Tävlingar 2010

Sv: Tävlingar 2010

Snälla,snälla ge oss lite hopp...skicka vårbilder:idea::love:
Vi har fortfarande -10 75cm nö:eek:

:rofl:

Jag kan ta några på väg till skolan om en stund och så får ni hålla tummarna för att jag hittar min mobilsladd i slutfasen av inflyttningen :D

:rofl:

Jag kan ta några på väg till skolan om en stund och så får ni hålla tummarna för att jag hittar min mobilsladd i slutfasen av inflyttningen :D

:bump::bow: Inväntar....vårens intåg på skärmen:D

Någon som vet hur väderläget ser ut i norra Tyskland?

Eftersom jag cyklade så tog jag en bild precis utanför huset, plättlätt att hitta 3 klasar påskliljor på väg upp, uppemot 1 dm uppe var de säkert! :bump:

Nice... men skärp er nu, här skall vi diskutera tävlingar och inte väderlek :devil:

ja ni... för min del blir det 3hopptävlingar och 2 dresyrtävlingar innan första fälttävlan som jag har tänkt att rida i mantorp! om bara all denna jäkla snö kan försvinna!

haha, det har jag med, visserligen med en del snö kvar men iaf :angel:
Terrängaban ligger dock begravd under ett rejält snötäcke o premiären känns långt bort :(

*kl*

Årets andra hopptävling avklarad, Q skötte sig bra, klev runt i 1,15 med ett pet och felfri i 1,20. Kanske att det blir 1,30 utomhus senare i år. :idea:

Annars var det lite snack om terrängträningar, LB är positiv och drar igång i påskhelgen. Jag hoppas hoppas hoppas att hon har rätt...men det är MYCKET snö som ska smälta. :( Men får hon som hon vill hinner vi med två (2!) terrängträningar före Mantorp! :bump: Om Mantorp nu blir när det ska - östgötar, kanske framförallt Old Q, hur ser det ut där nere?

Snö. Snö. Snö. Åsså lite snö på toppen.
Dom talar om att senarelägga ett par veckor.
Det jag kan säga är att det tar mig minst 3 veckor relativt snö fritt att få ordning på banan

Misstänkte det. :( Vet du vilket datum de pratar om istället? 1-2 maj ser tomt och bra ut i terminen. ;)

Har redan planerat hur tävlingarn dehär året ska se ut . Har tillochmed hunnit med 3 tävlingar där pållen skött sej utmärkt ;) Vunnit alla tävlingar hittils! Hoppning <3. Har faktiskt tängt försöka ta fälttävlanskortet iår, så kanske man kan försöka sej på nån debutatklass..

Jag har hunnit med två hopptävlingar jag med. Har legat hemma sjuk mycket så lillen har varit ganska bristfälligt motionerad, startade därför 1,00 och 1,10 på båda.

Första helgen var han... eum... pigg ( :angel: ) i den första klassen men riktigt ridbar och fin i andra rundan. Dubbelnolla i båda.

Idag var han helt komplett galen i första klassen och bromsen fanns ingenstans. Kom dock till omhoppning och fick där med sig sista hindret. Var (på grund av det okontrollerade skentempot) placerad och skämdes lite över det eftersom rundan var så hemsk :o han trampade även av sig en sko och fick snällt gå utan den i andra klassen. Där var han superfin och ridbar och hoppade allt som han skulle, dubbelnolla.

Lärdom; första klassen är till för att "rasta" vilddjuret så han kan prestera fint i andra klassen :D

Håller tummarna för Mantorp.

Jag hoppas också på att lappmöglet försvinner snart så vi kan få börja tävla! :D

Jag har börjat med inomhus hopptävlingar iaf, första rundan (1 m) gick bra och felfritt men andra tävlingen jag anmält till blev inställd p.g.a. ovan nämnda lappmögel så nu väntar jag på att nästa tävling ska bli av, ska rida 1m och 1,10m där.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 338
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: miumiu
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2
Svar
35
· Visningar
1 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka