Dels att den var så förbannat lång! Fram och tillbaka, fram och tillbaka i all evinnerlighet....På vilket sätt? (Jag säger inte emot, jag är för mycket nybörjare för att ha koll och vill gärna lära mig.)
Sen avstånden i kombinationerna, vår trekombination hade 10 resp 14 meter, det funkar jättebra i banhoppning men inte i terrängen.
Kombinationen med häckarna med en 90-graderssväng från staketet i uppförsbacke och 4 galoppsprångs anridning var inte heller en favorit.
Sen hade jag nog uppskattat om nerhoppet-smalhindret hade varit inflaggade som separata hinder, jag hade antagligen ridit raka vägen ändå men alternativet att lägga en volt hade varit bra.
Ett alternativ på räcket till spetsen hade inte heller skadat.
Debutanten var också väldigt (onödigt) lång, 1960m och det var en del hinder jag såg som tex den öppna oxern och häckarna som kom strax efter som jag inte gillade och som också gav en del problem.
Stenmuren till trakhenern var en rätt märklig bansträckning som också gav problem.
Slutligen - sista hindret i båda klasserna var läskigt litet och många fick dåliga språng där.