Tävlingar 2016

Jag red 100 programmet 25 gånger förra året. Jag rider fortfarande nästan fel ibland:banghead:
Jag fick ju iof för mig att tävla dressyr i fjol, LC och LB. Det var tydligen ett nytt program för mycket, jag fick göra ett avbrott på slutet i LB så att jag hann fundera på vart jag skulle. Det gjorde att jag kom tvåa istället för att vinna... :down: Men det var bara på ett ställe och mamma var inte med. ;) När jag tänker efter så red jag ju fel på andra dressyrtävlingen jag var med i också, också i andra klassen. Så jag brukar också rida fel, inser jag. Jag kanske ska börja plugga programmen som är på sommarens dressyrtävling redan nu, så kanske jag klarar två klasser utan att rida fel. :idea:

Sen är det ju så att om man får ett hjärnspöke så spelar det ju ingen roll hur många gånger man ridit programmet, man vet var man brukar rida fel och blir osäker på vad som var rätt.

/Lady_S

Jag kan plugga program så de sitter som ett rinnande vatten. Sedan sitter jag upp och rider, då minns jag ingenting. :rofl:

Så jag behöver rida programmen flera gånger för att nöta in dem. Tävlar om en månad och inte hunnit rida dem än. :nailbiting:

Jag brukar kolla igenom programmet dagen innan :p
Jag också. :D Det funkar ju alldeles utmärkt att lära sig en hoppbana på fem minuter, så jag glömmer liksom bort att det tar längre tid när det inte finns färgglada hinder att ta hjälp av... :down:

/Lady_S

Jag brukar kolla dressyrprogrammet i bilen på väg till tävlingen :angel: (om det är ett jag ridit innan iaf).
Lär mig helheten väldigt snabbt men kan ofta glömma/bli osäker på typ om det är lång eller kort diagonal, om det var vid den ena eller först nästa bokstav som något ska hända. Var också något program med åttvolt över medellinjen där jag alltid glömde bort om man skulle till höger eller vänster först...

Bruce blev fö 3a i H100 i på Runsten nu i helgen, de ledde inför terrängen men tog det ganska lugnt pga lite osäkert underlag. Utslagsgivande terräng med 13 utav 31 som var Ute/Utg och bara två som red inom tiden. Verkar ha blivit en bra match med nya ägaren :love:.

Bruce blev fö 3a i H100 i på Runsten nu i helgen, de ledde inför terrängen men tog det ganska lugnt pga lite osäkert underlag. Utslagsgivande terräng med 13 utav 31 som var Ute/Utg och bara två som red inom tiden. Verkar ha blivit en bra match med nya ägaren :love:.
Jag missade tyvärr Bruce men efter >40 mm regn så var det minst sagt blött. Jag märkte dock inte av det men jag tog det också försiktigt, särskilt med flera omkullridningar innan jag startade.

F ö så debuterade fuxen fartpundare 100-klass idag och var också placerad, om hans matte bara kunde låta honom gå i det tempo han vill (fat chance med det underlaget ;)) så skulle han inte haft några tidsfel heller.
En ganska svår 100-bana som började knepigt för många med trakhenergrav som andra hinder och första vatten som tredje.

Jag missade tyvärr Bruce men efter >40 mm regn så var det minst sagt blött. Jag märkte dock inte av det men jag tog det också försiktigt, särskilt med flera omkullridningar innan jag startade.

F ö så debuterade fuxen fartpundare 100-klass idag och var också placerad, om hans matte bara kunde låta honom gå i det tempo han vill (fat chance med det underlaget ;)) så skulle han inte haft några tidsfel heller.
En ganska svår 100-bana som började knepigt för många med trakhenergrav som andra hinder och första vatten som tredje.

Låter ju helt galet... Hermanstorp hade ju iallafall en väldigt bra 90 och 100 klass.. Känns bra med tanke på de senaste diskussionerna om banor som mer rar bort förtroendet än stärker det.

Låter ju helt galet... Hermanstorp hade ju iallafall en väldigt bra 90 och 100 klass.. Känns bra med tanke på de senaste diskussionerna om banor som mer rar bort förtroendet än stärker det.
Ja, Runsten hade trevliga och inbjudande banor i 90 och CNC*, medan 100 var en katastrof.
Detta var hinder nr 2 :banghead: hade passat bra senare i banan dock.
20160619_132933.jpg

Ja, Runsten hade trevliga och inbjudande banor i 90 och CNC*, medan 100 var en katastrof.
20160619_132933.jpg
Tur att jag inte ridit lätt klass på 100 år för jag hade ingen aning om att den var svår förrän det blev så mycket fel på den... Jag var mest bekymrad över underlaget! :p

Tur att jag inte ridit lätt klass på 100 år för jag hade ingen aning om att den var svår förrän det blev så mycket fel på den... Jag var mest bekymrad över underlaget! :p
Skönt :D

Vi såg inte hela klassen, men såg ändå tillräckligt många hästar som tappade lusten att hoppa redan innan de kommit igång :(

Vi var alltså också i Runsten och hade en helt ok helg i CNC*, resultatet ser värre ut än vad det var :p
Fin dressyr men shitty poäng, ganska spänd banhoppning med ett nedslag och lite tidsfel (de hade lömska reklamskyltar som hotade att äta upp en liten brun häst :eek: )
Terrängen var helt underbar att rida :love: kanske var jag lite för nöjd med hur bra det kändes och hur fint lilla häst hoppade ned i vattnet och så red jag lite mesigt på coffin och fick ett stopp på a-hindret, sjukt onödigt! Men annars blir det mycket väl godkänt för lilla häst, känns bra att ha rett ut det hela efter att han gick så värdelöst i Åkerbo sist. Nu längtar vi till ft-veckan :D
13418441_614789435351418_2627392143090100092_o.jpg

13483296_614789398684755_4178759713002580222_o.jpg

13443281_614789452018083_7302386882182342283_o.jpg

13497706_614789548684740_3361293176271064648_o.jpg

Grattis till @LenaH och @PrinceFair för bra prestationer! @fio gjorde en strålande insats när Grå Hästätande troll hade parkerat på det blå planket, utan den lilla palavern hade en fin placering inkasserats med lätthet. 45 straff i dressyren, yummy!:love: Och han var fantastisk i terrängen den lille Silverpilen!

Hur vår helg varit kan ni läsa om i min tråd....min alldeles EGNA tråd...myyyy precioussssssss:D:D:D

20160619_132933.jpg

Jag såg en häst som vägrade på det hindret och samtidigt kom på tvären så ekipaget gled ner i själva graven och stod där. d
De kunde rida upp igen och rida an på hindret på nytt.

Själv red jag 90 klassen på en ny förmåga, förra starten var vi placerade med 67% i dressyren, den här domaren gillade oss inte för vi fick 56%...dock felfri terräng

@_Peplis_ var det GJ som dömde? Hon har totalsågat en av mina två ggr..

Med tanke på hur mycket regn det kom så är jag imponerad hur väl underlaget höll.

Min lille korv gjorde en superinsats hela helgen och fixade en fin röd rosett åt oss :)
Tycker att den *-banan var väldigt fin med bra frågor.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: ufot
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 482
Senast: Svartkatt
·
Tävling Angående fotografering på tävling. Hur fungerar det på de platser där ni har fotograf? Får alla skriva under någon form av samtycke...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 072
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar