Tävlingar 2010

Sv: Inför säsongen 2010

Nej, det vet vi inte men eftersom det var uppe på tapeten tidigare i tråden så ställde jag frågan eftersom det uppenbarligen påverkar Lag-SM. Detta eviga hattande och flyttande knäcker sporten...:mad:

Nej, det vet vi inte men eftersom det var uppe på tapeten tidigare i tråden så ställde jag frågan eftersom det uppenbarligen påverkar Lag-SM. Detta eviga hattande och flyttande knäcker sporten...:mad:

Fast oavsett så ligger ju Segersjö där det ligger med de klasser dom har så problemet förvinner kanske inte även om dom inte har SM. Segersjö är ju en tävling som man inte gärna missar :)

Men alltså, Hur tänker man när man lägger två så pass stora tävlingar med samma nivå (nästan) på klasserna helgerna efter varandra? Lite samma syndrom som här nere i Maj. Är det ingen samordning alls vad gäller tidsmässig spridning och geografisk fördelning?

Men alltså, Hur tänker man när man lägger två så pass stora tävlingar med samma nivå (nästan) på klasserna helgerna efter varandra? Lite samma syndrom som här nere i Maj. Är det ingen samordning alls vad gäller tidsmässig spridning och geografisk fördelning?

Ja fast jag tycker inte det är någon större katastrof att rida 2 st * klasser på raken om man nu måste rida båda tävlingarna. Segersjö har så himla fint underlag för hästarna att galoppera på oxå, inte så slitit

Jag blev så glad för jag såg nu att Hermanstorp skulle ha 90, 100 och CNC* klass den 12 sept, alltså helgen efter Lag SM :banana: Alltså bananen är för tävlingen i hermanstorp och inte för att det blir en till tävling på raken, dessutom helgen innan Stora Wäsby oxå

Senast ändrad:

*kl*

Som jag har fattat det så är inget SM bokat än, mer än möjligtvis ponny då.

Men???:confused: Detta är ju bukefalos o allt som står här är sant o har STOOOOOR påverkan på resten av FT-Sverige har ju jag fått lära mig...:devil:

Sv: Tävlingar 2010

Jag har kollat runt lite och kommer förmodligen att åka till Mantorp i april som debut och sedan blir det nog Trossnäs och ev. Mariestad i maj. Sedan ett litet uppehåll i juni tills Baståsen och ÖTR har i juli. Får se om det blir Boxholm i augusti sen, eller vad jag har råd med :o
Hopptävlingar kommer det också bli och någon dressyr. Ska försöka rida 1,10 m under året tills hon känns stabil och sedan gå upp till 1,20 m.

Vet du om det kommer att vara några kringklasser på YRSM ?
Kanske nån enstjärnig ?

Vet du om det kommer att vara några kringklasser på YRSM ?
Kanske nån enstjärnig ?

Om jag fattat det rätt så kommer JSM och YRSM isåfall då ligga tillsammans med Stora Wäsbys internationella CCI * och CIC2*

Och helt plötsligt fick tävlingterminen ett lyft. Mantorp, Segersjö, St Wäsby. Tycker vi om. OM vi nu kvalar in dvs...

Det är bara att ge ungen stryk om hon inte kvalar in ;)

Det är min taktik :devil: Works everytime :rofl:

Stora Wäsby FRK arrangerar SM i fälttävlan för juniorer och unga ryttare i september samt för ponny i oktober. :laugh:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 082
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 385
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: miumiu
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2
Svar
37
· Visningar
1 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka