne av detta. Gissa om han var glad att komma hem sen på kvällen ;)

Äntligen hittad!
20160710_123700_1.jpg

Vi är ju på ft veckan o idag gick Bosse unghästbedömningen, Sara, Staffan och Lasse dömde. Lille Bo hoppade felfritt, tror han var den enda i 100 klass som gjorde det.
Fick fina vitsord och 49 poäng. Staffan gick fram till Emma efteråt o kommenterade att hon ridit jättebra i terrängen så gissa om ungen sken som en sol!

Men guud vilken panik när hästen bara försvinner in i skogen @PrinceFair :eek: Normala hästar brukar ju stanna bland de andra hästarna när de kommer lösa :angel: (Förutom Pyssling som också springer så långt hon kan innan hon fastnar, i ett rapsfält :banghead: )

Men vad betyder 49p då @Novali01 ? Är det av 50? eller 60? eller kanske av 100? :angel:

Ang Fälttävlansveckan så ska Bruce debutera CNC*i U25-klassen. Tänk, förra året var han med på saluvisningen där och då var han inte ens startad O_o.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: ufot
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 482
Senast: Svartkatt
·
Tävling Angående fotografering på tävling. Hur fungerar det på de platser där ni har fotograf? Får alla skriva under någon form av samtycke...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 072
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar