Tävlingar 2016

Det minns jag från jag debuterade h100 och jag gick banvisning. Då berättade de att de hade lagt de tre svåraste/största hindren i början på banan för var man inte redo för klassen skulle man inte komma förbi hinder nummer 3. Var väl 2012
Fast stort och svårt är ju två helt olika saker. Var det Botkyrka så tycker jag att det låter troligt att det var något ganska stort hinder i början, men det borde ändå vara hinder som hästarna hoppar bra på.

/Lady_S

Det var i Botkyrka. Min Pappa som var med för första gång. Gissa hur nervös han var. Han har inte velat gå banan med mig innan jag ska starta sedan det :rofl: Ryttaren måste erkänna att hon också var rätt nervös och fick ett stopp på första hindret och tog en fel stig i skogen så vi drog på oss en del tidsfel annars gick det jättebra!

Tror det var någon rätt ung som hade banvisningen. Kanske inte helt rätt taktik:rofl:

Fast stort och svårt är ju två helt olika saker. Var det Botkyrka så tycker jag att det låter troligt att det var något ganska stort hinder i början, men det borde ändå vara hinder som hästarna hoppar bra på.

/Lady_S

Nej det var väl mer sättet han sa det på som var tråkigt tyckte jag. Minns knappt vad det var för hinder. Men de var rätt stora (tyckte jag då), ettan in i skogen, tvåan precis efter backe så inte så inbjudande. Men har man lite rutin som man egentligen borde ha så var det säkert inga konstigheter.

@Wilisia Var det banbyggaren själv som sa det?
Låter jättetråkigt och olikt honom i sådana fall. :( Han är superambitiös, jobbar massor för att förbättra banorna, väldigt intresserad, insatt i ämnet och vill utvecklas samt tävlar själv.
Fö stor eloge till BRS för en bra tävling, härligt och tillmötesgående gäng och superfina blomdekorationer mm. Sällan har jag blivit så glad över ett hinder som stocken med granriset och röda rosorna :love:

@Wilisia Var det banbyggaren själv som sa det?
Låter jättetråkigt och olikt honom i sådana fall. :( Han är superambitiös, jobbar massor för att förbättra banorna, väldigt intresserad, insatt i ämnet och vill utvecklas samt tävlar själv.
Fö stor eloge till BRS för en bra tävling, härligt och tillmötesgående gäng och superfina blomdekorationer mm. Sällan har jag blivit så glad över ett hinder som stocken med granriset och röda rosorna :love:
Jag är inte säker. Alltså det var som sagt någon som var rätt ung så det var kanske bara ett klantigt uttalande eller liknande. Annars var det en bra tävling.

Mm. :meh:

Fast ingen stoppade mig så jag fick rida hela banan ändå! :D

Det gör dom inte... Så många banor som jag red förbi hinder på storebror grå alltså men fick ju ändå alltid rida banan :D. Men jag kom ju aldrig på det förrän efter ritten när jag gick igenom ritten i huvudet och man inte har nått minne av att man hoppade just det hindret så i min värld så är det en felfri runda ändå även om det står ute i resultatet :angel:

Sen stod vi på bakbenen oxå några tävlingar där vi var felfria men överskred maxtiden... Jag är nog den som har flest felfria rundor i 100 klass som står som ute hahahahaha

Fast ingen stoppade mig så jag fick rida hela banan ändå! :D
De gånger jag suttit som hinderdomare har vi fått stränga order att inte plocka någon av banan om vi inte får det från överdomaren, enligt principen att det är lättare att utesluta någon i efterhand än att låta dem fortsätta i efterhand. Och så länge det inte blir farligt så är det väl snällt att låta folk rida terrängen även om det blivit fel...

Jag säger bara Boxholm och Storebror Grå!:yuck: Hästfan stod på bakbenen o fjantade sig hur länge som helst....Tacka vet jag lilla Grå, han är en fin häst!:love:
@fio

• Gilla
Reactions: fio
Jag säger bara Boxholm och Storebror Grå!:yuck: Hästfan stod på bakbenen o fjantade sig hur länge som helst....Tacka vet jag lilla Grå, han är en fin häst!:love:
@fio

Ja säkert 10 minuter minst! Jag var ju utesluten innan jag hann till hinder nr 1 även om jag fick rida hela banan :D

Det första minnet jag har av @fio (förutom ev en lunch, minns inte om det var före eller efter) är när hon morrade högt på det jag gissar var storebror, en hel bana. Kommer ihåg att jag frågade chefen va det var för någon. Jo men @fio :rofl:

Det första minnet jag har av @fio (förutom ev en lunch, minns inte om det var före eller efter) är när hon morrade högt på det jag gissar var storebror, en hel bana. Kommer ihåg att jag frågade chefen va det var för någon. Jo men @fio :rofl:

Vi hade lunch efter det :rofl:

Hmm eller vänta.. Vilken bana var det? När hade vi lunch? Tiden går så sjukt fort.. Tror jag red ft sist på storebror grå 2012

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: ufot
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 482
Senast: Svartkatt
·
Tävling Angående fotografering på tävling. Hur fungerar det på de platser där ni har fotograf? Får alla skriva under någon form av samtycke...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 072
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA