Tävlingar 2010

Sv: Tävlingar 2010

Nu e jag o pållen blåbär men svarar här ändå! :D

Närmast så ska vi rida en prova-på-klass i distans, 20 km, nästa lördag 18/4.

Sen kommer det se ut ungefär såhär:
- Träningstävling hoppning 16/5
- lokal hoppning (0,90) om jag hittar ngn bra
- ev klubbtävling hoppning 6/6 (om jag kan få ledigt från jobbet)
- ev lokal hoppning (0,90) om jag hittar ngn bra
- ev Pay & Cross i Enköping 1/7 (eller hos Stall Nilslund 17/6, 23/6)
- lokal hoppning (0,90/1,00) mot slutet av sommaren

Inte så mkt bestämt med andra ord :angel: har lite svårt att hitta tävlingar eftersom jag jobbar varannan helg.. det får bli lite efter hur allt känns med pållen. :)

Toppen! Nu gäller det bara att fixa några träningar (och bli lite bättre på banhoppning :p)!

jättekul att tävlingen blir av.....det ska bli sååå roligt att äntligen få börja säsongen :)

Jag som hade tänkt att debutera i år då undrar, finns det tävlingar i närheten av jönköping? så man inte behöver åka land och rike runt? :)

Ok, vad skönt att det blev en tävling för oss "norrlänningar" i början av säsongen ändå, även om det nu inte är aktuellt för oss. :(

Jag som hade tänkt att debutera i år då undrar, finns det tävlingar i närheten av jönköping? så man inte behöver åka land och rike runt? :)

Tranemo är väl närmsta banan till Jkpg, de har tävling i början av maj. Mantorp är ju inte heller så långt borta.

Äsch du har ju inte fatta nåt!:devil: Det är ju att kuska land o rike runt som ÄR fälttävlan...så man på vintern sen kan sitta o åma sig över vem som körde mest....:angel::D

Det är precis som Novali säger det är det som är så fantastiskt med fälttävlan du åker 30 mil enkel resa för att strutta runt lite på dressyrbanan hoppa ett par skutt banhoppning och sen stoppa ut dig på tredje hindret i terrängen :devil: visst är det roligt med fälttävlan ;)

... och här kände jag just att jag förstörde den här stackars tråden jag ska snällt gå tillbaka till dressyrforumet där jag hör hemma nu för tiden :D

Det är precis som Novali säger det är det som är så fantastiskt med fälttävlan du åker 30 mil enkel resa för att strutta runt lite på dressyrbanan hoppa ett par skutt banhoppning och sen stoppa ut dig på tredje hindret i terrängen :devil: visst är det roligt med fälttävlan ;)

... och här kände jag just att jag förstörde den här stackars tråden jag ska snällt gå tillbaka till dressyrforumet där jag hör hemma nu för tiden :D

fast adrenalinkicken i starten får du iallafall vara med om :angel:
sen kan man ju tycka det är onödigt att stoppa ut sej redan på 3:an men men.. var och en gör som den vill :p

fast adrenalinkicken i starten får du iallafall vara med om :angel:
sen kan man ju tycka det är onödigt att stoppa ut sej redan på 3:an men men.. var och en gör som den vill :p

Ja vi andra väljer ju att hoppa runt hela banan och få DEN adrenalinkicken :rofl:

Hoppas nu Pärlan hörde och anammade det hur roligt det är att komma imål :cool:

Förresten Sydslättens * bana , hur ser den ut nuförtiden? Svår-lätt-mellan? Har inte varit där på 8 år nämligen :p

Kan fråga samma fråga om Åkerbos * oxå

Förresten Sydslättens * bana , hur ser den ut nuförtiden? Svår-lätt-mellan? Har inte varit där på 8 år nämligen :p

Kan fråga samma fråga om Åkerbos * oxå

"Svår".. men inte för svår för nivån. En riktig bana. :idea: Inte en massa kompromisser. Vattnet ställer till en del, det är gammeldags (stinkande håla). Vi gillar Sydslätten!

Förresten så beror det vad man jmfr med. Jmfr med en nationell i Tyskland så är våraa easy, easy.

"Svår".. men inte för svår för nivån. En riktig bana. :idea: Inte en massa kompromisser. Vattnet ställer till en del, det är gammeldags (stinkande håla). Vi gillar Sydslätten!

Förresten så beror det vad man jmfr med. Jmfr med en nationell i Tyskland så är våraa easy, easy.

Ja jag tänkte med svenska mått mätt nu... Det är bra, det skall vara en riktig bana men den behöver ju inte ligga närmare ** när junioren skall debutera, hästen hade nog hellre haft det lite större :p

Men debuten blir nog ändå i Åkerbo för dom eftersom jag lär harva runt i 90-klasserna ett tag framöver, såg att Sydslätten bara hade 100 klass

Det här tycker jag är otroligt svårt. Jag har inte ridit en *-ig i Sverige sedan 2006 och efter det har jag ju bara sett tyska banor så jag tycker ju att en VL inte är så skräckinjagande. Men de svenska banorna (generellt alltså) är alltså snäppet "lättare"?

Ska ju debutera *-ig med "nya tysken" iår och man vill ju gärna ge dem schyssta erfarenheter (särskilt eftersom gammelmannen inte kommer tillbaka till sporten så det här är den hästen jag har nu). Han gick lättklass hela förra säsongen utan stopp så att lägga in någon *-ig i slutet av säsongen bör knappast vara för tidigt.

Vill veta vad jag har att vänta mig :angel:

Det är ju så himla svårt det här med vilka banor och hit och dit. Jag hade nog hellre debuterat en häst på en välbyggd inbjudande bana som Segersjö där hästarna VILL hoppa även om den är mer teknisk svår än de flesta, än en bana som kanske är mer teknisk lätt men inte är så inbjudande för hästen att hoppa eller tom hinder som är rent oschyssta och där banbyggaren tror han bygger för Badminton men är kvar på 80-talet i utvecklingen.

Vill veta vad jag har att vänta mig :angel:

En liten hjälp kan vara att titta på utfallet förra året på tävling.
En tävling som hade många uteslutna kanske inte är rätt att debutera på.
Sen ändrar ju sig banorna en del från år till år.
Vi vet ju t.ex. inte hur ny banbyggare i Segersjö kommer att lyckas.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 338
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: miumiu
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2
Svar
25
· Visningar
1 093
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025