Tävlingar 2010

Sv: Tävlingar 2010

Ja visst är det underbart. :devil: Som det ser ut nu blir det två tävlingar (Runsten & Åkerbo) innan sommaren...om det blir nåt öht vill säga, halt häst just nu. :cry:

Häromkring västkusten är det nästan snöfritt på många ställen.. så här finns det hopp än. Jag vet dock inte hur det ser ut i just plönninge men det kan inte vara stor skillnad där från här kan man tycka :confused:

Häromkring västkusten är det nästan snöfritt på många ställen.. så här finns det hopp än. Jag vet dock inte hur det ser ut i just plönninge men det kan inte vara stor skillnad där från här kan man tycka :confused:

Snöfritt? Hermanstorp var då helvitt i onsdags, hemma hos hästen (mot Ullared) är det fortf 1-2 dm där det inte är plogat. Men vårblommorna utmed huset har vaknat och grusvägarna är mjuka o fina på eftermiddagarna så det går åt rätt håll iaf :D

Skåne däremot! :love:

Snöfritt? Hermanstorp var då helvitt i onsdags, hemma hos hästen (mot Ullared) är det fortf 1-2 dm där det inte är plogat. Men vårblommorna utmed huset har vaknat och grusvägarna är mjuka o fina på eftermiddagarna så det går åt rätt håll iaf :D

Skåne däremot! :love:

Ja i onsdag var det fullt med snö här oxå men det är Måndag idag käre vän :devil:

ok, jag överdrev något... snövallarna är naturligtvis kvar samt snön där det är skugga men där solen kommer åt är snön helt borta

Hahaha, sant. Det är faktiskt en jäkla skillnad sedan jag åkte till Skånelandet torsdag o kom tillbaka igår söndag. Våren är på väg :D

Mor min var förresten på någon fälttävlansträff på Plönninge igår, det planeras startfälttävlan 1 g/månad från maj och framåt :banana: Oklart dock om de menade typ Hermanstorp/Plönninge/Styringe/Forf eller bara en klubb. Styringe och Plönninge har "en" bana väl, den på Plönninge? Eller?

Hahaha, sant. Det är faktiskt en jäkla skillnad sedan jag åkte till Skånelandet torsdag o kom tillbaka igår söndag. Våren är på väg :D

Mor min var förresten på någon fälttävlansträff på Plönninge igår, det planeras startfälttävlan 1 g/månad från maj och framåt :banana: Oklart dock om de menade typ Hermanstorp/Plönninge/Styringe/Forf eller bara en klubb. Styringe och Plönninge har "en" bana väl, den på Plönninge? Eller?

Nej, styringe har ju den på Lundåkra oxå där dom haft deb och lätt klass. Plönninge är ju på sin bana och har ju även * klass.

Så var första tävlingen inställd...läste på mantorps hemsida att deras fälttävlan är inställd. Lär bara bli den första i en lång rad om jag får gissa...:crazy:

Så var första tävlingen inställd...läste på mantorps hemsida att deras fälttävlan är inställd. Lär bara bli den första i en lång rad om jag får gissa...:crazy:

Jag har mentalt förberett mig på att bli hoppryttare...

...come join me om the dark side :devil:

:angel:

Varför inte då? Ni har ju snöfritt...:devil:

Därför att jag jobbar hela påskhelgen och varenda eviga dag nästa vecka, och jag behöver nog minst ca 3 terrängträningar innan jag ens kan fundera på att komma ut på en tävling och komma runt. Dessutom gillar jag inte hinder nr 1 i tågarp, alltså hoppa ut från hoppbanan på en unghäst :crazy:

Nä jag väntar till Plönninge och så hoppas jag att jag hinner träna på den banan innan oxå så blir det en bra förberedelse.

Hille skall gå med eve.

DU måste ju hålla dig uppdaterad. Det är iaf minst 2 år sen som tågarp bytte banbyggare och han vände på banan. Nu är det en toppen bra bana för de yngre hästarna ( och gamal dressyr tanter;);))

DU måste ju hålla dig uppdaterad. Det är iaf minst 2 år sen som tågarp bytte banbyggare och han vände på banan. Nu är det en toppen bra bana för de yngre hästarna ( och gamal dressyr tanter;);))

och för andra tanter :p (Rubys..)

Vet ni hur man märker att de bytt banbyggare? Jo det snickras för fullt under dressyrprogrammen.:angel: F-låt bb. :o
Men banan är riktigt bra nu..:idea:

Herregud, en förändring.... kors i taket :devil:

Ja men hur skulle jag veta det, har inte haft någon anledning att harva runt i bebisklasser på ett tag :angel:

kl

tummen upp för tågarp!

frågan är bara om man hinner med, det blev så himla plötsligt.
Ni som funderat på att vara hem, hur många terrängträningar har ni gjort i år?

Känner mej nog inte helt förberedd egentligen (med dressyren speciellt) banhoppning har varit igång hela vinter men minst 2 terrängträningar kanske jag hinner med innan, men det kanske är lite väl lite?
Får se hur det blir men det hade ju varit kul att ta det som en liten träningsrunda :laugh:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 338
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: miumiu
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2
Svar
25
· Visningar
1 094
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025